Mag je homo zijn in de islam?

Ik ben homo en mijn grootste vraag ooit is mag je homo zijn in de islam ik heb dit zoveel keren opgezocht maar ik vond ja, nee, ja, nee dus ik ben aant twijfelen en als het niet mag dan heb ik gewoon geen liefdesleven meer ik ga nie zomaar met een vrouw een relatie hebben dan ga ik nooit geluk vinden!!!(niet slecht bedoeld voor de vrouwen)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
WAUW!!! Je hebt me geïnspireerd en ik ga gewoon zoals je zei m'n leven verder leven :D <3 xxx dank je voor je inspiratie Vrouwe70!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En je kan gewoon in Allah blijven geloven. Op je eigen manier. Succes!

Antwoorden (1)

Dat is net als in vele andere geloven niet echt duidelijk. Zeker in de islam worden bepaalde culturele gewoontes/tradities gezien als verplichting van de islam. Zoals zo een Boerka, of het vermoorden van mensen die niet moslim zijn. Dat is door het geloof verboden maar wordt toch gedaan. Zoals je zelf weet is de islam een vriendelijk geloof waarbij je (net als christenen) elkaar lief moet hebben en niet mag moorden. Maar het wordt helaas toch gedaan in de naam van Allah of God. Hetzelfde geldt voor homo of lesbisch zijn. Er staat nergens letterlijk: u mag geen homo zijn. Het is net zoals je het zelf opvangt en begrijpt. Ik persoonlijk vind dat je lekker jezelf moet zijn en leven zoals je gelukkig bent. Hoe jij dat ook ziet. Succes!