Ik krijg tijdens mijn orgasme altijd flinke stekende hoofdpijn,waardoor komt dat ? en kan dat kwaad? het trekt na een paar minuten weer weg.

ik heb 2 jaar geleden een herseninfarct gehad,en heb dus al medicijnen,bloedverdunners,en ook betablokker.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Man/vrouw?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien door de verhoogde bloeddruk?
Kristal
12 jaar geleden
Bliets, ze heet Irene ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal,toen Bliets antwoord gaf ,was ik nog gast.
Kristal
12 jaar geleden
Ah!! vandaar!! ;-))
Sorry Bliets ;-))

Het beste antwoord

Het kan diverse oorzaken hebben en vrijwel allemaal zijn ze op zich onschuldig.
De gevaarlijkste oorzaak is een hersenbloeding, maar dat zou je ook aan andere dingen merken, en niet alleen tijdens een orgasme.
Als je het elke keer hebt, dan is het vrijwel zeker "goedaardige hoofdpijn bij seksuele activiteit'.

"Hoofdpijn van het explosieve of vasculaire type komt het meest voor. Op het moment van het orgasme ontaardt het minnespel voor één van de geliefden in een nachtmerrie. Het slachtoffer wordt op dat moment getroffen door een hevige bonzende hoofdpijn die enkele minuten tot uren kan aanhouden. De hoofdpijn kan gepaard gaan met misselijkheid, braken, een bleek of rood gezicht, lichtschuwheid en soms hartkloppingen. Veranderingen in de bloeddoorstroming van de hersenen zijn vermoedelijk verantwoordelijk voor dit type hoofdpijn. Een scan van de hersenen blijkt steeds normaal.

Minder frequent is er een doffe hoofdpijn die ontstaat tijdens de geslachtsgemeenschap en verergert bij toename van de seksuele opwinding. Deze pijn kan uren tot dagen aanhouden en breidt zich vanuit de nek over de ganse schedel uit. Mogelijk zijn overmatig gespannen nek- en schedelspieren de oorzaak van het probleem.

Antimigrainemiddelen die preventief worden gebruikt, zoals propanolol, kunnen bij het vasculaire type soelaas brengen. Eventueel kan vóór de geslachtsgemeenschap een geneesmiddel op basis van ergotamine worden ingenomen. Bij het doffe type hoofdpijn kunnen ontspanningsoefeningen voor hoofd- en nekspieren verbetering geven. Tenslotte moeten de mensen die aan deze beproeving lijden niet wanhopen want de aanvallen kunnen na verloop van tijd spontaan verdwijnen."

http://www.e-gezondheid.be/hoofdpijn-tijdens-het-orgasme/3/actueel/1654

Ik plak nog een stukje van elders over behandeling in de reacties:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
" BEHANDELING * Ontspannen vrijen of meer passief vrijen.
* Nazien of er geen verband is met de houding waarbij het hoofd teveel naar achter wordt gehouden. Die houding dan corrigeren.
* Behandeling is dezelfde als van migraine. Maar gezien de soms zeer korte duur van de hoofdpijn is het nemen van een pijnstiller dikwijls overbodig daar de hoofdpijn reeds verdwenen is voor de pijnstiller begint te werken.
* Pijnstillers zoals Apranax®, Naproxen Forte EG®, Brufen® of Dafalgan ®. Voor het braken Motilium® en Primperan®.
* Als deze niet helpen triptanen (Almogran®, Imitrex®, Zomig®).
* Preventieve behandeling: men kan die pijnstillers of een beta-blokker ook nemen 2 uur voor de vrijage.
* Indien men anders ook veel migraine heeft kan men preventief dagelijks beta-blokkers zoals Inderal® of Selozok® nemen. Deze preventieve behandeling kan slechts beoordeeld worden na minimaal zes maanden." http://users.telenet.be/huisarts-dokter-naesens/orgasme-seksuele-hoofdpijn.html Overleg eventueel met je huisarts of apotheek of er een geschikte pijnstiller voor je is, die je misschien vóór de seks kunt innemen zodat je kunt genieten zonder die nare hoofdpijn.

Andere antwoorden (4)

Zou ik echt even mee naar de huisarts, zeker vanwege je ziekten geschiedenis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ooit gelezen dat in de hersenen de plek dat een orgasme 'regelt', dicht bij andere 'regelaars' zit (weet even niet hoe ik dit moet verwoorden). Eentje is hoofdpijn en een andere is de plek waar het niezen vandaan komt. Dat laatste komt het meest bij mannen voor trouwens. Maar het beste kun je nog altijd naar de dokter gaan, de weet het uiteindelijk beter en hij kunt dingen uitsluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de antwoorden op onderstaande vraag is het minder schadelijk dan het in eerste instantie lijkt. en bovendien. schijnt het te behandelen te zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je bloeddruk en hardslag stijgen bij een orgasme... zou ik met deze verschijnselen toch even naar de huisarts gaan...
Want dit is volgens mij niet goed.

Toegevoegd na 20 seconden:
hartslag dus