Mensen uit m'n klas denken dat ik homo ben, terwijl ik dit niet ben. Het blijkt dat iemand dit gerucht heeft verspreid. Wat moet ik doen!?

Ik ga met heel veel tegenzin naar school hierdoor en haal slechtere punten, heb niks tegen homo's maar ik vind het niet leuk als mensen me zo aankijken. Wat moet ik doen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ben hier eigenlijk een beetje depressief over

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een liefje zoeken, haha. Ik begrijp je wel ik word ook soms wel homo genoemd. En ik ben het ook niet. Ik trek er mij gewoon niets van aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik word vaak als meisje genoemd :S, maar ja, ik woon in Zuid-Frankrijk en de Fransen zijn nou eenmaal niet zo slim :P maar je kunt het ook gewoon negeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
faisaltje: zat homo's zijn erg mannelijk hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je roze handtasje thuis ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bliets Kan er niet echt om lachen, ik zie er gewoon normaal uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga er niet steeds tegenin, want als je steeds zegt van ik ben geen homo, gaan ze het juist zeggen. Probeer het te negeren en ga juist over meisjes praten, ik weet niet of ze op jouw school ook zo doen, maar op mijn school waren de jongens zo dat ze het alleen maar hadden over die lekkere wijven enzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HatseFlatseMan: homo's zien er ook normaal uit, even voor jouw informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Homo's zijn over het algemeen snel te herkennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bliets: onzin. Veel homo's zijn beslist niet 'op zicht' te herkennen behalve voor wie daar oog voor heeft, bijvoorbeeld een homo.
Er zijn wel klassieke 'nichten' en 'potten', die herkenbaar zijn - en dan nog kun je je flink vergissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar verschillen we dan van mening, en misschien van capabiliteit om homo's te herkennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, alleen kun je per definitie NIET altijd zien of iemand wel of niet homo is. Niet elke man die op mannen valt is een Mr. Humphries, en de mannen die je niet herkent als homo herken je niet - dus weet je niet dat je ongelijk hebt.
Tenzij je zelf homo bent, dan heb je er meer feeling voor. En dan nog werkt dat niet altijd 100%
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Homo's zijn over het algemeen snel te herkennen."
Ik heb ook nergens gezegd dat ik het altijd zie, ik ben het met je eens dat dat onmogelijk is. Echter, over het algemeen is het vrij duidelijk, daar ben ik nog steeds van overtuigd. Vaak zijn homo's al te herkennen terwijl ze het zelf nog niet eens weten. Maar goed, we kunnen elkaar niet overtuigen van ons gelijk, dus het is een vrij zinloze discussie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vooral @ bliets: Ik vind het vrij lullig dat iemand hier een serieuze vraag stelt en zich daarmee heel kwetsbaar opstelt en er dan een stel gasten zijn die juist hier dan nog een potje gaan lopen treiteren. He Ho Bi dik dun lang kort zwart geel groen rood blauw roze, wat maakt het uit? Wat ik van de week ook al tegen iemand zei en iemand anders hier met mij: We moeten allemaal schijten en we zijn allemaal naakt geboren.!! Wie ben jij om te oordelen over hoe iemand zich zou moeten gedragen? Beeld je eens in hoe jij dat zelf zou vinden als iedereen loopt te pushen dat je een persoon bent die je niet bent en jou uit alle macht probeert te veranderen? Al zou ie met een handtasje lopen en vrouwelijke manieren hebben of een broodpoot zijn, dan nóg! Is hij dan minder?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor, maar niemand heeft dit gerucht verspreid om m'n uiterlijk. Iemand begon er gewoon mee, en dan was iedereen zo dom om erin mee te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoiets als hier gebeurt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, het was maar een grapje, maak je niet dik. @forallweknow: dit soort dingen moet je in het echte leven gewoon tegen kunnen, je zult in je latere leven wel vaker te maken krijgen met pesterijtjes, tegenslagen etc. Als je hier niet tegen kunt is zoiets als dit op de lange termijn positief: je wordt het hard van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zo kun je natuurlijk alles zeggen onder het mom van "moet je maar tegen kunnen" Hij kan er toevallig tegen, maar tekst kan meer raken dan je denkt. Jij kunt ook gewoon op je woorden letten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dwz geen humor over de rug van een ander. Zou je het zelf leuk vinden? zou je er zelf tegen kunnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben op de basisschool gepest, dus ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het op de lange termijn positief is. Natuurlijk is het op het moment zelf niet leuk, integendeel, maar ik ben daardoor emotioneel heel stabiel geworden. Mensen kunnen heel veel tegen mij zeggen, van sarcastische opmerkingen tot onder-de-gordel-uitspraken, ik maal er echt geen seconde om. Dus ja, ik ben ervan overtuigd dat pesterijen, tot op zekere hoogte, op de lange termijn positief uitpakken omdat, zoals ik zei, je er in je latere leven zeker nog tegenaan loopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bliets: dan zou je juist een beetje op je woorden kunnen letten. Zeker in schrift, want dat kan toch echt anders overkomen dan als je iets face to face tegen iemand zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit wordt echt volledig uit z'n verband getrokken. Om je in schrift beter te kunnen uiten zijn smileys/emoticons bedacht, die ik dan ook consequent gebruik als ik iets niet serieus bedoel:
"Laat je roze handtasje thuis ;)"
Kom op...over van een mug een olifant maken gesproken.

