Hoe om te gaan met geaardheid?

Ik ben nu sinds een jaar uit de kast voor familie en vrienden, maar sinds de vakantie voor steeds meer mensen wat zich natuurlijk snel door heel de school zal verspreiden. Nu ben ik bang dat mensen me op school ermee lastig zullen vallen vooral omdat er veel van die meien zijn die denken dat ze alles zijn! Hoe moet ik hiermee omgaan?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Wees zo eerlijk en open mogelijk. Je bent nu echt jezelf. Haal de rest van je leven het positieve eruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezelf zijn en blijven , niet weglopen voor je ware ik. Hun hebben zeker hun onvolkomenheden en zijn niet zo perfect als ze doen voorkomen. Wees trots op jezelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraag is dus eigenlijk niet hoe je met je geaardheid om moet gaan, maar met die meiden die"denken dat ze alles zijn" Nou die meiden gedragen zich zo, of jij nu wel of niet hetero bent.
en er zullen verder ook klasgenoten zijn die je zullen mijden, omdat ze denken dat een lesbische tegelijkertijd op alle vrouwen verliefd is, en geen vriendschappen kan hebben, en er zullen er zijn die het allemaal niet uitmaakt, maar die jou gewoon een gezellige meid vinden(of niet) om wat je verder bent. dat zul je even uit moeten zoeken, maar na een tijd liggen de kaarten wel op tafel en weet je waar je aan toe bent
12 jaar geleden
Wees jezelf en als ze er iets van zeggen gewoon heel zelfverzekerd overkomen en laat ze niet over je heen lopen. Iedereen is gelijk en heeft evenveel recht op respect van een ander :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen die denken dat ze alles zijn, gelukkig weet jij beter en dat is al een hele pré.

Misschien moet je heel even kijken hoe... de dametjes en kereltjes er op reageren. Als ze je er echt lastig mee vallen en niet voor rede vatbaar zijn dan lijkt het me dat ze zelf het grootste probleem hebben. Ze mogen jou er simpelweg ook niet om lastigvallen, dat is een overtreding van artikel 1 van de grondwet.

Het lijkt me dat op de school stapels leerkrachten dat prima beseffen en ook open staan voor alle geaardheden. Mocht je wat leerkrachten/conciërges of ander personeel kennen waar je redelijk goed mee kan praten,
dan zou ik gewoon vragen "heb je even 10 minuten ?" en je verhaal uitleggen.

Sommige leerlingen zullen je geaardheid wellicht niet helemaal begrijpen, als je er echt lastig mee gevallen wordt zou ik niet al te lang wachten om het aan te kaarten bij iemand van het personeel. Mocht zo'n gesprek niet helemaal aankomen, of mocht men traag reageren, stap dan simpel weg naar een andere leerkracht.

Al was ik conciërge op een lagere school en... was geaardheid bij kinderen niet echt een issue, als me zoiets gevraagd was hadden ik en 9 van m'n 10 collega's je zo voor de volle 200% gesteund.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je er eerst zelf vrede mee hebt. Als je jezelf kunt accepteren, dan zullen anderen je ook accepteren. En dit is moeilijker dan dat ik het hier neerzet hoor.
Soms is school een moeilijke periode om je doorheen te slaan. Maar hou vol en verlochem jezelf niet. Blijf jezelf en geloof in jezelf, accepteer jezelf en heb vrede met jezelf. Heb jezelf lief.