Wanneer wordt het voor mannen minder makkelijk om te vrijen?

Ik ben nu 47 en ervaar mijn erectie soms als minder stevig/lang genoeg om lekker te vrijen. Ik vind het wel gênant als ik tijdens het vrijen slapper wordt. Ik vind vrijen nog steeds het lekkerste wat er is. En mijn vrouw klaagt niet. Maar zij vind het ook minder belangrijk dan ik volgens mij.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Snuffel
12 jaar geleden
Je hebt een fijne vrouw zo te lezen. Ik denk dat je er inderdaad vooral zelf een punt van maakt. Misschien dat het minder snel slap wordt als je je er zelf niet zo druk om maakt?

Het beste antwoord

Erectie problemen nemen (soms) met het ouder worden toe, gelukkig hebben jij en je vrouw het nog fijn samen.
Je kunt met erectie problemen natuurlijk altijd naar je Huisarts, niks om je voor te schamen!! Of misschien kun je een penisring proberen, dat zorgt er ook voor dat je erectie langer aan houd.
Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Ach ja kan een probleem zijn maar in dit geval is het de sleur zijn vrouw heeft ook niet zo een behoefte aan sex dus doet er dus ook niet veel voor. Geen spanning en nieuwe dingen.
Snuffel
12 jaar geleden
Hoe weet jij nou weer of zijn vrouw geen behoefte heeft aan seks, kun jij bij hun in de slaapkamer kijken dan? Jemig.
Kristal
12 jaar geleden
Dat is ook een goed idee Marjoleintje, een penisring.
Het brengt ook gelijk iets nieuws aan in het sexleven, alleen maar positief.
+1

Andere antwoorden (10)

Misschien als de sleur toeslaat. Probeer er nieuwe spanning in te brengen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sex is iets dat met de jaren zijn spanning verliest. Door het nieuw leven in te blazen en elkaar weer opnieuw uit te dagen dus de sleur te verbreken kan het weer opwinden en spannend worden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraagsteller geeft aan nog voldoende libido te hebben, alleen niet voldoende lang een erectie en dat heeft niks met sleur te maken.
ronron1212
12 jaar geleden
Echt wel Marjoleintje als het niet opwind en steeds het zelfde is na al die jaren kan je wel genoeg libido hebben maar je erectie uis dan zo weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heb jij dan geen goede relatie ronron of je bent nog te jong om dit te kunnen beantwoorden
ronron1212
12 jaar geleden
Marjolein ik ben 59 en ik heb het niet over mezelf maar over een mogelijk antwoord op een vraag ik denk dat jij nog erg jong bent.
ronron1212
12 jaar geleden
Dames een man houdt niet alleen een stijve door een blote vrouw. daar is iets meer voor nodig. Misschien vergeet zijn vrouw wel dat een beetje opwinding iets meer vraagt dan alleen je benen wijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom vrijen ze toch ook? Dat is meer dan alleen kijken naar een bloot iemand hoor..
ronron1212
12 jaar geleden
Ja en daar hoort spanning in te worden opgebouwd. Uitdaging en aandacht voor elkaar vernieuwing eens iets anders doen of zeggen dan altijd.
ronron1212
12 jaar geleden
Als je wat ouder wordt en al heel lang samen bent wil het nog wel eens een sleur worden je kent elkaar door en door. Veranderen is dan moeilijk iets nieuws proberen is dan lastig maar elkaar uitdagen om het te doen dat is de kunst. Als je stijve in eens tijdens de sex slap wordt is er geen spanning. Als je geen stijve kan krijgen moet je even langs de dokter viagra of iets anders helpt dan prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ronron wil erg graag gelijk hebben en heeft een beetje last van tunnelvisie
Kristal
12 jaar geleden
@Ronron, het kan best zijn dat je gelijk hebt, natuurlijk is het niet altijd even opwindend als je al zo lang samen bent. Toch klinkt er bij jou meer een persoonlijke frustratie door je reacties heen.
En ik zou dan ook liever zeggen, om met jouw woorden te spreken: dames én heren, een man houdt niet alleen een stijve door een blote vrouw en een vrouw wordt niet reuze gewillig door een man met alleen maar een stijve. Ik bedoel, dat jij, Ronron, het wat eenzijdig benadert... Het is wel een samenspel. Toch, op zich, vind ik dat je een goed antwoord geeft, het kan een reden zijn. Misschien moeten ze er gewoon eens uit, iets doen wat ze nooit doen. Uit het patroon stappen, in hun leven of wat sexueel experimenteren samen, dan wordt de sex vaak weer opwindender. +1
ronron1212
12 jaar geleden
Ja natuurlijk is dat van beide kanten. Persoonlijke fustratiws nee hoor. Maar als je reacties krijgt zoals hierboven lijkt het wel zo dat meisjes denken dat het bij mannen vanzelf gaat.
Je laatste zin geeft eigenlijk al het antwoord want als je al lang bij elkaar bent zul je het samen spannend moeten houden. Als je al de indruk hebt dat je vrouw het allemaal niet belangrijk vind en de spanning bij de sex is weg zal niet alleen jij maar de meeste mannen of ze nu 27, 37 of 47 zijn dezelfde problemen krijgen. Geen zorgen maken dus en proberen je vrouw zover te krijgen dat het weer spannend wordt. (is het wel spannend zit ik er naast en zou je langs huisarts moeten gaan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Inderdaad ninteddy. Ik lees uit de vraag juist dat er nog regelmatig gevreeën wordt en dat zijn vrouw helemaal geen problemen heeft met het feit dat de erectie korter duurt. Maar dat juist hijzelf met dat laatste een probleem heeft. Jemig, wat gooien die mensen het hier toch allemaal op die lieve vrouw! Wat een tunnelvisies hier.
Misschien komt het door dat de hond ligt te kijken?
Vrouwen zij idd minder gefocust op de seks. Trek gewoon de stoute schoenen aan en ga naar je huisarts.
Kan met leeftijd te maken hebben, maar ook met een ziekte, zoals diabetes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Vrouwen zij idd minder gefocust op de seks'
Is dit echt zo??? Bewezen ofzo?
Snuffel
12 jaar geleden
Wat een onzin weer. Jullie lezen de vraag niet goed. Zijn vrouw vindt het niet erg van de erectie, ze wil wel seks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denkbeeldig meisje,ik heb het over de vrouw in het lagemeen, zij zijnniet zo gefocust op het lichamelijke als mannen dat zijn.
Snuffel, jij interpreteert de vraag op jouw manier, ik op de mijne, maar ik zal niet zo snel zeggen dat een andere mening onzin is.
Dat 'wanneer' verschilt per man, vermoed ik, evenals de oorzaak. Uit wat je schrijft maak ik op dat voor jou de erectie voorwaarde is lekker te vrijen, maar dat is natuurlijk niet zo (en ik vermoed dat je vrouw daarom ook niet moppert en waarom zou ze ook?). Niks mis met je handen, mond, tong en huid, toch?

