Wat kan de oorzaak zijn waarom ik (vrouw) niet klaarkom tijdens of na de seks?

We vinden het allebei best lastig. Hij komt klaar, en het is over. Maar ik heb er soms nog best wel zin in, erna. We proberen soms om het klaarkomen van hem zo lang mogelijk uit te stellen,maar dat werkt ook al niet. Ik ben wel erg nat dan, maar is dat klaarkomen bij een vrouw? Ik ben echt een groentje hoor op dit gebied.. sorry. Trouwens, we hebben geweldige seks en genieten er allebei volop van, maar dit vinden we wel jammer! Zou er wat aan te doen zijn? Heeft iemand tips? Dankje!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Je bent niet de enige, bij een zeer groot percentage van de vrouwen is dat zo...

De oorzaak is meestal het volgende... Een vrouw wordt warmer en warmer, vergelijk het maar met een grote pan met water op het fornuis... Dat loopt gelijkelijk op en dat gaat door tot 99,999° celcius en dan plots gaat het koken... Dit is een vergelijking, dus die gaat mank, maar het gaat om het idee... De man moet dus de tijd nemen om alles tot 100° te verhitten zodat de vrouw kan komen...
In dezelfde vergelijking is een man een vuurwerkpijl, die steek je aan en die knalt in een paar seconden en weg is die pijl en de man ligt te snurken...

Dus als de man niet de tijd neemt dan is het maar zeer bedroevend op den duur voor de vrouw...

Tantra kan een leerweg zijn, maar niet iedere man is genegen de kunst van vrijen te gaan leren, hij is niet zo gemotiveerd als de vrouw...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
+1! Ik kan me daar helemaal in vinden! Mijn vrouw staat de hele dag te koken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@A.M. en de andere dag haal jij Chinees.
@ X. je draait je om laat een scheet en gaat snurken.
Duidelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahaha!!! +1 voor de uitleg!

Andere antwoorden (11)

Er zijn verschillende manieren om te zorgen dat jij aan je gerief komt, pas die eerst toe voordat hij "mag" komen.
De meeste vrouwen hebben geen moeite met meerdere keren komen, terwijl dat voor mannen een stuk gecompliceerder is.
praat er iig samen over, goede fijne sex gaat in overleg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan raakt hij je G-spot niet goed genoeg. Goed gaan experimenteren met allerlei standjes, er zal er dan ongetwijfeld eentje bij zitten waarbij je wel klaarkomt.
Lekker veel oefenen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfde reactie als bij Prana +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanx!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en het is ook nooit bewezen dat kaboutertjes niet bestaan! Ik kan je nog wel wat andere onderzoekjes doormailen die wat anders zeggen hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi, of de g-spot officieel bestaat of niet kan mij niet zoveel schelen, ik weet alleen dat stimulatie van de plek waar hij niet zou zitten bij mij héél effectief is. Maar: voor beginners is het verstandiger om ze naar de clitoris te leiden, anders dan de g-spot speelt die namelijk bij vrijwel álle vrouwen een rol bij het orgasme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg er rooie oortjes van :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@hufkes: Onderzoek wijst uit dat er niet daar in het lichaam een stukje zit met allemaal zenuwuiteinden, dat wil niet zeggen dat er niet een plek kan zitten waarbij stimulatie heel lekkere effecten kan opleveren.
Probeer het eens met een klein vibrerend sexspeeltje (bv de pocket rocket, die je ook tijdens de sex kan gebruiken), je zal niet de eerste vrouw zijn die op die wijze je eerste orgasme zal ervaren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De man is doorgaans erg gespitst op het klaarkomen. Zeker als hij nog jong is. Ik zou zeggen: "Zorg er voor en doe je best dat je partner (vrouw) als eerste klaarkomt" en maak daarna de klus voor de man af. Het nat zijn heeft niets te maken met het klaarkomen maar dient ervoor dat het gesmeerd loopt. Ook het klaarkomen van een vrouw kan een man heelgoed aanvoelen door het samentrekken van de vagina. Dus is mijn advies eerst alle andere lekkere dingen doen alvoren je penetreert. Zo kom je beiden aan je trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat samentrekken van de vagina zegt niks over klaarkomen hoor. Sterker nog, dat kunnen we op ieder gewenst moment. Bijvoorbeeld tijdens het aardappel schillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol Esme :-P
Veel vrouwen komen niet klaar tijden het penis in vagina contact. Hoeft op zich geen probleem te zijn als je partner een manier vindt om jou toch ook te verwennen en te laten klaarkomen. Jij kunt hem hierbij helpen door je eigen lichaam te leren kennen. Neem eens de tijd als je alleen bent om uit te zoeken wat jou naar grote hoogte doet stijgen. Voor sommige vrouwen zijn dat de schaamlippen, voor anderen het gebied rond de clitoris en weer anderen vinden intense stimulatie van de clitoris zelf erg lekker.

