wat betekent heftige bloedverlies na het vrijen?

Hallo,

vorige week hebben ik en mijn vriend seks gehad tijdens mijn menstruatie.
we hebben geen condoom gebruikt en we wouden dus ervoor zorgen dat ik zwanger werd. We hebben na de menstruatie nog een aantal keer seks gehad. Sinds vanmiddag heb ik last van ernstige bloedverlies. wat kan dit betekenen?

Bedankt alvast.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik ben hartpatiënt en me vriend en ik hebben geen eerdere seks partners gehad, dus geslachtsziektes zijn niet van toepassing mogelijk.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
seks tijdens je menstruatie is niet het optimale moment als je zwanger wilt worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, het beste moment zijn de paar dagen tussen twee menstruaties in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
We hebben bijna elke dag seks gehad tot aan gisteren. Mijn menstruatie is ondertussen al een week gestopt.
Ritsuka
9 jaar geleden
voor zwanger worden is elke dag seks ook niet zo goed, volgens mij is om de dag beter, zodat het sperma wat tijd heeft om op te bouwen en van hogere concentratie en kwaliteit is.
Maar zomaar bloedverlies als het niet tijd is voor je menstruatie is niet goed hoor
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarom hebben we dus niet elke dag seks gehad.
Ritsuka
9 jaar geleden
sorry, ik las verkeerd. Maar dan nog lijkt mij dat heftige bloedverlies ineens niet goed. Een klein beetje kan gebeuren, dat er een haarvaatje scheurt, maar veel is niet goed
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet je al meer ? Wat zei de huisarts ?

Antwoorden (2)

De kans dat je TIJDENS je menstruatie zwanger wordt is wel heel erg klein zoniet bijna nihil.

Als de bloeding niet met een dag, anderhalf stopt of beduidend minder is, kun je beter even een bezoekje brengen aan de huisarts. Met een eventuele zwangerschapstest zul je nog even moeten wachten helaas, maar nogmaals, als dit de keerste keer was dat je onbeschermde seks had, is die kans wel erg klein. Maar er zou bijvoorbeeld ook een bloedvaatje geknapt kunnen zijn. Wel in de gaten houden dus ; bloedingen buiten de menstruatie zijn niet per definitie een slecht, maar ook niet altijd een goed teken.

Toegevoegd na 2 minuten:
In de bron staan wat mogelijke verklaringen voor dit zogenaamde (vermoedelijk) tussentijds bloedverlies.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je zwanger wil worden kijk je best naar

*Hoeveel dagen zitten er tussen 2 sycli ( gemiddeld is dat zo'n 28 dagen )
*Je hebt je regels net gehad,... de begindatum nemen dan daar het aantal dagen bijtellen. Daar komen normaal gezien je regels opnieuw.
*Van die datum 2 weken ( 14 dagen ) aftrekken.
*Enkele dagen voor die datum en erna de betreffende activiteit uitoefenen.

Over je vraag.
Nu hevig bloedverlies kan altijd wel een keertje voorvallen. Maar omdat je regels over zijn dan moet je wat verder zoeken.
Omdat je zwanger wil worden ... er zijn ook innestelingsbloedingen. Dat komt als het eitje bevrucht is en zich in de wand gaat nestelen. Dan kan er wat bloed vrijkomen en dat lijkt erg op regels. Maar omdat er nog maar een week voorbij is van je cyclus betwijfel ik het wel.

Meer realistische mogelijkheden zijn
Je kan een wondje hebben dat door de seks wat open is gegaan, en waar je dus door bloedt.
Het kan ook gewoon dat je hormonen niet erg in balans zijn. Dat alleen is al genoeg om ervoor te zorgen dat je bloedingen krijgt buiten de menstruatie.
Er zijn SOA's die hiervoor kunnen zorgen. Maar dat was dus uitgesloten zeg je.
Verder is er ook nog een ontsteking aan je baarmoeder mogelijk.
Poliepen bij baarmoedermond.
Vleesbomen ( goedaardige knobbeltjes die de doorbloeding kunnen verstoren )
Bepaalde medicijnen ( met veel hormonen in ) kunnen ook voor tussentijdse bloedingen zorgen.

Als het lang duurt lijkt het me toch het beste om naar de arts te gaan. Die kan je onderzoeken inwendig en als hij niets bijzonders ziet, kan hij een uitstrijkje nemen om verder onderzoek te laten doen. Dat is heel snel en pijnloos.