Kan pijn tijdens de seks écht fijn zijn, hoe kan dat?

Er zijn mensen die beweren dat pijn tijdens de seks als fijn ervaren kan worden, hoe in hemelsnaam kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.3K
AWM
14 jaar geleden
Ik wil dat wel uitleggen, maar ik heb morgenavond pas tijd.
Schikt dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kom maar langs antwoordmannetje, mijn zweepje ligt al klaar.

Het beste antwoord

Ha, die Brendalicious;

Tijdens goede seks maakt je lijf endorfinen aan; een natuurlijk pijnstiller. Als het er stevig aan toe gaat zijn er genoeg mensen die bijvoorbeeld een stevig aanpak of een beet op bepaade plekjes of een tik op de billen daardoor als prettig ervaren terwijl ze die sensaties buiten de seks om wèl als pijnlijk zouden ervaren. Niets vreemds aan dus, is gewoon het ontdekken van wat je allemaal met je lijf kunt doen. Sommigen gaan daar echter een stuk verder in omdat ze hun grenzen willen verkennen en/of kicken op machtsspelletjes. Maar dat spel (SM of BDSM) is eerder psyschisch dan fysiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk dat die mensen bedoelen dat het opzoeken van grenzen fijn kan zijn. En tijdens de sex zijn de grenzen van het gevoel beduidend verschoven onder invloed van opwinding. Die opgeschoven grenzen... die kan je omschrijven als pijn.
14 jaar geleden
Kan me niet voorstellen dat pijn fijn is! in een relatie doe je elkaar zowel lichamelijk als geestelijk geen pijn. Maar er schijnt en vorm van SM. seks te bestaan die sommigen als prettig ervaren. 't Is waar je maar van houd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan... in je overgave net voordat je uittreedt is pijn extase... Je kunt de pijn alleen maar verdragen en ervan genieten als je van het lichaam afstand neemt en van je bewustzijn... En ik zeg je niemand zal mijn antwoord snappen die daar nooit geweest is... Dus dan weet je het wel hoe hier op gereageerd wordt... 10 minnen en 1 plus, wellicht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Xinix toch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat jij bedoeld is subspace dat kan en is heerlijk idd .....maar het is NIET waar dat je dan alleen de pijn kunt verdragen wel kun je dan nog meer pijn verdragen en moet de Dominant, heel goed oppassen dat hij of zij niet te ver gaat......subspace ontstaat echter meestal vanuit de pijn welke eerder gegeven is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Stapper... Jij weet beter... Jij snapt het...
@Sharona30... Of course...
voor mij is dat niet fijn maar je hoort het wel vaker en niet allen bij sex.
denk bv. aan tattoo's.
of mensen die vleeshaken in hun rug laten slaan om vervolgens aan die haken opgehesen te worden,je hangt dus aan je vel te bungelen ik moet er niet aan denken maar er zijn er die het lekker vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pijn is fijn !!!!!!!!!!!
Althans voor mij,

ik houd van pijn, maar ik vind het, net als jij, niet fijn als ik mijn teen stoot bijvoorbeeld.

ik ben wat je noemt een masochist, en kan van pijn genieten er komen inderdaad de hierboven genoemde endorfine's vrij, en het macht spelletje wat er vaak bijhoord vind ik ook leuk.

het andere voorbeeld welke hierboven genoemd wordt van die vleeshaken etc. ........ tja het komt voor, maar het is helaas het ( sbs6) beeld wat men van ons ( BDSM liefhebbers) heeft.
ik kan je vertellen dat het veel en veel en veel meer is!!!

Maar om nog even on topic te komen, hoe kan dat? tja ik weet het zelf niet het heeft te maken met die stoffen die vrij komen en het is denk ik een bepaalde geaardheid net als homofilie je bent het of je bent het niet, het is ook niet te genezen ( hoop ik grin) en eeeee..... om jullie gerust te stellen verder ben ik vrij normaal hoor je herkend mij niet op straat, alles gebeurt met wederzijdse, goedkeuring en respect vrijheid en vrijwilligheid zijn ( hoe vreemd dat misschien mag klinken) bij ons juist het hoogste goed!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima toch. Leven en laten leven. Ik respecteer zoals jij wil leven. En als dat dan ook nog gaat met wederzijds goedkeuring en respect. Wie zou ik dan zijn om te oordelen. Toch een verdiende plus voor dit openhartig antwoord. +1
Pijn is over het algemeen een lustprikkel. Sporters die tot het uiterste gaan ervaren dat ook zo. Zo is het hebben van pijn tijdens de sex ook weleens heerlijk. Niet overdrijven hoor, want dan gaat deze theorie niet meer op. Uit ervaring weet ik dat als het ietsje pijn doet de vrouwen het als prettig ervaren. Weinig pijn kan, veel pijn niet. Uitgezonderd voor extreme personen, maar dat is duidelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het een keer meegemaakt in het verre verleden. Ik was 30 en hij was 18. Een Javaanse jongen, zo uit het binnenland van Java. Hij doseerde zeer zorgvuldig pijn. Het was niet onaangenaam, maar het wondt mij niet echt op. Aan de andere kant heb ik meegemaakt, dat men mijn strelen als onaangenaam ervoer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast bepaalde (oude) theorieen wordt hier weinig onderzoek naar gedaan. Het zegt dus niks over de therapeut, maar wel over de relatieve onbekendheid in de psychologie hoe hiermee om te gaan, als therapeut en als mensen hiermee aankomen in therapie. Dit gebeurt ook weleens bij artsen en hun specialisatie: als zij het niet vinden dan zal het wel dit of dat zijn (of ingebeeld). En vindt een arts met andere specialisatie het wel. Ik vind dat daar wat voorzichtiger mee omgesprongen mag worden.