Hebben mensen minder sex naarmate ze ouder worden?

En waarom is dit zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is deze vraag voor mannen of vrouwen??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja. mensen van 100 doen het niet, mensen van 90 over het algemeen ook niet, mensen van 80 misschien een klein beetje, mensen van 70 iets meer dan een klein beetje, mensen van 60 weer iets meer dan een klein beetje, mensen van 50 weer een heel stuk meer dan een klein beetje, mensen van 40 doen het iets meer dan die van 50, mensen van 30 hebben nooit seks, mensen van 20 houden niet van seks, mensen van 10 doen het niet, en mensen van 0 zijn blij dat het licht zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is wel een heel generaliserend beeld wat je hier schets, maar de kern kon wel eens waar zijn.

Het beste antwoord

Ha ha grappige vraag. Daar kan ik een betoog van een A4tje op schrijven.
Behalve door leeftijd is er ook een ENORME dip na de geboorte van een kind (dan ben je zo moe, als je dan je bed ziet wil je nog maar 1 ding, en nee geen sex)
Daarna is de frequentie (let op: gemiddeld hoor) ook vaak wat minder omdat men veel andere belangstellingen heeft, drukke baan, huizen kopen, kinder gedoe etc
Als de kids weer het huis uit zijn is er volgens mij wel weer een opleving mogelijk (wat moet je anders met je herwonnen vrijheid en tijd), maar de inzet uit je tiener/twintigerjaren komt meestal niet meer terug.

Toegevoegd na 3 minuten:
O ja, en waarom is het zo, behalve wat ik al schreef denk ik ook dat de hormonen die je aanzetten tot sex, a) nieuw zijn in je lijf als je jong bent dus dan "overheersen" ze de bestaande systemen en b) gok ik dat de natuur dat soort hormonen ook sterker laat zijn in je vruchtbare jaren, DAAR is het eigenlijk voor bedoeld natuurlijk, om je tot voortplanting aan te zetten (uit overlevingsstrategie gezien). Ben je eenmaal op leeftijd is het alleen nog voor de lol

Toegevoegd na 59 minuten:
ik kan het niet laten, nog een paar opmerkingen;
kinderen, die kleur en glans aan je leven geven zijn ECHT een ramp voor je sexleven. Wat dacht er van dat ze op onmogelijke tijdstippen hun bed uit komen (mama ik moet plassen.....), en de evt "fun attributen" moeten dan ook veilig achter slot en grendel, dus weg spontaniteit. En als ze dan tieners zijn moet de "tarzan brul" van papa toch maar gesmoord worden want dan WETEN ze wat dat inhoudt, om maar te zwijgen van het feit dat je echt dacht eens het rijk alleen te hebben omdat ze uitzijn, staan ze opeens om middernacht (met pech, MET loges) in de gang....... is het weer uit met de pret, tenzij je HEEL vrij bent OF op paleis het Loo woont met 24 slaapkamers
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL :p dikke +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geweldig!!!!!! ++++++++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zo gaat het meestal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zitten huilen van het lachen toen ik deze reactie las, maar het klopt wel denk ik

Andere antwoorden (11)

Vanaf dat je getrouwt bent krijgen de meeste mensen meer seks, na de 30e gaat het weer dalen ( gemiddeld dan )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mannen ligt de sex piek zo rond hun 25e als ik het goed heb, bij vrouwen op hun 30e, maar veelvrouwen voelen zich in de loop der jaren ongeremder en daarmee gaat hun libido aardig omhoog. Ik denk dat sex onder oudren minder besproken wordt, maar niet minder wordt gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha....dat is zeker, willen de mensen van die minnen zich eens melden, ik ben zo benieuwd waarom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De lafaards die minnen komen er nooit voor uit, maar de plussers wel :-D +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja flauw he..terwijl ze soms bets een goeie reden kunnen hebben, maar als ik die niet hoor kan ik daar zo weinig mee..zonde.
Naarmate iemand ouder wordt, neemt de zin in sex vaak af.
De lagere oestrogeengehaltes die met de menopauze gepaard gaan, kunnen leiden tot een verminderde bloedtoevoer naar de vagina. Daardoor kan de vochtigheidsgraad van de vagina afnemen, wat echter met een glijmiddel op te lossen is.

