Waarom is spermicide in Nederland zo onbekend?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Antoni
9 jaar geleden
Is spermicide in andere landen significant bekender dan in Nederland?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat het slecht werkt denk ik

Het beste antwoord

Op zichzelf werkt het niet goed genoeg, dus je moet er altijd nog een condoom of ander voorbehoedsmiddel bij gebruiken.
Omdat een condoom alleen (of pil alleen) vaak al goed genoeg werkt is er niet echt een noodzaak om spermicide te gaan gebruiken.

Spermicide kan ook met andere voorbehoedsmiddelen 'reageren' waardoor ze allebei een verminderde werking hebben, hierdoor heb je juist meer kans om zwanger te worden dan met één voorbehoedsmiddel.

Ook kan spermicide irritaties veroorzaken (bij 3% van de gebruikers, dat is best veel!) en daarom denk ik dat veel mensen het niet willen gebruiken.

Een groot voordeel is wel dat het kan werken tegen een HIV- of herpesbesmetting, tenminste, dat blijkt bij dieren zo te zijn. Bij mensen wordt dit nog getest.

Dus het is gewoon niet betrouwbaar genoeg, daarom kan je beter een ander voorbehoedsmiddel gebruiken en zal de condoom of de pil eerder worden aangeraden dan spermicide. Door een product vaker aan te raden wordt het bekender - wordt het meer gebruikt - wordt het meer aan geraden - wordt het bekender.

Overigens hebben veel mensen al wel gehoord van spermicide onder de naam 'zaaddodende pasta'