Heb ik kans op hiv na anaal vingeren (nadat er gneukt is met condoom) of door te pijpen. Want heb nadien mijn tanden gepoetst (wel half uur nadien) ?

Hallo iedereen. Ik ga gewoon rechtuit spreken. Ik ben namelijk homoseksueel. Ik heb amper seksueel contact wegens een panische angstvoor hiv. Noeme me maar een middelmatige hypochonder. Gisteren heb ik na lang weer seksueel contact gehad. De man in kwestie heeft me anaal proberen nemen maar dat lukte nog niet zo goed. (Met condoom welliswaar) ik heb hem ook gepijpt. Hij heeft me ook anaal gevingerd nadat het anaal contact welliswaar mislukt was. Nu zit ik weer met mijn panische angst (ow wat haar ik het als mijn sekseule drang het haalt van mijnrationeel vermogen) kan je hiv (als hij zich ondertussen ook een saftrok met hetzelfde hand) hebben door anaal vingeren of door pijpen. Geen sperma in mijn mond gehad. Wel half uur nadien mijn tanden gepoetst en tandvlees was aan het bloeden...
Bedankt !

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.4K
Powergen
9 jaar geleden
Tanden poetsen heeft niks met HIV te maken.
Heb je het opgelopen dan heb je het opgelopen daar helpt tandenpoetsen niet mee. De kans dat je überhaupt bestemt raakt is echt heel klein.
Wat ik alleen niet snap... je weet dus niet of hij sowieso een SOA hebt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee hij zei dat hij safe was. Ik ben mss gewoon een doemdenker. Ik wil gewoon weten of er kans is. Van het anden poetsen, ik heb gelezen dat het de kans besmetting verhoogd omdat je de normale mondflora verstoort. Het was welliswaar wel pas een half uur nadien
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je zo panisch bent voor soa's, waarom wacht je dan niet totdat je een vriend hebt en jullie beide getest zijn? Daar is nietsmis mee. En tot die tijd hou je het bij wat handwerk.
Mocht je toch willen oraal bezig willen gaan, gebruik dan altijd een condoom. Wat je ook doet.
Het gebruik van beschermingsmiddelen is een teken van respect naar de ander toe.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier staan alle risico's vermeld per techniek:
http://www.mantotman.nl/risico_s_per_sekstechniek_113.html Als je er wat meer over gaat lezen en dus meer kennis hebt, maak je je ook minder onnodig zorgen. http://www.mantotman.nl/gezonde_seks,_hoe_en_wat_24.html http://www.soaaids.nl/nl/soas/veel-voorkomende-soas/hiv/risicofactoren
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt. Inderdaad weinig kans. Wel door het anaal vingeren. Maar dan moest er voorvocht aan de vingers van hem gehangen hebben. Wat mij zou verbazen
Ritsuka
9 jaar geleden
laat je wel testen op SOA, want iemand kan wel zeggen dat hij niks heeft, dat zegt niks.
Kristal
9 jaar geleden
Het is niet erg dat je voorzichtig bent maar dan zou ik beginnen om niet zomaar aan te nemen dat een sexpartner safe is als hij dat zegt. Iedereen kan dat wel zeggen.
Het is niet erg dat je seksuele drang het wint van je angst voor HIV maar zorg dan dat je vrijt met een partner die jou laat zien dat hij een test gedaan heeft en die jij vertrouwt.
Het eerlijkste zou zijn dat jij nu jezelf laat testen. Dan heb je 2 vliegen in 1 klap. 1 je weet dan waar je aan toe bent en áls je HIV besmet bent (wat niet zo waarschijnlijk is, zie reacties boven) kan je er iets aan doen. 2. Je zal dan eerlijk kunnen zijn naar een toekomstige (seks-)partner en niemand besmetten.
Je hoeft na zo'n test ook niet meer angst te hebben voor iets wat misschién zo is.
Dat geldt voor alle angsten: verdiep je erin zodat een angst jou niet overheerst maar jij je angst beheerd. Verdiep je in het HIV virus en dan niet via sites waar men met opgeklopte verhalen zit. Gewoon via een medische site.
En verder: geniet van seks op een veilige manier, dan kan je er daarna ook met plezier aan terug denken. Als je sekspartner dat niet wil, dan geeft hij echt NIKS om JOU! Dan wil hij alleen seks. Voor zo iemand heb je het toch niet over om ziek te worden? Jij bent veel te veel waard om alleen als sekstool gebruikt te worden.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
@Kristal je zegt: "en áls je HIV besmet bent (wat niet zo waarschijnlijk is, zie reacties boven) kan je er iets aan doen"
Die snap ik niet, want HIV is toch niet te behandelen?
Kristal
9 jaar geleden
Ha heer Voldemort :),
Nee, HIV is niet te genezen, maar tegenwoordig wel te behandelen in die zin: levenslang medicijnen slikken waardoor je er niet meer aan overlijdt. Dat wil wel zeggen dat je er vlot bij moet zijn. Het bijverschijnsel van het bestaan van deze medicijnen is dan wel dat er bepaalde groepen homoseksuelen het niet meer zo nauw nemen met veilig vrijen. Vandaar ook dat ik niet zo snel iemand op zijn mooie blauwe ogen zou vertrouwen als hij zegt dat hij geen geslachtsziekte ( van welke soort dan ook) heeft. Dat geldt natuurlijk ook voor heteroseksuelen, dat mag duidelijk zijn.

