Wanneer is een balzak "vol" en wanneer is deze "slap/leeg"?

Ik zie bij mijzelf geen verband met een zaadlozing, dus lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het met de opgeslagen hoeveelheid sperma te maken heeft. Of zie ik dit verkeerd?

Wanneer heb je als man een volle balzak en wanneer is deze slap of leeg?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De balzak is niet vol of leeg. Sperma wordt geproduceerd door aan zaadcellen vocht toe te voegen. Dat gebeurt door de prostaat en o.a. klieren van Cowper. Zaadcellen zijn zo klein dat je die niet ziet. Als je gesteriliseerd bent en zaadleiders zijn doorgeknipt produceer je ook nog steeds sperma, terwijl er geen zaadcellen in zitten. Op elk willekeurig moment zijn er rijpe zaadcellen in de bijballen. Zaadcellen worden geproduceerd in de teelballen en opgeslagen in de bijbal. Kortom, je kunt niet spreken van vol of leeg m.b.t. de balzak. Toegevoegd na 9 minuten: NB. Als je vaak masturbeert blijven er dus altijd wel levende zaadcellen in het sperma zitten. ALs je als man lange tijd niet masturbeert / klaar komt hopen de rijpe zaadcellen zich ook niet op. Na een tijd worden die weer afgebroken. Het is een cyclus die zich voortdurend herhaald.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cowperse_klier
http://nl.wikipedia.org/wiki/Testes

Of je balzak vol of leeg is dat is niet te voelen. het zaad zit in je ballen en niet in je balzak. Heb je een zaadlozing,is dat zo weinig dat het niet te voelen is. Dat jij het gevoel hebt dat hij vol of leeg is, heeft denk te maken of je balzak ontspannen is of gekrompen, je ken dat toch wel,als het koud is dan is hij veel kleiner,kijk maar bij het zwemmen,dan heb je bijna niets over.

Ik vind dat Som het juist heeft beschreven. Met de toevoeging (van Som na één uur) is de eigenlijke vraag van 1vraagje wellicht beter beantwoord in de eerste alinea. Dit ligt echter aan de vraagstelling en niet aan het antwoord dat is gegeven. De twee minnetjes snap ik hierdoor dan ook niet en vind ik niet op zijn plaats. Wel moet ik zeggen dat de productie van zaadcellen altijd doorgaat, maar dat dit niet betekent dat er altijd evenveel zaadcellen zijn. Meest optimaal (meest vruchtbaar) is de productie bij een zaadlozing van zo'n beetje om de dag. Bij een (veel) hoger aantal zaadlozingen is de dichtheid van zaadcellen kleiner en daarmee daalt de vruchtbaarheid. Bij veel minder zaadlozingen, zijn de potentiëel 'winnende' zaadcellen ook minder aanwezig dan bij de regelmatige zaadlozing. Dit komt omdat zaadcellen weer geresorbeerd (opgenomen worden in het lichaam) wanneer ze ongebruikt blijven. Hierdoor worden de 'oude' zaadcellen eerst minder bruikbaar door minder beweeglijkheid en dergelijken. N.B.: Zaadcellen zijn dermate klein dat de balzak niet meetbaar groter of kleiner zal zijn, afhankelijk van de hoeveelheid zaadcellen die in de bijbal opgeslagen liggen te wachten op hun bevrijding (of :( resorptie)). Wanneer de balzak warm is, zal de balzak groter lijken, maar ook slapper. Bij koude zal de balzak dichter op het lichaam komen en lijken de ballen strakker te zitten. De huid is dan ook strakker. Bij het al dan niet opgewonden zijn, kan de balzak zich ook meer ontspannen of juist strakker aangespannen worden. Mooie graadmeter om een aankomende zaadlozing mee te voorspellen. ;-) De term van een 'volle/zware balzak' of 'zak legen' en dergelijken, is meer 'stoere praat' dan dat er daadwerkelijk iets van waar is. Over de ervaring van het 'zware/volle' gevoel zelf weet ik niets te vertellen, daar ik geen balzak heb... Ik weet wel dat de genoemde term hier wel de revue passeert, zo nu en dan om aan te geven dat het weer tijd is voor een 'leging'! :-P

Het zaad in sperma vormt maar enige duizendsten van een milliliter, het sperma zelf bestaat voor het overgrootste deel uit prostaatvocht. Dus zelfs tientallen zaadlozingen hebben geen meetbare invloed op het volume van de inhoud balzak. Toegevoegd na 13 minuten: Volumeveranderingen in de balzak hangen dan ook veel meer samen met zaken als vocht - en hormoonhuishouding. Het is (vrijwel) onmogelijk om zo vaak te ejaculeren dat ballen "leeg raken". Bij mannen met een dwarslaesie en een kinderwens wordt ejaculatie met electrische stroom opgewekt, eerst in kleine hoeveelheden om te zorgen dat het niet de blaas in schiet, wat een soort training is en waarbij men dan kan zijn of het zaad vruchtbaar is en onder narcose geeft men dan een hogere stroomstoot om een heftige ejaculatie op te wekken om voldoende zaadcellen te verkrijgen. Het kan zijn dat men op andere manieren zaad verkrijgt door punctie in de bal of andere methoden. maar zelfs dan is het volume wat uit de balzak verkregen wordt minimaal. Bij flinke veranderingen en het ontstaan van verschillen in de ballen die eerder niet aanwezig waren alsmede harde plekjes en andere afwijkingen raad ik met klem aan de arts te raadplegen, zeker als er ook andere problemen aan het uro-genitale systeem zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100