Kan men het testosterongehalte in het bloed laten meten, en is dit een afspiegeling van hoe hoog een man's libido is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ja, men kan de hoeveelheid testosteron in het bloed meten. Testosteron zorgt voor het in stand houden van het mannelijk voortplantingsapparaat, de mannelijke vormen en de productie van sperma.

Ook het libido (de geslachtsdrift) wordt in grote mate bepaald door hormonen in het lichaam, vooral door het hormoon testosteron. Als een man te weinig testosteron in zijn bloed heeft is één van de symptomen vermindering van libido.

Dus als iemand een hoog testosterongehalte in zijn bloed heeft, kan dat inderdaad een teken zijn dat het libido van die man ook hoog is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het testosterongehalte word juist vanuit het bloed gemeten. Echter kun je dit niet als afspiegeling zien van een man's libido. Wat wel vaak word gezegd: een laag testosterongehalte zal het libido van de man doen dalen. Echter het libido is denk ik ook mede afhankelijk van de leeftijd van de man. Jonge mannen vanaf de pubertijd tot een jaar of 30 hebben veelal een hoger libido dan een oudere man.