Hoe lang (weken/maanden) is een mens gemiddeld verliefd?

Of is hier niets zinnigs over te zeggen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er bestaat een theorie dat echte verliefdheid hooguit zes maanden kan duren, dat ze daarna overgaat in liefde, of dat ze - wanneer ze niet beantwoord wordt - uitdooft. Het onderscheid wordt dan dus gemaakt tussen hoteldebotel verliefdheid die zo blind als een kip maakt en waarbij je steeds aan de ander moet denken, en liefde op basis van vertrouwen, wederzijdsheid, (seksuele) aantrekkingskracht, etc. Maar ik ben toch zeker een keer zo'n twee jaar verliefd geweest terwijl die liefde niet beantwoord werd, dus er is een verschil tussen theorie en praktijk. Of ik ben gewoon extreem vasthoudend, dat kan natuurlijk ook ;-)

Eigenlijk is hier niks zinnigs over te zeggen. Kijk als je elkaar voor het eerst ontmoet, en het klikt, ja dan ben je verliefd, maar hoe lang dat duurt? Ik denk dat het per persoon verschild, mijn vrouw en ik zijn nu 50 jaar bij elkaar,en geloof me of niet, ik ben nog steeds verliefd. Houden van ,dan moet je niet speciaal verliefd zijn hoor, na verloop van tijd loop je niet de hele dag met vlinders in je buik. Maar het kan best een heel leven duren. Let wel *het kan*om je heen zie je het ook vaak anders.

Nou, ik ben al vanaf mijn 14e helemaal gek op iemand en ik ben nu 21 ;). En tussendoor gewoon vriendjes gehad, maar niemand had dat bijzondere van hem, spijtig :(. Het ligt maar net aan de persoon zelf, hoelang diegene volhoudt en of opgeeft. Toegevoegd na 43 seconden: *en of snel opgeeft

Volgens onderzoek blijft verliefdheid gemiddeld 4 weken hangen, tenzij er aandacht aan wordt besteed

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100