ben je pedofiel als je zelf 19 bent en met iemand hebt van 16?
sommige zijn pedofiel omdat ze jongeren aantrekkelijker vinden dan ouderen... zo vinden sommige toch ook wel is hun docent leuk? zo is het ook andersom denk ik dan ;)

(nu klinkt het heel erg als of ik voor de pedofiel op kom :S xD )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wisten we dat maar... dan konden we ze beter behandelen... (ik vermoed dat ze ergens niet volledig volwassen zijn geworden...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja..begrijpen zal ik het nooit maar....Actieve pedofilie, dus pedoseksualiteit, wordt gezien als psychoseksuele stoornis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ene pedofiel is de andere niet... dus de oorzaak bij de een is anders dan de oorzaak bij de ander. Is het zo dat een jonge puber op een onbewaakt ogenblik zijn jongere nichtje van 9 jaar heeft 'verkend', dan kan dat voor die jongen een ervaring zijn die hem zijn hele leven bij blijft en waar hij naar blijft terugverlangen.
Maar een ander heeft misschien (door wat voor oorzaak dan ook) een hekel gekregen aan oudere vrouwen, en is in zijn zoektocht naar een jongere partner helemaal doorgeschoten naar het onbetamelijke.

Het waarom is dus niet met 1 simpel antwoord te beantwoorden...
13 jaar geleden
Pedofilie ontstaat door een combinatie van factoren. Zo spelen karakter,opvoeding,omstandigheden,omgeving en een storing in de psychoseskuele ontwikkeling een belangrijke rol. Pedofielen hebben vaak op jonge leeftijd geen goed contact gehad met hun leeftijdsgenootjes , ze konden niet met hen omgaan. Ook hebben ze zich niet goed kunnen identificeren met hun ouders. Hierdoor ontstond er een gevoel van gebrek van acceptatie en er ontwikkelde zich dan ook een grote hunkering naar “erbij horen”. Een pedofiel voelt zich in de wereld van volwassenen niet op zijn gemak omdat hij zich anders voelt dan volwassenen. Een pedofiel klampt zich dan ook wanhopig vast aan een kind om zijn gevoelens van eenzaamheid en de pijn van het volwassen worden te verdringen. Een pedofiel wordt emotioneel afhankelijk van een kind.
(bron: http://www.different.nl/cms/content/view/103/70/)

Er zijn ook verklaringen voor pedofilie op grond van biologische afwijkingen. Pedofilie zou kunnen ontstaan door genetische verstoringen. Problemen met het hormonale systeem zou ook een verklaring kunnen zijn. Zo kan een verstoring in het hormoon testosteron zorgen voor een abnormale ontwikkeling. Verder kunnen bepaalde hersendefecten zorgen voor pedofiel gedrag. Zoals een verstoring van de hypothalamus of frontaal kwab. Uit Duits onderzoek is gebleken dat pedofielen lagere zenuwcellen hebben op zeer belangrijke gebieden van de hersenen dan mensen die geen pedofielen gedragingen hebben.
(bron:http://www.pedagogiek.net/content/artikel.php?contentID=1918&subname=Algemeen%20nieuws§ieNR=1&&rubriekID=4)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoofdreden dat mannen pedofiel worden zijn o.a. het niet hebben kunnen omgaan met kinderen van het andere geslacht in de kinderleeftijd. Op latere leeftijd wordt het gemis daaromtrend zichtbaar. Zo iemannd loop steeds achter de feiten aan want wordt ook steeds ouder.
Ook is het bij vele pedosexuele dat ze zelf nooit echt helemaal volwassen zijn geworden voor hun gevoel.
Ze hebben dus een goede reden (in hun ogen)om met kleine kinderen om te gaan.
In de basis zijn de meeste dan in eerste instantie een grote kindervriend.
Alleen voor de pedofiel gaat het dan verder (over de schreef).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut daarom heb ik het op het eind ook neutraal afgesloten.
Omdat ze kleine kinderen nou eenmaal geil vinden. :/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat deze mensen zwaar psygisch ziek zijn in hun hoofd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar ze het ook zijn ze waren het vast liever niet!
deze mensen zijn niet 100% in hun hoofd naja gewoon ontspoort dus.
allemaal in een kliniek opsluiten!
het zou maar eens aan je kind komen mafketels!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal gelijk en ik snap je reactie, het is dan ook in eerste aanlag aan de ouders om te voorkomen dat zoiets kan gebeuren door de kimderen 24/7 in de gaten te houden en ook van hun eigen kinderen af te blijven.
Vermoedelijk omdat ze daar niks tegen kunnen doen. Pedofilie vertoont in het brein sterke overeenkomsten met bijvoorbeeld homofilie, en komt vermoedelijk zelfs ongeveer evenveel (!) voor.

