Maar Sharona toch...

Ja dat is zo... En je vraagt naar de bekende weg...

Ja dat kan en dat weet je heel goed...

Maar het mag, het mag... Daar is niets mis mee... Je hebt de vrijheid van denken en daarbinnen valt het, dus je gaat niet echt vreemd, maar je gaat bij een ander op bezoek... En het beïnvloedt die ander wel, maar het mag...

Men noemt het ook wel astraal vrijen... Dat kun je leren en mag gewoon... Maar wees wel open en zeg het tegen die ander... En heb respect...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom beinvloedt ik die ander? Die weet toch van niks?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sharona,dat is nou Xinixsme,moet je heel erg intelligent voor zijn om dat te begrijpen. Volgens mij begrijpt hij het zelf ook niet,hij kletst uit zijn nek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar ben ik het niet mee eens Peter...
Ik begrijp het altijd heel goed..;-)
Je moet het alleen willen zien..
Ik hoop niet dat je nu de rest van de avond gaat zitten denken;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,sorry,ik ben niet zo astraal aangelegd. Maar ik blijf bij mijn mening,dat veel van zijn antwoorden zo niet zweverig,dan wel totale onzin zijn.
En nee,ik ga zo aan de paella en daarna naar Mary P. Kijken
en daar heb ik geen andere gedachten bij.♥
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen..
Net als jij blijf ik ook bij mijn mening...Ik vind het geen onzin..heb zelfs al heel veel aan zijn antwoorden gehad...
Mischien ben je zelf niet slim genoeg om het te kunnen begrijpen..dit is geen kritiek hoor Peter.. Eet smakelijk en geniet van je Paella..als je over hebt dan hoor ik het wel he!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb jij nooit plotseling "zomaar" zin om te vrijen op momenten vat het jou helemaal niet uitkomt? Hoe zou dat nu komen? Die ander heeft het dus heel goed in de gaten... Kijk maar of het klopt?

Andere antwoorden (16)

Zoals bij alle vragen over vreemdgaan: dat ligt aan de afspraken die je met je partner hebt.

Maar in mijn persoonlijke overtuiging: volgens mij is het niet gezond om regels te stellen over elkaars fantasie. Wat zou de volgende stap zijn? Elkaar verbieden om 's nachts te dromen van seks met een ander?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind niet. Ik denk dat het normaal is dat dit soms gebeurt. Je gedachten zijn niet altijd te sturen. Gebruik de inspiratie die je in je gedachten opdoet binnen je eigen (echte) relatie!
14 jaar geleden
Als je het heel scherp stelt wel, maar het lijkt me ook heel menselijk om dat wel eens te doen en zolang je er niks over zegt doe je er ook niemand pijn mee. De meeste mensen kunnen gelukkig geen gedachten lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ligt eraan hoe je jezelf er bij voelt denk ik
je partner hoeft er natuurlijk niet achter te komen.
voel je je achteraf schuldig dan moet je het niet doen.
voelt het goed, gewoon lekker door fantaseren

ik vind het toch heel wat anders dan in het echt vreemdgaan
14 jaar geleden
Vreemdgaan is een daad, niet een gedachte. Dus: Nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ,het is iets van je zelf ,kan prettig zijn.Je hoeft niet alles wat je denkt te delen. Een geheimpje voor je zelf te hebben wat je niet in de praktijk uit voert mag best.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je wel vreemd gaat of je houd je zelf of je partner voor de gek. want stel dat je partner zegt tegen jou dat hij / zij aan een ander denkt steeds als jullie HET doen is toch ook niet leuk voor jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet, Fantasieën zijn helemaal lekker voor jezelf om van te genieten. Dat wil helemaal niet zeggen dat je ook zou willen dat die fantasietjes werkelijkheid worden.
Of het ook handig is om heftig te fantaseren TERWIJL je met je partner ligt te vrijen is een ander verhaal. Maar op momenten met jezelf (of heel andere momenten) kun je je gedachten gewoon lekker de vrije loop laten en genieten van die kleine 'vakantie in je hoofd zonder dat die ook maar enige (negatieve) invloed op je relatie hoeft te hebben. Sommige fantasietjes kunnen zelfs werderzijds heel stimulerend zijn.
Geniet ervan, maar hou het bij fantaseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het met de meeste voorgaande sprekers eens: in gedachten (of in een droom) met iemand anders vrijen is niet hetzelfde als vreemdgaan. Het zegt ook niets (of hoeft niets te zeggen) over je relatie.

Als je langere tijd voortdurend over dezelfde persoon fantaseert, heb je wellicht wel iets om over na te denken...
14 jaar geleden
De meeste mensen zullen zeggen: Nee. Voor mij prive is dat ook zo.

Echter, je kan het wel degeijk als vreemdaan beschouwen, alsde gedachte een wens wordt. Zodra je vrijpartij in gedachte verder gaat, en je eigenlijk stiekem de gedachte een daad zou willen maken, dan kom je zo dicht op de grens dat je zeker een keer met je partner zou moeten praten.

Wie weet vindt je partner het wel eens spannend om een 3e persoon uit te nodigen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, dat is fantasie, en dat is iets van jou, in je fantasie mag en kan alles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft het recht om te denken wat hij/zij wil. Het gaat er juist om dat je de grens voor jezelf trekt 'dat ga ik niet doen'.
Die afweging is belangrijk om te maken, als je dat nooit overweegt heb je dus nergens een mening over. Voorbeeld: je fantaseert dat je door rood licht rijdt. Dan bedenk je je, dat je een ongeluk kunt veroorzaken, dat je een boete kunt krijgen, dat jij en anderen in de problemen komen. Dus besluit je om dat maar niet te doen.
Datzelfde geldt ook voor het in gedachten vreemdgaan. Het lijkt je wel lekker, maar je neemt de stap niet omdat je weet dat het als gevolg heeft dat je je relatie op het spel zet en dat is het niet waard. Dus blijft het bij een fantasie, en neem je de juiste beslissing om het niet te doen.
14 jaar geleden
Ja dat is ook vreemdgaan. Natuurlijk mag je denken wat je wilt en natuurlijk is dat jouw recht, maar het heeft wel gevolgen.

Als jij een innige relatie hebt met jouw partner en je deelt lief en leed en je vertrouwt je aan elkaar toe, zullen deze fantasieën vervreemden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat het er aan ligt over wie je fantaseert. Is het een onbereikbaar persoon (bv een filmster) of is het je collega, een vriend(in), of de buurvrouw.
In het eerste geval zou ik en niets achter zoeken, mocht het iemand uit je omgeving zijn, zou ik toch kijken wat de achterliggende emotie is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prive zal altijd blijven bestaan,ook tussen 2 mensen die elkaar volkomen vertrouwen en liefhebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,dat lijkt mij niet. Het is één van de weinig "vrij"heden die je in een relatie hebt en zelfs als je daaradoor een orgasme zou krijgen,is dat alleen maar meegenomen!