Heeft hij als hij klaargekomen is geen energie meer, neem dan eerst de tijd voor hij zijn ding mag doen!

Nat worden alleen is geen klaarkomen, als je een keer een keer klaargekomen bent dan weet je wat het is, geloof me. Het is een heel intens gevoel, niet te missen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad een vaginaal orgasme komt bij niet veel vrouwen voor. De vagina heeft nu eenmaal niet veel (of geen) zenuwuiteinden. (dat zou een bevalling nóg pijnlijker maken). De zenuwen zitten op andere plekken, zoals je correct beschrijft.
+1
wat is er op tegen om door te gaan als je geliefde 'klaar' is?
De meeste vrouwen hebben wel wat manuele stimulatie nodig om klaar te komen... alleen met prenetratie lukt het vaak niet, zeker niet als je nog niet zoveel ervaring hebt... en daar is niets mis mee...als je allebei nog jong bent, kun je samen op weg om het te leren...
als je bang bent dat hij meteen in slaap dondert, zorg je dat jij eerst aan de beurt bent, of je laat hem actief meedoen...vraag hem om je aan te kijken terwijl jij zorgt voor je eigen behoefte...

veel plezier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het helemaal niet fijn om zelf te doen.. Ik wil de seks zo graag met m’n vriend delen. Niet dat hij altijd netjes op mij wacht, maar toch.. Ik voel me er gewoon niet goed bij om mezelf zo te ‘verwennen’. En zeker niet als hij erop toekijkt! Vreselijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
da's natuurlijk helemaal oké... je bent nog jong... doe het zoals het voor jou en je lief goed voelt...
De beste tip die ik kan geven is om je repertoir uit te breiden. Van het neuken (excuseer het expliciete woord) op zich komen verreweg de meeste vrouwen niet klaar. Begin dus ermee om niet het idee te hebben dat je op die manier klaar 'zou moeten' komen.

Behalve de penis kan de man ook zijn vingers en mond gebruiken om je te verwennen. En dan zijn er ook nog allerlei speeltjes/vibrators die je kunt gebruiken. Veel stellen zien dat als voorspel (bedoeld om ervoor te zorgen dat het 'echte' neuken soepel verloopt), maar in feite is dat juist *onderdeel* van seks. En het is ook helemaal niet erg om zelf een handje te helpen, je hoeft de man niet alles te laten doen.

Wat ik aan kan raden, is om ook eens (of meer dan eens) te masturberen terwijl hij toekijkt. Dat kan heel spannend zijn, én hij kan precies zien wat jij lekker vindt en hoe jij klaarkomt. Het is voor hem namelijk helemaal niet zo vanzelfsprekend duidelijk wat hij precies met jouw edele delen moet doen behalve er iets in te steken. Die essentiële informatie leer je niet tijdens de sexuele voorlichting op school.

Wat ook een goed idee is, is om wel eens een 'sessie' te hebben die helemaal gericht is op het genot van één van jullie. Hij kan jou ook verwennen zónder dat het doel is dat hij zelf aan zijn gerief komt, en vice versa. Op die manier leer je elkaars lichaam beter kennen, omdat je niet 'afgeleid' wordt door je eigen genot, maar juist helemaal gericht bent op de ander.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik lees nu pas dat je je afvraagt of nat zijn betekent dat je als vrouw klaarkomt. Dat is niet zo! Geloof me, als je voor het eerst klaarkomt, dan wéét je dat, daar is dan geen twijfel over mogelijk.

Toegevoegd advies: speel met jezelf. Veel. Probeer (in eerste instantie in privacy, zodat er geen prestatiedruk is) uit wat jij lekker vindt. Richt je daarbij niet op penetratie, maar op het stimuleren van je clitoris, de meeste vrouwen komen op die manier het gemakkelijkste (of zelfs alleen op die manier) klaar.

Je kunt ook proberen of het stimuleren van de clitoris met een vibrator werkt, die kun je tegenwoordig zelfs bij de drogist kopen. Als je je erg schaamt om zoiets te kopen, kun je het ook online bestellen. In de bron heb ik een voorbeeld gezet van wat je zou kunnen gebruiken. Zoals je ziet, hoeft een vibrator niet gevormd te zijn als een penis.

Zeg nou zelf: hoe zou hij moeten weten hoe hij jou kan laten klaarkomen als je dat zelf niet weet? Het is jouw lichaam, leer het kennen!