Antwoorden (1)

HIV is een vrij onstabiel virus en kan buiten het lichaam maar kort overleven. Besmetting vindt vooral plaats door bloed/bloedcontact of seksuele penetratie. Over bloedcontact is nog wel eens onduidelijkheid: mensen zijn soms bang dat ze besmet kunnen raken door een klein wondje, maar dat is erg onwaarschijnlijk: voor besmettingsgevaar zou je twee goed bloedende wonden zo'n beetje tegen elkaar moeten wrijven. Ik ken weinig mensen die dat doen.

Met seksueel contact loop je natuurlijk wel risico, zeker bij anale seks. Vingeren is in principe veilig, al zou er voorvocht of sperma aan de hand van je sekspartner gezeten kunnen hebben als hij intussen masturbeerde. Maar zoals gezegd overleeft het virus maar kort buiten het lichaam, dus de kans op besmetting via die weg is heel klein.

Pijpen is veilig als je ervoor zorgt dat je geen sperma of voorvocht in je mond krijgt. En je kunt ook een condoom gebruiken.

Als je wisselende seksuele contacten hebt is angst voor SOA'S op zich reëel, maar panische angst is niet nodig. Je kunt jezelf immers beschermen. Daarbij vind ik dat als je iemand met wie je seks hebt niet eens kunt vertrouwen om je de waarheid te vertellen als je vraagt of hij SOA-vrij is, je met die persoon ook geen seks zou moeten hebben. Wat je deelt is immers heel intiem, en zoals de bekende reclame ook zegt: je kunt hem misschien wel vertrouwen, maar zijn ex(en) niet. Voor mij persoonlijk hoort seks dan ook thuis in een stabiele liefdesrelatie, maar het staat een ieder uiteraard vrij om mij daarin hopeloos ouderwets te vinden..

Wellicht ten overvloede: niet alle homomannen hebben of houden van anale seks. Als jij dat niet wilt - om wát voor reden dan ook - moet je dat niet doen. Er zijn genoeg andere manieren om te kunnen genieten van seks en intimiteit dan door middel van penetratie. Aan de andere kant hoef je je ook niet puur vanwege je angst te laten belemmeren: condooms bieden - mits juist gebruikt - een goede bescherming. En mocht dan toch een keer het condoom scheuren terwijl je weet dat je partner HIV heeft, dan is tegenwoordig behandeling mogelijk met medicatie die de kans op een HIV-infectie flink vermindert (post exposure profylaxe, moet wel zo snel mogelijk gestart worden). Dat mag natuurlijk geen reden zijn om zonder condoom te vrijen, maar wellicht stelt die wetenschap je wat geruster. Een goede regel is om pas zonder condoom te gaan vrijen wanneer je een monogame relatie hebt en bekend is dat je geen van beiden een SOA hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Een dikke plus. Het antwoord is to the point, zonder te moraliseren.
Kristal
9 jaar geleden
+1