Wat werkt goed om de libido van de vrouw te verhogen?

Ik ben inmiddels al bijna 10 jaar samen met mijn vriendin maar ik merk dat ons sexleven langzaam maar zeker steeds verder achteruit gaat.
ze heeft eigenlijk nooit zin in sex, en alleen als we samen naar porno kijken, dan krijgt ze met veel pijn en moeite wel een keer zin.
Ook aan haar zitten zit er niet meer in. Haar borsten zijn echt een verboden zone en haar kont mag ik ook al steeds minder aan zitten.
Ook tegen elkaar aanliggen in bed kost al veel moeite, dat zou pijn doen.
Ik mag haar wel masseren maar ze zorgt er wel voor dat ik absoluut niets kan zien doordat ze bv. een deken voor zich houd.

Wat kan ik doen om haar weer wat "actiever" te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Aandacht, hulp, steun en vooral : communicatie.
Een keertje eten koken, helpen met de afwas, de kinderen in bad doen en de kamer stofzuigen doet beduidend meer voor je seksleven dan bloemen, uitjes en kadootjes.

Porno kijken is zo ongeveer seksleven-killer nummer één, tenzij je het echt doet omdat je het allebei leuk vind, en in de regel als je al in de stemming bent of wilt komen. Als je enkt je vrouw te verleiden door als ze doodmoe van de heel dag chagrijning op de bank zit een pórnofilm op te zetten, kan ik je helaas alleen maar sterkte wensen.

En ga niet zo recht op je doel af + laat die borsten, billen en geslachtsdelen voor wat ze zijn, en raak eens haar schouder, arm, rug of gezicht aan. Dat heeft veel meer effect.

Maar het allerbelangrijkste lijkt me dat jullie hier over gaan praten. Dat je seksleven na jaren wat inkakt is volslagen normaal, en praten kan een beetje duidelijkheid geven over waat hem precies de schoen wringt. Misschien is ze wat onzeker over zichzelf (wat aangekomen ofzo, of wat aan het uitzakken al) en doe jij weinig om haar zelfvertrouwen op te krikken ?

Praten dus. Dat is stap één. En daarbij zullen HAAR gevoelens toch vrees ik centraal moeten staan, want ik krijg uit je vraag niet de indruk dat je daar erg veel belangstelling voor hebt ; meer dat je zelf vindt dat je tekort komt. Zo'n vent kon van mij - sorry - ook de rambam krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
;-)
+1
Ritsuka
11 jaar geleden
zeer goede tip, praten, en vooral luisteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+0 Je begon zo goed. Je laatste alinea is helaas van een minder kaliber. Om te beginnen is HIJ het die deze vraag stelt. Verder is er niet genoeg info om zijn of haar moeite te meten. Maar komt vast vanuit de gedachte dat je in een normale relatie je gewoon regelmatig seks hebt op een niveau en frequentie die beiden prettig vinden. Als deel van een relatie is het net zo goed ook haar taak om daar aan te denken!
Maar goed, eerst maar eens uitgebreid praten zodat hij meer weet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'Haar gevoelens centraal stellen'
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Dat kan er namelijk op neer komen: 'ik heb er gewoon geen zin meer in.'
Dat is op zich niet erg, en haar goed recht, maar dan komen Zijn gevoelens in de knel en dat is niet bevorderlijk voor de relatie. Het gaat er dus wel degelijk om beider gevoelens en ergens zullen ze nader tot elkaar moeten komen (dat hoeft niet per se halverwege te zijn :) )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteraard, AdrieK. Maar afgaande op de manier waarop de vraag gesteld is, zal hij toch echt zelf een opening moeten zoeken, en in een gesprek primair haar gevoelens (niet zozeer de seksuele trouwens) even de voorrang moeten geven. Uiteraard is het geven en nemen, en hoeft hij niet 'door het stof' ofzo, of zichzelf op te offeren.
Nar het zich nu laat aanzien (want hij heeft niet meer gereageerd) echter, is hij vooral bezig met hoe hij haar zo ver kan krijgen dat ze weer wil, en richt zich daarbij op libido-verhogende middelen / methoden. En hoe lullig het ook klinkt, bij vrouwen is echte aandacht nu eenmaal de belangrijkste factor. Mannen zijn wat dat aangaat iets makkelijker te overreden ;)
Kristal
11 jaar geleden
Met Marleen haar reactie eens.
Niets libidoverhogender dan liefdevolle/spannende aandacht als voorspel :-)
En dan niet net 5 minuten voor "de daad" ;-)

Andere antwoorden (1)

Als zij een probleem heeft moet je daar achter zien te komen. Praten dus! Als er wat aan de hand is waar je wat aan kan doen, dan moet je dat natuurlijk niet nalaten. Kan dat niet of heeft ze gewoon minder zin moet je heel andere keuzes gaan maken. Als je relatie na een handvol jaren of meer minder wordt is heel normaal, daar moet je verder niet van opkijken, monogamie heeft zo zijn nadelen :) En ook al haal je alles uit de kast, dan nog kan het resultaat tegenvallen. Helaas moet ik opmerken dat geen enkele reactie tot nu toe naar háár wijst als zijnde dat ze zelf toch ook moet snappen dat dit voor jou niet leuk is en dat ze als deel van jullie relatie er zelf ook wat aan zou willen doen!