Maakt female dominance deel uit van BDSM?

Iemand beweerde me dat female dominance als een afzonderlijke entiteit gezien moet worden, hoewel ik weinig tot niets weet van dit onderwerp zegt iets mij dat het een uitingsvorm van BDSM is, of althans van de uiteenlopende handelingen die onder die afkorting worden benoemd. Wie heeft er nu gelijk?

Toegevoegd na 3 uur:
Goed een stukje aanvulling omdat het niet bepaald stormloopt.

BDSM is een afkorting die staat voor Bondage Dominance Sadism en Masochism (In het Engels en er zijn meerdere gangbare woorden die gebruikt worden, zoals submissin in plaats van sadism).

Female Dominance is een situatie die op mij nogal (BD)SM achtig overkomt waarbij de vrouw de dominante rol speelt. Ik was dus benieuwd (is een beetje een definitiekwestie) of dit nu wel of niet onder BDSM gerekend zou moeten worden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

BDSM heeft in werkelijkheid niets met sadisme te maken, het heeft te maken met een rollenspel waarbij de grenzen van pijn en genot in een verregaande vorm van vertrouwen worden opgezocht.

Als je praat over female dominance dan spreek je in feite over hetzelfde, alleen definieer je hierbij dat de dominante rol wordt gespeeld door de vrouw.

Toegevoegd na 29 seconden:
oh, antwoord op je vraag: ja
:-)