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Prachtig antwoord, dikke plus! Toevoeging: bij de ontdekkingstocht hoort het uitvinden wat voor *jou* het beste werkt. Dat kan heel anders zijn dan wat voor mij het beste werkt. Bij veel vrouwen moet de clitoris worden gestimuleerd om klaar te komen. Maar hoe? Bij de één moet je langzaam beginnen en geleidelijk opvoeren. Bij de ander moet je de clitoris juist niet aanraken, omdat dat te gevoelig is. Snel "masseren" of juist langzaam, rond of op de clitoris, of bijvoorbeeld langzaam beginnen rond de clitoris, dan sneller op, dan nog sneller maar weer rond omdat de gevoeligheid te groot wordt. Of gedurende het spel ook met twee vingers naar binnen laten gaan. Alles verschilt van vrouw tot vrouw. Leer jezelf kennen. Daarna kun je hem jou leren kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij ook een dikke + . Heel goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi! Precies wat iedere vrouw zou moeten weten VOOR ze aan sex begint.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het 1e echt goede antwoordt m.i.z.
Slechts een zeer klein deel van de vrouwen kan klaarkomen door penetratie (neuken), dus het is helemaal niet vreemd dat jij daar niet van klaarkomt.
Dat nat worden is niet klaarkomen, als je dat eenmaal gevoeld hebt, weet je wel wat het is. Het is een soort ontlading van al die opgebouwde spanning, je vagina en andere spieren spannen zich even helemaal aan, je lichaam maakt schokken, en daarna ontspant alles zich weer. Het is echt een hoogtepunt, dat heel erg intens voelt.

Ik zou je vooral aanraden eens zelf te gaan masturberen, (aangezien je niet weet hoe klaarkomen voelt, ga ik ervan uit dat je dat nooit doet), ontdekken wat jij lekker vind.
Ga een avondje lekker vroeg in je eentje in bed liggen, zorg voor wat dingen die je kunnen opwinden. Dat kunnen fantasien in je hoofd zijn, verhaaltjes, filmpjes of plaatjes; maar je kan het natuurlijk ook na een fijne vrijpartij met je partner doen, dan ben je toch al opgewonden (dan stuur je je partner maar even de stad in ofzo:)

Ga eens met je vingers je lichaam aanraken en voelen bij welke plekjes op je lichaam dat het lekkerste effect geeft, tepels, vagina, clitoris. (als je niet weet wat dat is: een klein bobbeltje tussen je schaamlippen, vanaf je vagina wat meer naar voren)
Om een orgasme te bereiken heeft de clitoris stimuleren het meeste succes bij de meeste vrouwen.
Gewoon wat experimenteren, wat langzamer of sneller erover wrijven, wat zachter of harder, dan voel je vanzelf wel wat je lekker vind.

Als je in je eentje ontdekt hebt hoe je een orgasme creeert, kan je het ook samen met je partner gaan proberen. Hij kan met zijn vingers of tong je clitoris stimuleren. Als het jou zelf wel lukt om klaar te komen, maar als hij het doet niet, is niet zo heel raar hoor overigens. Bij sommige vrouwen komt dat gewoon heel precies: precies de goede snelheid, hardheid en opbouw. Gewoon blijven oefenen, en als het echt niet gaat lukken, kan je ook het zelf doen, jij voelt tenslotte precies hoe je het wilt. Hij kan dan terwijl jij dat doet je op andere plekken laten genieten: je nek, borsten, buik, benen strelen, kussen, likken. Dan is het voor jou extra lekker, en doe je het toch echt samen.
Speeltjes als hulpmiddel kan natuurlijk ook, zoals een vibrator. Niet voor iedereen werkt dat om een orgasme te bereiken, het kan ook te intens zijn, maar de trilling op je clitoris zal misschien wel de lust in je aanwakkeren.

Veel plezier! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of je jezelf wel eens gevingerd hebt, maar als dat het geval is en je komt dan klaar dan weet je hoe je klaar kan komen. Zo niet, dan moet je dat eens proberen. In onderstaande link staat hoe je dat moet doen.

Als je dus eenmaal weet hoe je klaarkomt is het simpel: vertel je vriend wat je lekker vind. Wij kunnen het niet ruiken hoe je klaar komt, en sommige mannen denken aan het gehijg en gekreun al te horen dat je klaarkomt.

Probeer uit wat je het lekkerst vind: met zijn tong, met zijn handen of toch via penetratie... Soms moet je eigen hand even meehelpen.

Kortom: experimenteer en leer.

Suc6!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles draait om discipline. Door het klaarkomen van de man steeds uit te kunnen stellen, kom jij ook wat meer aan je trekken.
Dat kun je leren, door als je het voelt aankomen aan iets anders te gaan denken, totdat je het beheerst.
Ik kom pas klaar als ik het wil, en dan is mijn vrouw ook zover.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn ervaring bij verschillende vrouwen is dat er ook een plek is in de vagina ongeveer onder de clitoris, welke ook zeer gevoelig, is dus de partner met de vingers naar binnen en dan naar boven ( als onderdeel van het gehele "spel") persoonlijk geniet ik het meest als zij eerst een x aantal keer "gekomen"is.
een leuk speeltje welke ik je ook kan aanraden is de elektrische tandenborstel waar speciale opzetstukjes voor te koop zijn voor slechts 5 euro mijn partner zweert hierbij :)