Waarom zijn mijn hormonen in de war en hoe los ik het op?

Ik ben een 20 jaar oude jongen. Sinds ik met een meisje date waar ik verliefd op ben (nu een maand) heb ik geen seksdrang of masterbeerdrang meer, en als ik probeer te masterberen om een deel van mijn zaad te lozen (anders gebeurd dat een keer in mijn slaap) heb ik veel moeite een erectie te krijgen. Ik ben bang dat als ik een relatie met dit meisje heb en we op een gegeven moment seks willen hebben, ik geen erectie kan krijgen.
Ik heb nog nooit eerder een vriendin of seks gehad.
Kan ik er iets tegen doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je moeite hebt om een erectie te krijgen omdat je zenuwachtig bent. Je zegt het zelf al, je bent bang om geen erectie te kunnen krijgen tijdens de seks.
Door de angst om geen erectie te kunnen krijgen, kun je geen erectie krijgen. Klinkt apart, maar het zit waarschijnlijk allemaal in je hoofd. Ik ga er hierbij van uit dat je een medische oorzaak al hebt uitgesloten. Mocht dit niet zo zijn, ga dan eerst naar je huisarts.

Probeer wat te doen aan je angst. Je kunt het de eerste keer seks ook houden bij alleen wat handwerk, je hoeft niet per se al met penetratie bezig te gaan.
Focus je op haar te plezieren, en dat jullie beide elkaars lichaam ontdekken. Dan verdwijnt de angst vanzelf. Neem de tijd.

Je bent nog niet eens bezig met fysiek seks hebben, en je bent je nu al zorgen aan het maken in je hoofd over hoe je straks moet gaan presteren. Dat veroorzaakt hoogstwaarschijnlijk je problemen.

Toegevoegd na 1 uur:
nog een goede toevoeging vanuit reacties, praat erover met haar.
Het is erg belangrijk in een relatie om met elkaar te praten over dingen die belangrijk zijn, of die je dwarszitten.

Zeker op seksueel gebied is het van belang dat je je wensen en grenzen goed aangeeft, en met elkaar blijft communiceren over wat bijvoorbeeld wel lekker is en wat niet.
En in dit geval om haar duidelijk te maken dat het niet aan haar ligt.
Ritsuka
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In aanvulling op het antwoord, kijk of je een manier kunt vinden om erover te praten met haar.
Dan weet ze in ieder geval dat het niet aan haar ligt en kunnen jullie er samen wat aan doen.
En waarschijnlijk heb je er vervolgens nooit meer last van. Ik heb zelf wel eens iets vergelijkbaars gehad en zodra ik het uitgesproken had was er totaal geen probleem meer. (zorg er trouwens voor dat je niet heel moe of dronken bent als het wel gaat gebeuren de eerste keer)

Andere antwoorden (1)

Hopeloze verliefdheid zorgt ervoor dat je testosteron spiegel lager wordt. Dit kan zelfs leiden tot verschillende klachten:

Paniekaanvallen
Zweetaanvallen
Depressiviteit
Afname van energie
Slechter in je vel zitten
Minder zin in seks (en minder goede erecties)
Een verlaagd testosteron maakt je meer onzeker. Het heeft niet alleen effect op je emotionele stemming, maar ook op je seksdrive en carrière.

Hoe kan je ervoor zorgen dat je testosteron levens op peil blijven en dit machteloze gevoel niet de overhand krijgt op je dagelijks leven?

Tips:

Het mineraal zink is onmisbaar voor een goede testosteron-huishouding (vlees, eieren, schelpdieren etc.)
Krachttraining (dit is dé manier om je testosteron spiegel te verhogen)
Gezonde levensstijl (niet roken, minder alcohol drinken etc.)
Controleer je stress (meditatieoefeningen, constructief denken en relativeren)
Date meerdere vrouwen (en fixeer je niet op één vrouw tot je een relatie met haar hebt)

https://vandaagvrouwenversieren.nl/hopeloos-verliefd/