Ben je bi als je gevoelens voor zowel jongens als meiden hebt?

Mijn vriendin vertelde me laatst dat ze bij jongens en meiden gevoelens heeft. We zitten wel midden in de puberteit dus vroeg ik me af of dit te maken heeft met het ontdekken van jezelf of dat ze bi is. Natuurlijk maakt het mij niet uit waar ze op valt maar ik wil haar wel helpen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Maar weinig mensen zijn HELEMAAL 100 % hetero of helemaal 100 % homo. Er zit een heel groot gebied tussen, waarin van alles mogelijk is. En zeker in de puberteit kan er van een "experimenteer-fase" sprake zijn. Maar de seksuele gevoelens zijn niet het hele verhaal natuurlijk ; seks is uiteindelijk maar een ónderdeel van een totale relatie, die je niet buiten haar cultureel-maatschappelijke contekst kunt zien. Daarom spreken we eigenlijk pas ECHT van bi-seksuelen als het iemand op de lange duur om het even is of hij een relatie heeft (met alles er op en er aan, dus niet alleen seks) met een man OF met een vrouw ; waarbij je uiteindelijk op een mens/persoon valt, waarvan het geslacht er niet toe doet omdat beiden je in de zelfde mate boeien. Dus niet iedereen die één keer met iemand van het zelfde geslacht heeft geëxperimenteerd of zelfs maar gefantaseerd is daarmee meteen "bi". Een bepaalde lichte mate ban biseksuele gevoelens (opgewonden worden van (het idee van) seks met iemand van het zelfde geslacht, is bij een heel groot deel van de mensen aanwezig, maar wordt lang niet door iedereen ook serieus "uitgeprobeerd". Pas wanneer je voor je levenspartner geen "sexuele" keuze hoeft te maken tussen het een en het ander, kun je spreken van biseksualiteit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100