Hoe groot is de kans dat ik een SOA overneem als ik vrij met een partner die ook een SOA heeft?

Het gaat hierbij uiteraard om onveilige seks (zonder condoom).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gefeliciteerd! En de 'winnaar' is...
De boeling van het verstand is dat dit in de bovenste kop blijft zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoeling..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er aan hoe je de seks bedrijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een 'ingang'...
Kristal
13 jaar geleden
...hóe je de seks bedrijft?? Aukeroos heeft het gewoon over vrijen, dus als je partner dan een sexueel overdraagbare aandoening heeft neem je toch geen risico's met je eigen lijf? Ook als je een andere ingang neemt (grappige uitdrukking inderdaad) kan je in het vuur van het spel toch makkelijk bij de hoofdingang terecht komen. En die partner dan? Wil hij dat ze dat risico neemt omdat het misschien lekkerder is zonder condoom? Hij zit er niet mee om haar ziek te maken? Waarom begrijp ik zulke dingen toch niet? Je hoeft niet van elkaar te houden om seks te hebben maar dan zou ik het er al hélémaal niet voor over hebben om ziek te worden van een ander. Zucht.

Antwoorden (9)

100% !!

Vroeg of laat krijg je ook een SOA, dus laat je allebei behandelen voor het erger wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is helemaal geen 100%, hangt veel van type Soa af..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je al weet dat de partner SOA heeft, dan heb je toch al geen zin meer?

SOA heet SOA en dat betekent overdraagbaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
99,89%
Een soa moet zoiezo in de bloedbaan terecht komen en dit kan niet door de huid heen. Maar omdat de inwendige huid stukken broser is dan normale huid ontstaan er kleine scheurtjes. Deze scheurtjes hoeven maar miniscul te zijnom het over te brengen. Dus de kans dat je het krijgt is te groot om het risico te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kans is nagenoeg 100%. Als je weet dat je sekspartner een SOA heeft en toch onbeschermd vrijt ben je niet goed wijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
dat bedoel ik +
Ervan uitgaande dat dit een partner voor langer is en niet een one night stand: inderdaad vrijwel 100%. Het gaat een keer fout.

Het vóórkomen (helaas niet het voorkómen) van SOA's onder jongeren neemt schrikbarend snel toe, vooral chlamydia. Van chlamydia merk je vaak niets, tot het te laat is; tegen de tijd dat je ooit een gezinnetje wilt stichten, kom je erachter dat je onvruchtbaar bent.

Als je een nieuwe sekspartner hebt, laat je dan allebei éérst testen op SOA's voordat je de condooms de deur uit doet. Ook als je heel verliefd bent en elkaar compleet vertrouwt. Vertrouw je namelijk de ex van de ex van de ex van je partner ook zo onvoorwaardelijk? Nee? Bedenk dan dat je geliefde altijd kan hebben opgelopen wat de ex van de ex van zijn ex onder de leden heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
50% of je krijgt het wel, of je krijgt het niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, op school nog niet aan statistiek toegekomen? Twee opties betekent niet dat iedere optie evenveel kans heeft. Of ga jij iedere avond naar bed met het verschrikkelijke idee dat je maar 50% kans hebt om niet in je slaap te overlijden?
100% , SOA zegt het al Sexueel Overdraagbare Aandoening.
Zowel jij als hij/zij moeten zich laten testen op .... en alle personen waarmee jullie sex mee hebben gehad, NADAT jullie gemeenschap hebben gehad idem.
Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100% kans. Of het ook echt gebeurt is een ander verhaal. Maar stel jezelf er niet bloot aan!!