hoe help ik mijn vriendin van haar pornoverslaving af?

Mijn vriendin kijkt een aantal uur per dag porno op de tv.
Het is zelfs zo erg dat ik al een jaar geen sportjournaal meer heb kunnen kijken.
In het weekend ligt ze het liefst de hele dag in bed porno te kijken, hoe zorg ik ervoor dat ze hier niet meer naar kijkt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
anneliez
10 jaar geleden
misschien houdt ze niet van sport, en is dit haar manier om het niet te hoeven zien
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Whahaha hele weekend door.. En dan zeggen dat mannen altijd kijken...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat heeft dit nou te maken met een evangelische gemeente?......
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ vragensteller, ben je aan het trollen???

Antwoorden (3)

Praat eens met haar hier over en vertel dat je het liever samen in het echt doet dan naar de tv te kijken. Kijk gewoon met haar mee en zodra jullie samen "iets" gaan doen zet je die tv uit. Daarna gaat hij waarschijnlijk niet meer aan en anders stel je voor iets leuks (buiten het huis) te gaan doen. Zonder sex samen zijn is ook goed voor je relatie namelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mogelijks is het een verslaving geworden, dan kan een psycholoog of een psychiater helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De belangrijkste stap is dat de verslaafde zelf onder ogen ziet dat de verslaving een probleem is. Daarvoor is het van essentieel belang, dat jij de negatieve gevolgen van de verslaving niet meer oplost (mensen die drank kopen en de rommel opruimen voor alcoholverslaafden houden daarmee het probleem in stand). Ook niet-meer-accepteren, en dus de relatie verbreken, is een aanpak om de verslaafde te laten inzien dat de situatie niet meer houdbaar is.