Wat gebeurd er met een volwassen man zijn lichaam als hij geen seksuele handelingen verricht?

Is het verplicht als man te masturberen of seks te hebben? Wat gebeurd er in het lichaam als je het maanden, jaren niet doet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
31.9K

Antwoorden (6)

Er bestaat geen verplichting om te masturberen. In sommige religies is het wel verboden of afgeraden.

Als je geen seksuele handelingen verricht, dan wordt het sperma afgebroken en door het lichaam weer opgenomen. Ook kan het zijn dat het in de nacht door een natte droom afvloeit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lichamelijk gebeurt er niets je zult niet uit elkaar ploffen of ziek worden of zoiets dergelijks.
Geestelijk (sorry voor de woordspeling) zal de behoefte zich toch manifesteren op een of andere manier.
Als je door omstandigheden een poosje geen sex hebt is het verlangen en daardoor de ontlading heftiger.
Het is wel zo dat hoe vaker je het doet des te groter de behoefte het is verslavend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er gebeurd niets met de man. Hij heeft alleen waarschijnlijk geen zin in sex. Dat kan en dat is niet iets dat nu tot verandering leid in het lichaam. Geen behoefte is iets dat wel vaker voorkomt bij mannen en vrouwen. Kan zelfs iets tijdelijks zijn.
12 jaar geleden
Ik heb er extensief met urologen over gesproken en erover gelezen, in verband met prostaatklachten en een onderzoek waaraan ik heb deelgenomen. Bij systematisch niet klaarkomen van de man neemt de kans op prostaatprobleem sterk toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ "masturberen is gezond"
(Seks is waarschijnlijk nog gezonder...)
Het is voor 'n man natuurlijk geen verplichting om sex te hebben of (dagelijks) te mastuberen. De bloedstuwing zorgt ervoor dat de penis groter, dikker word/blijft. Ongetwijfeld zijn er mannen die dagelijks masturberen, juist om met deze 'training' hun penis in uitstekende conditie te houden. Immers, 'n goed getraind lichaam (penis in dit geval) is lichamelijk in staat om meer en betere te leveren.
Vergelijking; iemand die nooit sport (traint) is lichamelijk ook niet in staat om b.v. een marathon te lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast dat dit grotendeels onzin is (een erectie hoef je niet te trainen) is het ook helemaal geen antwoord op de vraag.
Alles wat niet gebruikt wordt..gaat achteruit..en kàn op den duur verdwijnen.

Als een man dus gedurende langere tijd geen seksuele gemeenschap heeft en eveneens niet masturbeert, verdwijnt heel geleidelijk de mogelijkheid tot productie van zaad.

Een zeer onplezierig bijverschijnsel kàn dan ook nog zijn de, af en toe, stekende pijnen in één of beide teelballen.

Groet,

Ton