Wat zijn de effecten van verwijdering van een (Mirena)spiraaltje?

Hoe lang heb je hier last van, en hoe snel kun je daarna weer een nieuwe laten plaatsen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het verwijderen is iets minder pijnlijk dan het plaatsen, maar desondanks toch pijnlijk (en ik ben echt geen piepert)
Je kunt gelijk een nieuwe laten plaatsen. Kan in een afspraak.

Je hebt misschien de eerste twee dagen iets last, maar dat is te verwaarlozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verwijderen heb ik twee keer meegemaakt, allebei geen enkel probleem. De eerste keer is direct weer een nieuwe geplaatst, met plaatselijke verdoving. Dan voel je nog steeds wat kramp in je baarmoeder, maar niet de pijn van het door de baarmoedermond (die wordt verdoofd) heen duwen. Het was vergelijkbaar met een flinke menstruatie, en duurde ongeveer twee dagen.

De tweede keer verwijderen is er geen nieuwe geplaatst, het verwijderen (zonder verdoving) deed geen pijn, alleen een seconde een vervelend trekkend gevoel. Vervolgens nog geen vijf minuten last van gehad.

Bij mij is het dus niet het verwijderen, maar het plaatsen dat last veroorzaakt.