Is er een natuurlijk middel te verkrijgen die mijn erectie problemen kan verminderen?

Als 68 jarige man kan ik mijn erectie maar heel kort vasthouden.
Daarom wil ik hier dit probleem neer leggen om misschien wel een goede tip te krijgen.
Ik ben niet zo van dat viagra gebeuren

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil je toch adviseren dit met je huisarts te bespreken, het is zeker mogelijk dat door leeftijd de erectie afneemt, maar dat kan ook een andere medische oorzaak hebben, sluit dat uit, voordat je gaat experimenteren.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ja, eerst kijken of er een medische oorzaak is, en hoe het met je algehele gezondheid en conditie zit

Antwoorden (3)

Toch is hulpmiddelen (mechanisch of chemisch) vermoedelijk het enige waar je op terug kunt grijpen ; het afnemen van de erectie is nu eenmaal een vrij normaal verschijnsel vanaf een bepaalde leeftijd.

Je algehele gezondheid en conditie heeft daar invloed op, dus wellicht valt daar nog iets te winnen, maar vaak is het gewoon accepteren en samen je seksleven een beetje anders leren inrichten (minder erectie-gericht zeg maar) ook een uitstekende oplossing, zeker zolang hij het in principe ' nog wel doet' . Viagra is inderdaad geen vitaminepilletje en kan behoorlijke bijwerkingen hebben. Terecht dat je daarmee terughoudend bent zolang je in elk geval nog wel erecties kunt krijgen.

Uiteraard kun je ook gewoon met dit probleem naar de huisarts ; ook buiten viagra zijn er veel oplossingen en hulpmiddelen voor de potentie, en hij kan je dan ook zeker verder helpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is niet één simpele methode die voor iedereen werkt, maar het is absoluut waar dat het niet altijd nodig - of zelfs gewenst - is om erectiebevorderende middelen zoals viagra te gebruiken.

De mannelijke erectie is een complex iets en er zijn zeer veel factoren op van invloed. Op zich is het normaal dat het vermogen om een goede erectie te krijgen en behouden met de jaren wat minder wordt, maar er kunnen ook medische problemen meespelen: diabetes, overgewicht, vaatziekten, lokale problemen als een vergrote prostaat, etc. Daarnaast zijn er psychologische factoren die heel vaak ontstaan naast een fysiek probleem. Uit onderzoek is bekend dat wanneer er eenmaal een probleem is met de erectie, angst en negatieve gedachten daarover het probleem vaak erger maken. In de seksuologie is 'spectatoring' (toeschouwersgedrag) een bekende term: mannen kunnen tijdens de seks zo gericht raken op hun eigen erectie ("is hij al hard genoeg", "lukt het wel vandaag", "voel ik hem niet al slapper worden") dat het juist negatief uitwerkt.

Een seksuoloog zou hierbij kunnen helpen. Het bespreken van verwachtingen - eventueel met de partner - kan al veel schelen. Veel mannen met erectieproblemen onderschatten bijvoorbeeld hun eigen erectie. Een seksuoloog kan ook praktische adviezen geven. Bij sommige mannen helpt extra stimulatie - eventueel met speeltjes (een vibrator is niet alleen voor vrouwen) - om een betere erectie te krijgen, en er zijn erg goede 'huiswerkoefeningen': seksualiteit die minder gericht is op penetratie zal vaak juist het krijgen van een erectie gemakkelijker maken.

Van nog grotere invloed dan angst dat het niet lukt, zijn bijvoorbeeld depressieve gevoelens. En op medisch gebied kunnen er ook allerlei factoren zijn. Ga dus eerst naar je huisarts en bespreek je probleem. Neem ook samen eventuele medicatie door: er zijn best veel middelen die negatief kunnen werken op de seksuele functie. Soms doet een aanpassing in de dosering of switchen naar een ander middel al heel veel.

Dat je in staat bent een erectie te krijgen, bewijst dat de functie op zich intact is. Dat betekent dat soms relatief kleine dingen zoals ik hierboven beschrijf, soms al voldoende zijn. Is dat niet het geval, dan zijn er zowel medicamenteuze als niet-medicamenteuze behandelingen (zoals de vacuümpomp) mogelijk. Het kan hoe dan ook geen kwaad om de opties te bespreken: je kunt altijd nog 'nee' zeggen als je besluit dat je een bepaalde behandeling - zoals medicatie - toch niet wilt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er bestaan geen natuurlijke middelen tegen dit probleem
Als die middelen zouden bestaan dan waren ze algemeen bekend.

Je kunt hoogstens naar een praktische oplossing zoeken.
Bijvoorbeeld dat als de erectie minder wordt, je je partner vraagt om je te pijpen om de erectie weer krachtig te maken. Als je dit goed speelt wordt deze methodiek een gewoon onderdeel deel van de totale "sexuele exercitie"

Helaas werkt dit alleen als de erectie vermindering niet al te snel verloopt.

Wellicht is het beter om de "sexuele oefening" enigszins aan te passen.
Minder de nadruk te leggen op penetratie en meer op dat wat wel mogelijk is.

Breng je partner tot een hoogtepunt met je tong. Specialiseer je daarop. Verbeter je techniek om haar, op die manier, een schreeuwend orgasme te bezorgen.

Doe je best. "Oefening baart kunst"
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goh, hoe een adviesvraag over een erectieprobleem in een antwoord kan ontaarden in een "schreeuwend orgasme" voor de partner. Daar zal de vraagsteller mee geholpen zijn zeg ...
Edraket
9 jaar geleden
Het antwoord dat jij op deze vraag hebt gegeven, daar is de vragensteller mee geholpen.
Dank zij jouw antwoord is zijn probleem uit de wereld.