Mijn eikel is gevoelig, hoe komt dat?

Hallo, ik ben een jongen van 18 jaar en ik heb een gevoelige eikel. Ik ontwijk dan ook intieme relaties omdat ik bang ben dat het fout gaat als we in bed belanden. ik durf niet naar de huisarts te gaan met zo'n vraag. Nou heb ik al rondgekeken maar nog geen echt hulpmiddel gevonden of antwoord. Gaat dit vanzelf over of is het doorbijten? Ik kan de voorhuid er wel overheen doen, en ik kan hem ook wassen zonder pijn te krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K

Antwoorden (3)

Hoeveel je je ook schaamt om naar de huisarts te gaan, het is wel de beste oplossing. Aan de hand van deze uitleg kunnen wij als buitenstaanders geen prognose stellen.

De huisarts heeft beroepsgeheim en zal jou geheim, geheim houden ;)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kunnen veel oorzaken zijn. Als je het altijd al hebt, dan kan het komen doordat de eikel te goed beschermd is geweest door de voorhuid. Door het gebrek aan impulsen zijn de zenuwen scherper gaan reageren.

Oplossing hiervoor kan zijn om zoveel mogelijk de eikel niet te bedekken. Hierdoor kan de eikel wennen aan impulsen. Let wel op, dat doet in het begin pijn! Maar door de gewenning kan de gevoeligheid na een tijdje verbeteren.

Hier vind je nog andere oorzaken én oplossingen voor een te gevoelige eikel:

http://blixum.nl/showarticle.asp?xtitle=Pijn+bij+het+vrijen&web_id=124&cat_id=320&art_id=689&map_id=11764
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Na het douchen je eikel en voorhuid natmaken met een watje met koude of lauwe thee en dan op laten drogen. Door het looizuur in de thee wordt de hoornlaag op de eikel dikker. Dit moet je wel een aantal weken doen voor het effect heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thee maken (theezakje in heet water doen)
Thee laten lauw worden of koud
Dan met een watje je eikel deppen en laten drogen.
Hoi,

Ik sluit me aan bij het onbedekt laten van de eikel. Dat geeft een klein eelt laagje. Wat ook goed kan helpen is een paar keer per dag koude thee op je eikel doen (met een watje of in een bakje met thee dopen). Dit dan laten indrogen. Het looizuur in de thee geeft ook een dun eeltlaagje.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet het zonder huis laten indrogen. Op je blote eikel. Je zet gewoon thee en neemt zeg maar 's avonds een kopje thee mee naar bed... Je laat het gewoon afkoelen tot je je niet meer brand, koude thee kan ook maar je moet hem wel zetten zoals je hem normaal zet. Anders krijg je geen thee, dat lukt niet met koud water. Ik hoop dat het je helpt. Bij mij heeft het in ieder geval wel geholpen! een stukje van de gevoeligheid zit trouwens vaak ook tussen je oren. Het is een beetje als jezelf niet kunnen kietelen. Als je zelf je eikel wast gaat het goed maar als iemand anders dat voor je (zou) doen is het opeens gevoelig en kun je het opeens niet hebben. Heel apart is dat. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mij ging het best snel, misschien een paar weken. Dit zal bij iedereen verschillen denk ik. Het is ook een kwestie van oefenen en toch ook zo veel mogelijk je eikel onbedekt laten. Je kan misschien ook proberen om met glijmiddel je eikel aan te raken. er is dan minder wrijving en je kan toch je eikel laten wennen aan aanraking.