Mensen uit m'n klas denken dat ik homo ben, terwijl ik dit niet ben. Het blijkt dat iemand dit gerucht heeft verspreid. Wat moet ik doen!?

Ik ga met heel veel tegenzin naar school hierdoor en haal slechtere punten, heb niks tegen homo's maar ik vind het niet leuk als mensen me zo aankijken. Wat moet ik doen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ben hier eigenlijk een beetje depressief over

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het probleem is denk ik niet dat ze denken dat je homo bent, maar dat je je onzeker voelt. Want of je nou homo bent of hetero, of jongen of meisje, of christelijk of moslim, of links of rechts (politiek); wat maakt het uit? Of mensen nou gelijk hebben of niet, dat zou je eigenlijk niet uit moeten maken. Stel je voor dat het over iets anders zou gaan: jij gelooft niet in God terwijl de mensen op school denken dat je wel gelovig bent. Zoiets kun je niet even bewijzen. Je kunt ook niet bewijzen dat je hetero bent, zeker niet met nepvriendinnetjes! Je vertelt dat ze je niet pesten. Ze denken het gewoon. Dat geeft toch niks? Het is geen schande om homo te zijn, of om als homo gezien te worden terwijl je het niet bent. Jij weet wel hoe het zit. Blijf zoveel mogelijk jezelf, ga je niet anders voordoen. Ik hoop dat je vrienden en vriendinnen hebt waar je je goed bij voelt. Zij kennen je wel en accepteren je. Realiseer je ook dat het op de meeste middelbare scholen lijkt alsof IEDEREEN hetero is. De meeste homo's durven nog niet uit de kast te komen tijdens de middelbare school. Misschien lopen er op school wel een paar homo's rond die heel erg tegen jou opzien, omdat ze denken dat jij wèl uit de kast durft te komen. Maar hoe dan ook: wees jezelf, maak plezier op school. Het gaat om je karakter, of je sociaal, leuk, gezellig, grappig, sportief of wat dan ook bent. Niet om geaardheid. Als jij je zelfverzekerder gaat voelen en gedragen houden die blikken vanzelf op. Praat anders ook eens met je mentor! Sterkte!

Beste verdediging de aanval: Zoek het meest aantrekkelijke meisje in je jaar op, en vraag haar mee uit; Maak haar het hof, en zorg dat je met haar samen aankomt/vertrekt. Het beste natuurlijk als je een relatie met haar hebt. Dan houdt het meteen op.

Probeer te achterhalen waar de bron zit die dit heeft rondgestrooid. Confronteer hem dan met deze uitspraak. Eis van hem dat hij dit terug neemt in bijzijn van de klasgenoten. Dan ben je weer in ere hersteld en kun je door met je leven. Succes ermee.

nepvriendin verzinnen(: en als je hyves hebt een nep account maken, wat dan zogenaamd zeg maar je vriendin is. als je dan ook een foto wilt moet je het ff via google zoeken.

Als je durft zou je de verhalen vreselijk kunnen gaan aandikken, dan doe je net alsof je het bevestigt maar omdat het zo vreselijk overdreven is gelooft niemand het meer! Je laat zo zien dat het je niet uitmaakt wat ze zeggen en dat jij je niet hoeft te schamen. Wat maakt het nou uit wat je seksuele geaardheid is! Ik zou zeggen verzin maar mooie verhalen en lach er om!

hey ten eerste stom zeg dat ze dat versprijd hebben zoiets is persoonlijk maar eigenlijk moet je proberen je er niks van aan te trekken want jij weet dat je geen homo bent gewoon lekker zelf verzekerd zijn het maakt niets uit wat andere van je vinden geloof in jezelf dan lukt het wel :-) groetjes annoniempje

Nja, misschien heel idioot hoor maar het eerste dat er in me opkomt is... wáárom zou jij je moeten bewijzen? En dan een meisje verzinnen of paaien om daaraan mee te doen? Wat vaak bij dit soort dingen helpt is juist de boel aan dikken. Je kunt bijvoorbeeld een prototype gay uit gaan beelden maar dan echt in een overdreven kostuum met overdreven gebaren, en dan zeggen zoiets als : zoooo jongens genoten van het uitzicht? Kunnen we dan nu met zijn allen weer normaal doen? (Je weet zelf wellicht een tekst die beter bij jou persoonlijk zou passen.) En ach... wat maakt het uit wat anderen van je denken. Blijkbaar ben je interessant genoeg en is iemand stikjaloers op je. Toch alleen maar zielig dan om zo'n actie uit te halen... dat zegt meer over hem dan over jou. Een andere moedige actie zou zijn: ( bespreek evt van tevoren met je leraar). ga voor de les begint voor de klas staan en spreek je klasgenoten allemaal tegelijk toe. Zeg hen wat je hier zegt, in je vraag. Zeg heb wat het effect is geweest daarop. Je stelt je hierdoor kwetsbaar op, maar mensen vinden dat over het algemeen héél moedig van je en zullen je daardoor eerder respecteren dan verder pesten. Plus het geeft een boost voor je zelfvertrouwen en kan je in een klap uit die depressie halen. Nobody's perfect... I'm nobody ;-) good luck!

Als je zeker bent laat je je eigen niet zo kennen. Als iemand verzint dat jij het met een jongen hebt gedaan dan zeg je dat het er 4 waren en maak je er gewoon een achterlijk verhaal van. Dan is voor hun de lol er af. Praat gewoon onzin terug en schep verwarring. Omdat je je eigen nu laat kennen voed je ze en vinden ze het prachtig. Ze voelen dat het je raakt en daar ging het hun om.

Hoi, Ik zou je willen zeggen dat dit soort roddels vaak de wereld in worden geholpen omdat je een bedreiging bent. Waarschijnlijk ben je een leuke, lieve, mooie, interessante jongen en daarom moet je uit beeld. Nou dikke middelvinger in de lucht en blijf vooral heel erg jezelf. Niet gaan bewijzen, geen energie in stoppen. En alsjeblieft hou op met jezelf de put in te praten want dat is nou precies de bedoeling. En weet je mannen die sterk in hun vrouwelijke kracht staan zijn vaak super aantrekkelijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100