Sommige mannen blijven tot op late leeftijd seksueel heel actief. Meestal slinkt echter het testosteron gehalte bij het ouder worden, waardoor de zin in sex ook bij mannen minder wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ deze min snap ik nog minder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt jenesy, komt waarschijnlijk door de redelijke onduidelijkheid van de vraag. Ik had ze op deze manier begrepen.
Dank je voor het +je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook oudere vrouwen kunnen seksueel heel actief worden. Niet voor niets vragen veel oudere vrouwen op een datingsite per se om een jongere man.
Ik denk, dat je dit niet wist, Siska.
Dat verschilt per persoon en per relatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, men gaat uit van het gemiddelde. maar zonder uitschieters geen gemiddelde natuurlijk. en hiervoor is een jong stel nodig dat niet aan seks doet, en een bejaard stel dat de sterren van de hemel afsekst +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha...soms is beelddenken geen pre..
over het algemeen gaat die stelling wel op ja.

maar wat is minder en wat is meer?
dit zijn relatieve begrippen die uitgaan van het gemiddelde.

en het gemiddelde krijg je weer door het bejaarden echtpaar dat de sterretjes van de hele sekst, of door het jonge stel wat zo 'fridge' is als een vastgevroren vriezer.

voor ieder is het anders dus.

zolang het geen verplicht nummer(tje) gaat worden, of de ander meer behoefte heeft dan jou is het normaal en precies genoeg. :)

Toegevoegd na 11 minuten:
ach.. het waarom helemaal vergeten.....

omdat het libido achteruit loopt bij de mensen. de menopauze en penopauze doen vaak ook een duit in het zakje, de botten worden wat strammer, de geraniums boeiender bij de dames, en de biljartvereniging trekt ook wat meer aandacht bij de mannen waarschijnlijk.

libido betekend geslachtsdrift.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, naarmate mensen ouder worden hebben ze minder seks. Hormonen spelen de grootste rol, daar kan je niks aan doen, dat overkomt je. Mits je extra hormonen gaat slikken natuurlijk, dan kan je zoiets rekken. Het heeft gewoon met vruchtbaarheid en voortplanting te maken, mannen kunnen vaak op latere leeftijd nog kinderen verwekken, later dan dat vrouwen zwanger kunnen worden. Maar het is helemaal niet "hot" om geen seks meer te willen, sommigen zullen op jou vraag anders antwoorden dan ze zelf voelen, maar ze zeggen wat "wenselijk" wordt geacht in de maatschappij. "Seks hoort erbij" en het lijkt soms wel dat het "moet"...Ook al wil je niet, dan is er meteen een steekje aan je los, maar misschien wel meer nog aan degene die seks wil en niet luistert naar wat de ander wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't is en blijft hetzelfde maar dan meer afhankelijk van hun eigen lichaam, oudere mensen die (nog) met elkaar (kunnen) vrijen, die luisteren meer naar wat hun lichaam (nog) aankan, en zullen allerhande standjes wel achterwege laten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien mensen in dezelfde relatie zitten, is dat meestal zo.
Maar bij een nieuwe relatie (echtscheiding, weduwschap) komt de seksuele behoefte weer helemaal terug. Een ouder stel kan het dan met voorsprong 'winnen' van een jong stel.
Dus het juiste antwoord is: nee, dat hoeft niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
goed punt....... +
Uit ervaring weet ik dat mijn libido hoger wordt als ik vrijgezel ben, zoals nu. En nu ik ouder ben (44) ken ik mezelf beter en voel ik me zekerder van mezelf. Met het gevolg dat ik me heerlijk uitleef met mijn 9 jaar jongere minnaar. Met een hoop wederzijds respect genieten van elkaar en de sex.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen hebben minder seks als ze langer een relatie hebben, niet zo zeer als ze ouder zijn (alhoewel oude mensen vaker een lange relatie hebben natuurlijk).
Maar wanneer ouderen een nieuwe relatie krijgen zijn ze ook weer veel bezig met seks. Wel kan de vorm veranderen omdat fysieke beperkingen kunnen ontstaan als je ouders wordt. Dus dan gaat het om andere dingen dan alleen penetratie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja de zaad productie neemt af als je ouder word, dus ze hebben idd minder sex.