Om te laten zien dat we om elkaar geven. Het is vaak een uiting van liefde! Een kus wordt vaak als erg intiem ervaren. Bovendien worden de meeste mensen er opgewonden van en is het vaak het begin van iets heel leuks.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (24)

omdat een mens graag knuffelt,een kus uit liefde zegt meer dan 1000 woorden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom dan?
Omdat we elkaar aantrekkelijk vinden en we elkaar liefhebben,of elkaar willen troosten,er zijn legio redenen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het heel lekker is. Lekker intiem. Je laat dan zien dat je van elkaar houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we daar emoties mee kunnen uiten.

Bijvoorbeeld vriendschap, waardering of liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om ermee aan te tonen dat je van elkaar houdt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoenen zet eigenlijk het hele gestel op zijn kop. De bloeddruk stijgt, de ademhaling versnelt en de stofwisseling neemt een tussensprintje. Speekselklieren slaan op hol en doen zeeën van vocht ontstaan, de hartslag schiet van zeventig naar honderd slagen per minuut en de hersenen scheiden genotstofjes af, endorfines genaamd die de zoeners in een lichte roes brengen. Het gevolg is dat de pupillen zich verwijden, de huid strakker wordt en beetje bij beetje een rozig gevoel ontstaat

Zoenen is ook nog eens gezond voor het gebit, omdat je tijdens deze activiteit meer speeksel aanmaakt

Kortom, van nature heeft zoenen een gunstig effect, zowel op het intiem zijn met iemand als op het lichamelijke gestel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De emotionele kant van zoenen is afdoende beantwoord.
Er zit ook een belangrijke biologische kant aan.
Onze lichamen onderzoeken zo zonder dat we ons dat bewust zijn of we een voldoende verschillend afweersysteem hebben , wat voor sterker nageslacht zorgt en we trainen ons eigen afweersysteem er zeer efficient mee.
Daarom bijvoorbeeld hebben broers en zussen weinig of geen behoefte te tongzoenen, velen zullen al weerzin tegen de gedachte daaraan hebben, zo krachtig werk dit
mechanisme.
Een goede kandidaat echter wekt met zoenen sterkere
gevoelens en verlangens op dan enig andere erotische handeling.
Ook tijdens sex geeft zoenen een krachtiger en intenser hoogtepunt.
Zo is zoenen dus een van de belangrijkste acties in ons
pakket mogelijkheden tot gezond nageslacht te komen.
Dus begint alles met de kus der liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oorsprong van het zoenen komt van oermensen die (bij gebrek aan bestek) het eten voorkauwden voor hun kinderen en dat mond op mond gaven. Dit gebaar van vertrouwen en koestering werd een liefdesgebaar. Je ziet dit ook bij vogels die elkaar nog letterlijk eten geven. Bij de jongen is deze voedseloverdracht voor de voeding nodig. Bij oudere vogels is het een liefdesgebaar. Wij spugen geen voedsel meer uit, maar het symbolische gebaar is gebleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat moest er nog eens bijkomen! Voedsel uitspugen!
Geef mijn portie maar aan Fikkie.
uitb blijdschap dat ik nog op aarde ben daarom zoen ik mijn vrienden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het gevoel je doet smachten naar meer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het lekker is en bij een vluchtige om een kennis te begroeten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het gewoon lekker is..................................
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zoen ook wel graag met iemand waarvan ik niet houd, maar die ik wel 'lekker' vind. Dus 'liefde' is niet de enige reden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bah :)
1. omdat je het lekker vindt
2. Omdat je verliefd bent, van iemand houdt en zo dicht mogelijk bij diegene wilt zijn. Dit kan je uiten door bijv. zoenen of knuffelen. Ook kan het omdat je iemand aardig vindt en diegene heeft iets speciaals voor je gedaan of je groet elkaar gedag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk meestal uit liefde maar het kan soms ook uit verveling voorkomen.
Als je uitgepraat bent wat doe je dan?
Maar ik doe het omdat ik het gewoon lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wij dat doen weet ik niet.Maar ik doe het omder ik het lekker vind - het wind mij op - daar krijg ik lustgevoelens van. Uitdrukking van genegenheid of meer voor de andere. Daarom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@hallo Sectiestiekem, wat dacht je hiervan:
we zoenen om diverse redenen:
-begroetings-, of afscheids-kus, variërend van 1 tot 3
op de wang, al dan niet als schampschot
-liefdeskus: als voorloper op intieme actieviteiten, mmmm
deze zoenen zijn opwindend/lekkermakend
-de vriendenkus: meestal 1 of 2
-de ouder- aan kindkus: op een zere knie oid
of als lekker-slaap welterustenkusje in de kus geen we uiting
als waardering, emotie, gevoel. Kusze!
omdat we van elkaar houden of omdat we elkaar gaan missen omdat we blij zijn om elkaar weer te zien of om het goed te maken om een ruzie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen hun liefde willen uiten met zoenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we vlinders in onze buik hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja omdat je van elkaar houd en elkaar graag ziet al vriendje vrienditje graaag ziet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
we zoenen om diverse redenen:
-begroetings-, of afscheids-kus, variërend van 1 tot 3
op de wang, al dan niet als schampschot
-liefdeskus: als voorloper op intieme actieviteiten, mmmm
deze zoenen zijn opwindend/lekkermakend
-de vriendenkus: meestal 1 of 2
-de ouder- aan kindkus: op een zere knie oid
of als lekker-slaap welterustenkusje

in de kus geen we uiting
als waardering, emotie, gevoel.

Kusze!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is het mengen van elkaars energie door lichamelijk contact.
Denk maar aan jing en jang als deze energie goed samengaat brengt dit ook een goed gevoel (soms zelfs warmte).

mocht dit niet het geval zijn bij iemand anders dan weet de persoon zelf het antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het lekker is en een uiting van liefde of genegenheid voor elkaar.