Heb ik mezelf nou ontmaagd?

Ik was bezig met vingeren toen ik te diep ging en er opeens bloed kwam dus ik denk dat ik ben ontmaagd maar ik moet van mijn cultuur maagd blijven tot het huwelijk dus het is belangrijk dat ik na het huwelijk bloed na de eerste keer maar ik ben nu dus bang dat dat niet gaat gebeuren hebben jullie meschien tips? En kan mijn maagdelijkheid vanzelf nog hersteld worden als ik niet meer vinger en niets seksueels meer doe? Ik weet dat je maagdenvlies eigenlijk geen vlies is maar een randje en ik had ook geen scherpe nagels ik ben nog een puber dus een operatie word niks daar wil ik niet aan beginnen alsjeblieft help me

Toegevoegd na 7 minuten:
Trouwens ik heb niet heel veel gebloed

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
33.9K
Ritsuka
7 jaar geleden
Bloeden bij eerste keer seks gebeurt trouwens niet altijd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Precies, ik ken meer meisjes die niet bloedde dan wel bloedde. Inclusief mijzelf.

Antwoorden (1)

Nee, je hebt jezelf niet ontmaagd.

Ontmaagding is wanneer je de eerste keer geslachtsgemeenschap hebt. Vaak denkt men dat daar het scheuren van het maagdenvlies bijhoort, dat is niet juist.

Als je ontmaagd wordt, verlies je je maagdelijkheid. Het idee dat het maagdenvlies van een maagd bij de eerste keer moet doorprikt worden, en dat zij hierdoor zal bloeden, is verkeerd. Dit idee berust op de vele misverstanden en mythes die er zijn rond de begrippen ontmaagding, maagd en maagdenvlies.

Het idee dat je jezelf zou kunnen ontmaagden, is een fabeltje. Namelijk dat er zoiets als een maagdenvlies zich in de vagina bevindt dat zou moeten doorprikt worden. Er is helemaal geen vlies en daardoor bloeden de meeste meisjes ook niet bij de eerste keer dat ze seks hebben.

Je kan jezelf dus niet ontmaagden door een tampon, door jezelf te vingeren, met een dildo of door paard te rijden of te sporten. Wel is het zo dat dat randje weefsel, het maagdenvlies dus, wat soepeler kan worden waardoor het bij de eerste keer seks minder stroef verloopt en je minder kans hebt op wondjes of bloedingen.