Het beste antwoord

Het probleem is denk ik niet dat ze denken dat je homo bent, maar dat je je onzeker voelt. Want of je nou homo bent of hetero, of jongen of meisje, of christelijk of moslim, of links of rechts (politiek); wat maakt het uit? Of mensen nou gelijk hebben of niet, dat zou je eigenlijk niet uit moeten maken.
Stel je voor dat het over iets anders zou gaan: jij gelooft niet in God terwijl de mensen op school denken dat je wel gelovig bent. Zoiets kun je niet even bewijzen.
Je kunt ook niet bewijzen dat je hetero bent, zeker niet met nepvriendinnetjes!
Je vertelt dat ze je niet pesten. Ze denken het gewoon. Dat geeft toch niks? Het is geen schande om homo te zijn, of om als homo gezien te worden terwijl je het niet bent. Jij weet wel hoe het zit. Blijf zoveel mogelijk jezelf, ga je niet anders voordoen.
Ik hoop dat je vrienden en vriendinnen hebt waar je je goed bij voelt. Zij kennen je wel en accepteren je.

Realiseer je ook dat het op de meeste middelbare scholen lijkt alsof IEDEREEN hetero is. De meeste homo's durven nog niet uit de kast te komen tijdens de middelbare school.
Misschien lopen er op school wel een paar homo's rond die heel erg tegen jou opzien, omdat ze denken dat jij wèl uit de kast durft te komen.

Maar hoe dan ook: wees jezelf, maak plezier op school. Het gaat om je karakter, of je sociaal, leuk, gezellig, grappig, sportief of wat dan ook bent. Niet om geaardheid. Als jij je zelfverzekerder gaat voelen en gedragen houden die blikken vanzelf op.
Praat anders ook eens met je mentor!
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben niet onzeker, heb altijd heel veel zelfvertrouwen. Maar sinds dit gerucht, is m'n zelfvertrouwen een stuk afgenomen.
Iemand heeft eens voor de grap ( Weet ook waarschijnlijk wie ) tegen iemand gezegt dat ik het met een jongen heb gehad. Ik weet niet waar hij dit vandaan haalt, maar hier klopt helemaal niks van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik dacht dit jaar eens met een schone lei te beginnen, nieuwe klas, nieuwe mensen. Krijg ik vandaag te horen, dat iemand in m'n klas dit gerucht heeft gehoord. Ik was er net totaal kapot van, zit ook weer te stressen hierdoor. Ik weet dat ik me hier eigenlijk niks van moet aantrekken, maar dit lukt eigenlijk niet. Ik heb echt niks tegen homo's, maar ik wil gewoon dat iedereen weet dat ik hetero ben. Het is nu gewoon 2 jaar op de middelbare school volhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hieronder bij de gerelateerde vragen staan eerdere vragen over hetzelfde onderwerp. Misschien staan daar ook nog waardevolle antwoorden bij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor jullie advies Danit en Emma ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Emma007: prima!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aan dit antwoord had ik toch wel het meest, het was een moeilijke keuze. Maar ik had ook veel aan de reacties ;)

Andere antwoorden (8)

