hoe had men vroeger seks?

Toen met nog met het hele gezin in 1 kamer sliep?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We deden niet aan sex, vraag maar aan onze kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha !

Antwoorden (16)

Dat gebeurde in het geniep, als ze dachten dat de kinderen sliepen! (en het werkte, want we zijn nog steeds niet uitgestorven....)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha! +
seks hoef niet altijd 's nachts plaats te vinden. Dit kan op elke moment van de dag en op verschillende locaties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook waar, +je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Dat wordt bezongen ook:
http://www.youtube.com/watch?v=hYwEHLRmILY
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je link doet 't niet meer, filmpje is van YouTube gehaald
Gordijn voor de bedstee
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk gevonden: +
Doorgaans waren de kinderen al naar school of op het veld aan het werken toen de postbode en of de melkboer langskwam...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies zoals men het nu op de camping doet: heel stilletjes, en soms op een raar moment of op een rare plek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als 't kraakt, dan ga je gewoon door in de hoop dat er geen vragen worden gesteld. Komen er wel vragen, dan is het "it wasn't me!"
Toen gebeurde het gewoon waar de kinderen bij waren. Wel meestal wanneer ze sliepen Toen was dat heel gewoon. Het was onderdeel van het getrouwde leven. Kinderen vonden het ook niet vreemd. In dat opzicht was het vroeger veel vrijer. Er werd niet spastisch gedaan over sex/ vrijen in het bijzijn van anderen en/ of kinderen.
Het was misschien iets minder gevarieerd omdat je je wel rustig moet houden, want de kinderen moesten wel slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh? Ik weet nog wel dat ik daar echt niks van wilde horen hoor, dat mijn ouders sex hadden! ZElfs mijn eigen kinderen willen daar niks van weten! Nee, mijn ouders hadden geen sex, en tegenwoordig heb ik (in de ogen van mijn heel jonge kinderen) toch écht geen sex! Denk zelfs dat daar vroeger niet veel anders over werdt gedaan hoor! Vind het een leuk antwoord, maar toch...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mobie1980 gaat denk ik wel heeeeeeeeeel erg ver terug in de tijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor valt best wel mee, gebeurde nog begin vorige eeuw.
Kijk als je maar 1 kamer hebt, dan had je ook niet de luxe om gezamelijk een middagje vrij te nemen en lekker te rotzooien... De zogenoemde arbeiders klasse, was het non- stop werken en pa en ma hadden alleen maar tijd voor elkaar... Snachts. Dus denk maar na
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bigmomma: Jij wilde daar niets over horen, omdat je al was opgegroeid met het idee dat dat iets verbodens was. Vroeger groeide je niet op met dat idee, omdat het dus niet verboden was, het gebeurde immers voor je ogen af en toe en daar werd verder niet raar over gedaan. En werkelijk, zo erg is dat niet denk ik. Misschien wel gezonder dan hoe we er nu mee omgaan. Kinderen komen in de puberteit en hebben rare ideeën erover, met allerlei complicaties vandien, die ze niet hadden hoeven hebben.
De ouders hadden gewoonlijk wel een bed dat wat afgezonderd stond en/of waar een gordijn kon voorgeschoven worden. Dan zagen de kinderen wel niets, maar degene die wakker waren, konden het wel horen.

Maar vroeger ging dat nu eenmaal niet anders. Ook als er een kindje geboren werd, waren de andere kinderen soms gewoon mee in huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Seksualiteit werd bij veel volkeren als de normaalste zaak van de wereld beschouwd. Net zo gewoon als eten.
Vroeger was iedereen boer en de mensen sliepen bij de dieren. Dat was lekker warm. En als een stel zin had, gingen ze het gewoon in een hoekje doen. Dat vond iedereen gewoon.
In de herbergen van de middeleeuwen sliepen de mensen met zijn allen naakt in één bed. En dan werd het gewoon gedaan. Dat hoort erbij.

Toegevoegd na 11 minuten:
In het jaar 79 in Italië werd de stad Pompeii bedolven onder as in de 19e eeuw werd deze stad opgegraven. Er waren in die tijd veel erotische afbeeldingen. Ook in het stadhuis. Lees bijgaand artikel. Je ziet hoe vrij de mensen toen waren.
Trouwens, de Etrusken (midden Italië) waren nóg vrijer. Dit volk is een van de bakermatten van onze westerse cultuur.
Je zou dus beter kunnen zeggen dat men tegenwoordig juist erg geremd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij maar denken dat we zo ruimdenkend zijn.....en toen verscheen ene Calvijn.....;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@sibleyras: ik ben jaloers!! Maar niet verbaasd. Ben gek op de Romeinse historie. Voor de lol zou je de omstreden film (natuurlijk is dat fictie) Caligula eens moeten zien. Oops! :D http://www.imdb.com/title/tt0080491/ @Klaas: dank voor artikel overigens :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik ben er een tijdje terug ook geweest en het is behoorlijk overdreven om te zeggen dat er op letterlijk elke hoek van de straat bordelen en bars waren. Overdrijven is ook een vak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er ook geweest. Wanneer weet ik niet precies meer, maar grofweg zo rond 1985. En het is mij werkelijk totaal niet opgevallen. En nog een detail over Pompeii: de opgravers zochten naar 'steen'. Dat waren ze gewend. Maar ze vonden ook lood, want de Romeinen waren best ver met techniek en hadden waterleiding en riool. Maar de onderzoekers vonden dat dat lood 'er niet bij hoorde' en verkochten dat om de opgravingen te bekostigen.
De moraal van deze twee verhalen is, dat mensen (ook onderzoekers) erg vast zitten in hun eigen cultuur. Dit belet je om echt eerlijk de wereld te observeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dubbele + voor Klaas.
Heel zachtjes en diep onder de dekens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
same as it ever was, net als nu dus ik bedoel boutje - moertje,....it just happened
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
men kreeg de kinderen vlot na elkaar en de kleintjes die er dan al waren snapten toch niet wat er gaande was..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
net als de egeltjes......................
heeeeeel voorzichtig.......:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt er aan met hoeveel mensen.. ?
maar het standje, was op z'n hondjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt er aan wat je bij vroeger bedoeld, anders moet je maar eens naar de DVD kijken met de titel Quest for fire. Dat is het stenentijdperk seks.
Onze voorouders die wij vast nog wel op de foto’s zien staan hadden volgens mij alleen seks om zich voor te planten. Tenminste daar deden ze het natuurlijk voor anders werd de dominee boos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon zoals nu..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe denk jij dat die grote gezinnen zijn ontstaan van 15 of meer kinderen?
Er zal toen altijd wel een tijd of plaats voor zijn gevonden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de middeleeuwen kreeg een echtpaar gemiddeld 13 kinderen. Daarvan haalden 3 de volwassenheid.
De gezinsgrootte heeft weinig met seks te maken. Seks is een behoefte en die werd geuit. Daarbij zijn er ook culturele remmingen of aanmoedingen (bij de oude Grieken) die het seksuele gedrag beinvloeden. Een bekende remming is de cultuur van het Victoriaanse tijdperk.
Dus in het ene tijdvak/cultuur, was men heel open met seksualiteit, en in het andere heel geremd. Nu nog zijn wij behoorlijk geremd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep, we denken dat we in een heel open tijd leven, leve de sexuele vrijheid, maar in feite zijn we behoorlijk preuts vergeleken met verleden tijden.