Het grote verschil is echter, dat wij hier in het verlichte westen (althans delen daarvan, en in elk geval in Nederland) het er inmiddels over eens zijn dat homofilie geen ziekte of afwijking is, maar een normale, veel voorkomende variant op het gebruikelijke.
Over pedofilie echter denken we nog steeds net zo (middeleeuws ??) als veel landen / volkeren / mensen / religies over homofilie.

Het grote nadeel daarvan is dat er eigenlijk geen wegen of middelen zijn voor mensen met dergelijke afwijkende gevoelens (want het gaat hier om de gevoelens, niet over het eventuele praktiseren daarvan) om daarover te praten en er een weg in te vinden waarbij ze anderen (kinderen) niet schaden. Zoals sommige kerken wel hulp kunnen bieden aan homo's die zelf niet op die manier wensen te leven en hun gevoelens niet willen omzetten in daden vanwege hun geloof.

Pedofielen kunnen in deze wereld en in deze tijd hun gevoelens niet in daden omzetten vanwege de cultuur. En naar mijn mening terecht, laat daar geen misverstand over bestaan ! Ze hebben echter geen mogelijkheden om in een veilige omgeving over hun gevoelens te praten, omdat iedere aanwijzing in die richting al een veroordeling door de publieke opinie inhoudt, OOK in het hulpverleners-circuit. De enige mogelijkheid die ze vaak hebben is het contact met lotgenoten, en dat is natuurlijk de kat op het spek binden. Er zijn dan ook heel wat van die netwerken, die mensen over een grens trekken waar ze in beginsel wellicht wel helemaal niet overheen wilden.

Maar aan de basale gevoelens kun je helaas heel weinig doen. Net zoals je homofilie niet kunt 'genezen'. Je kunt het wel in goede banen leiden, maar daarvoor is eerst een cultuuromslag nodig die ik de eerstkomende tig jaar nog niet zie gebeuren. Namelijk het accepteren dat de GEVOELENS buiten iemands eigen 'schuld' ontstaan en geen 'ziekte' of zelfs 'afwijking' zijn. En dat we met name moeten focussen op het niet in de praktijk brengen van dergelijke gevoelens. En let wel ; lang niet elke pedofiel wordt ook een pedosexueel. Pedosexualiteit is iets dat te allen tijde ongewenst en strafbaar moet blijven.

Toegevoegd na 5 minuten:
Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/pedofiel-beheersen.23496 en http://www.goeievraag.nl/vraag/pak-soort-zieke-mensen.13541
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom, is een vraag die je niet verder helpt. Antwoord is daarop simpel; Omdat er mensen zijn die afwijkend seksueel gedrag vertonen. Afwijkende voorkeur. Hoe het komt, brengt je dichter bij een oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het zo is, sommige mensen zijn heterofiel, anderen homofiel, anderen asexueel, etc. Helaas is pedofilie verboden.

Toegevoegd na 52 seconden:
Helaas voor de pedofielen en gelukkig voor de kinderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook in de evolutie worden fouten gemaakt