Beste verdediging de aanval: Zoek het meest aantrekkelijke meisje in je jaar op, en vraag haar mee uit; Maak haar het hof, en zorg dat je met haar samen aankomt/vertrekt. Het beste natuurlijk als je een relatie met haar hebt. Dan houdt het meteen op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer te achterhalen waar de bron zit die dit heeft rondgestrooid.
Confronteer hem dan met deze uitspraak.
Eis van hem dat hij dit terug neemt in bijzijn van de klasgenoten.
Dan ben je weer in ere hersteld en kun je door met je leven.
Succes ermee.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de bron komt weer uit een klas waar ik eerst in zat. Ik weet niet hoeveel mensen dit nu denken, maar ik zit er behoorlijk mee in m'n maag.
j5m
12 jaar geleden
Confronteren met die uitspraak ik blijf erbij hoeveel duimpjes ik ook krijg als reactie.
Niemand heeft het recht om dit te doen en andermans leven kapot te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga het eens proberen ;) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit werkt niet, als de bron er baat bij heeft dat iedereen zo over hem denkt voed je hem alleen maar. Verwacht dat het alleen maar erger wordt dan.
nepvriendin verzinnen(: en als je hyves hebt een nep account maken, wat dan zogenaamd zeg maar je vriendin is. als je dan ook een foto wilt moet je het ff via google zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je durft zou je de verhalen vreselijk kunnen gaan aandikken, dan doe je net alsof je het bevestigt maar omdat het zo vreselijk overdreven is gelooft niemand het meer! Je laat zo zien dat het je niet uitmaakt wat ze zeggen en dat jij je niet hoeft te schamen. Wat maakt het nou uit wat je seksuele geaardheid is! Ik zou zeggen verzin maar mooie verhalen en lach er om!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey
ten eerste stom zeg dat ze dat versprijd hebben
zoiets is persoonlijk
maar eigenlijk moet je proberen je er niks van aan te trekken
want jij weet dat je geen homo bent
gewoon lekker zelf verzekerd zijn
het maakt niets uit wat andere van je vinden

geloof in jezelf dan lukt het wel :-)

groetjes annoniempje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nja, misschien heel idioot hoor maar het eerste dat er in me opkomt is... wáárom zou jij je moeten bewijzen? En dan een meisje verzinnen of paaien om daaraan mee te doen? Wat vaak bij dit soort dingen helpt is juist de boel aan dikken.

Je kunt bijvoorbeeld een prototype gay uit gaan beelden maar dan echt in een overdreven kostuum met overdreven gebaren, en dan zeggen zoiets als : zoooo jongens genoten van het uitzicht? Kunnen we dan nu met zijn allen weer normaal doen? (Je weet zelf wellicht een tekst die beter bij jou persoonlijk zou passen.)

En ach... wat maakt het uit wat anderen van je denken. Blijkbaar ben je interessant genoeg en is iemand stikjaloers op je. Toch alleen maar zielig dan om zo'n actie uit te halen... dat zegt meer over hem dan over jou.

Een andere moedige actie zou zijn: ( bespreek evt van tevoren met je leraar). ga voor de les begint voor de klas staan en spreek je klasgenoten allemaal tegelijk toe. Zeg hen wat je hier zegt, in je vraag. Zeg heb wat het effect is geweest daarop. Je stelt je hierdoor kwetsbaar op, maar mensen vinden dat over het algemeen héél moedig van je en zullen je daardoor eerder respecteren dan verder pesten. Plus het geeft een boost voor je zelfvertrouwen en kan je in een klap uit die depressie halen.

Nobody's perfect... I'm nobody ;-) good luck!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wordt er niet mee gepest hoor, mensen doen gewoon normaal tegen me. Maar het voelt gewoon niet goed, hoe mensen me nu waarschijnlijk aanzien. Bedankt voor je antwoord! ;)
Als je zeker bent laat je je eigen niet zo kennen.
Als iemand verzint dat jij het met een jongen hebt gedaan dan zeg je dat het er 4 waren en maak je er gewoon een achterlijk verhaal van. Dan is voor hun de lol er af.
Praat gewoon onzin terug en schep verwarring. Omdat je je eigen nu laat kennen voed je ze en vinden ze het prachtig.
Ze voelen dat het je raakt en daar ging het hun om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi, Ik zou je willen zeggen dat dit soort roddels vaak de wereld in worden geholpen omdat je een bedreiging bent. Waarschijnlijk ben je een leuke, lieve, mooie, interessante jongen en daarom moet je uit beeld. Nou dikke middelvinger in de lucht en blijf vooral heel erg jezelf. Niet gaan bewijzen, geen energie in stoppen. En alsjeblieft hou op met jezelf de put in te praten want dat is nou precies de bedoeling. En weet je mannen die sterk in hun vrouwelijke kracht staan zijn vaak super aantrekkelijk.