Als je als vrouw zijnde je alleen seksueel voelt aangetrokken tot vrouwen maar geen relatie zou willen, ben je dan bi?

Als je met mannen wel relaties wil aangaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (4)

Het antwoord is JA. Echter is dit ook normaal. Veel Bisexuele voelen een sexuelere band met de ene geslacht en een sociale/emotionele band met de andere.

Je bent dus volledig normaal in mijn ogen.

Ook in de link wordt het aangegeven die ik toegevoegd heb om te verduidelijken.
11 jaar geleden
Klinkt als iemand die (op dit moment) een lesbische voorkeur heeft, maar éigenlijk vindt dat ze hetero zou moeten zijn
(voor alle duidelijkheid: ik respecteer dit volledig)

(als dit minnen oplevert, dan neem ik dat op de koop toe ;-)

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb hier wel eens een buitengewoon interessante theorie over gelezen:
"Je moet eerst leren om veilig contact te leggen met je eigen sekse, pas daarna kom je toe aan het leggen van contact met de andere sekse".

Ik vermoed dat deze theorie nogal wat controverse op zal leveren, maar voor mij persoonlijk klopt het!

Toegevoegd na 6 minuten:
(En ook hier geldt weer: Ik respecteer het, als anderen ándere ervaringen hebben: geef dit vooral aan, en misschien kunnen onze ervaringen/meningen naast elkaar bestaan)

Toegevoegd na 13 minuten:
Een kleine toelichting op de theorie:
Deze houdt in, dat je bv. als jongen, eerst moet/mag leren om contact te leggen met andere jongens (je leert eerst om kameraadschappen te vormen), voor meisjes geldt hetzelfde: eerst leer je (als je opvoeding/omgeving ook een beetje meewerkt ;-) om vriendinnen te maken, soms kan het door omstandigheden zijn dat je daar pas op latere leeftijd aan toekomt (voor mij persoonlijk geldt dit in elk geval).
Oké, laat de lawine aan reacties maar komen :-)
(Graag met motivatie, zodat ik 1. ervan leer, en 2. er
(eventueel) op in kan gaan
(ik geef toe dat de focus voor mij iets meer op punt 1 ligt. Oké, brand maar los :-).
11 jaar geleden
Het heeft allemaal te maken met gevoelens. Zo ken ik iemand die ook alleen relaties aan wilde gaan met mannen maar na een tijdje kwam ze erachter dat ze dit puur uit praktische overwegingen deed en dat ze alleen maar pure liefdes gevoelens heeft voor vrouwen. Als je verliefd bent op een man (of dat bent geweest) dan ben je duidelijk bi.
Mocht dit niet het geval zijn zou ik het advies willen geven om je gevoel te geven. Dit kan erg lastig zijn (ik persoonlijk heb er 3 jaar over gedaan om uit de kast te komen). Maar dit maakte me (en mensen in mijn omgeving) wel gelukkiger.

Toegevoegd na 8 minuten:
Je gevoel te geven moet natuurlijk je gevoel te volgen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je alleen verliefd wordt op mannen hou ik het erop dat je he bent en niet bi of ho. Aangezien je je wel seksueel aangetrokken voelt tot vrouwen, in je fantasie, kan je stellend at je bi of ho fantasieën hebt. Seksuele fantasieën hebben is echter heel wat anders dan voorkeur in het dagelijks leven. Iemand kan bij wijze van spreken wel fantaseren over een vrijpartij met de lelijke buurman in zijn leren jack, dat wil niet zeggen dat ze echt met hem naar bed willen. Volgens mij is het dus geen bewijs dat je bi bent. Pas als je verliefd wordt op een vrouw denk ik dat je die richting op moet gaan denken.