Kan verliefdheid het verlangen naar seks (of in elk geval het verlangen naar masturbatie) verminderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Ja,
De emotie van verliefdheid is sterker dan het verlangen naar masturbatie, seks of klaarkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Neem aan van wel! Stress en dergelijke verminderen bij verliefdheid en dit is vaak een oorzaak voor seks en masturbatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uit eigen ervaring, merk ik wel dat de verlangen naar masturbatie afneemt. maar seks daarin tegen weer niet.

het hangt er natuurlijk ook vanaf of je een man of een vrouw bent, die staan allebei er namelijk net iets anders in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De pure euforische sublimatie van de ander ,de geliefde ,kan iemand in een asexuele periode brengen maar zal naar gelang de evolutie in de relatie en de opvoeding en de aangeleerde omgangsvormen wel eens snel kunnen omturnen naar een hevige sexuele relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit heel persoonlijk is en ook per situatie kan verschillen.

Als je verliefd bent op iemand, zul je ook een groter verlangen hebben seks met die persoon te willen. Wanneer het het geval is dat je (nog) geen seks met die persoon hebt, en dat kan om verschillende redenen zo zijn (verliefdheid is niet wederzijds, de ander wil nog wachten met seks), kan ik me indenken dat het verlangen naar seks juist groter wordt. Het kan dan zelfs zo zijn, dat omdat je geen 'echte' seks hebt met de persoon op wie je verliefd bent, dat je juist daarom er meer over gaat fantaseren en dus ook meer gaat masturberen.

Het kan ook zo zijn dat je doordat je verliefd bent juist minder lustgevoelens ervaart, dit kan in mijn ogen een heleboel verschillende oorzaken hebben. Omdat je nu zo verliefd bent en alleen dar nog aan kunt denken en er geen 'ruimte' meer is voor verlangen naar seks of omdat je nu verliefd bent en een relatie hebt en het niet meer spannend is om er over te fantaseren en je daardoor minder verlangen naar seks hebt en zo kan ik nog een heleboel redenen bedenken.

Maar ik denk wel dat de ene persoon sowieso meer verlangen heeft naar seks (en masturbatie) dan een ander en dat zal altijd zo zijn of je nu verliefd bent, een relatie hebt of 100 jaar getrouwd bent.

Mijn conclusie:
Ja, verliefdheid zou het verlangen naar seks en ook masturbatie kunnen doen verminderen, maar het hoeft absoluut niet het geval te zijn.