Hoe meer jij er op gaat focussen, hoe meer last je er waarschijnlijk van zult hebben.

Experimenteer maar eens met een keer helemaal geen penetratie of zelf geen aanraking van je penis of niet klaarkomen. Dan zul je zien dat het nog best plezierig is en dat zij het, omdat je toch andere delen van je lijf gebruikt om het haar naar de zin te maken, ook fijn vindt.

Mannen overschatten het belang van een erectie zo!! ;)

Voor wat meer wetenschappelijke info: zie de link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
+
Het wordt minder makkelijk op het moment dat je jezelf dit afvraagt. Als je merkt dat er "iets" aan de hand is. En de beste stap is om hier ten eerste met je vrouw over te praten en haar duidelijk maakt dat bagatelliseren van joun gevoelens erg lastig is voor jou, omdat jij je wel zorgen maakt. Dit is het moment om er aan te werken. Ook is het raadzaam en absoluut niet raar, eerlijk niet, om met dit probleem naar de huisarts te gaan. Hij kan je goed helpen en zal waarschijnlijk doormiddel van een prostaat onderzoek uitsluiten of het iets lichamelijks is. Ook bij het emotionele vlak kan hij jou goed helpen. Dit is mijn advies voor jou (jullie)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Ik krijg helemaal niet de indruk dat zijn vrouw het bagatelliseert, maar hem liefdevol benadert door er geen zwaar punt van te maken... en evengoed graag met hem vrijt. Waarom denk jij dat zij zijn gevoelens bagatelliseert?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat er geen ze er geen zwaar punt van maakt terwijl hij het wel als een probleem vindt kan voor de man in dit geval voelen dat het niet serieus wordt genomen.
Kristal
12 jaar geleden
sja... en als ze er wel een zwaar punt van maakt kan het zijn dat hij het voelt als falen ten opzichte van haar... wat is wijsheid in deze he... :)
Wanneer je er teveel mee bezig bent dan kan het juist averechts gaan werken. Dat is een psychische kwestie. Je zegt je vrouw klaagt niet maar weet niet zeker of ze het minder belangrijk vindt. Dan zou ik er maar eens over gaan praten met haar. Vindt ze het echt niet erg dan zul jij het waarschijnlijk ook minder erg gaan vinden en geniet je er dan weer meer van, zo werken die dingen.
12 jaar geleden
Beste Shark,

Ik krijg in tegenstelling tot anderen, niet het idee dat uw seks-leven niet spannend genoeg is. Is dit wel het geval, dan heb ik het simpelweg verkeerd begrepen.

Vandaar dat ik nu alleen in ga op het feit dat u uw erectie soms als minder steving/lang genoeg om lekker te kunnen vrijen ervaart.

Omdat ik niets van u weet, heb ik geen idee wat de oorzaak is (dus ook niet de perfecte oplossing). Wel heb ik een interessante site, waar ingegaan wordt op alle oorzaken. Hier een kleine samenvatting.

Mogelijke oorzaken van erectiestoornissen
- Leeftijd
- Verstopte bloedvaten
- Suikerziekte
- Roken, alcohol en drugs
- Het gebruik van bepaalde medicijnen
- HIV en AIDS
- Ziekte van hersenen of zenuwbanen
- Behandeling van prostaatkanker
- Psychologische oorzaken
- Afwijking van de penis zelf

Mogelijke behandelingen
Alvorens met geneesmiddelen of een andere behandeling te beginnen, is het verstandig eerst uitvoerig met uw (huis)arts en uw partner over uw problemen te praten. Uw arts ziet nou eenmaal meer patienten met dergelijke problemen, zodat hij uw problemen in de juiste proporties kan zien. Dit kan u helpen hier mee om te gaan. In bepaalde gevallen zal de (huis)arts u aanraden advies in te winnen bij een arts of psycholoog, die gespecialiseerd is in de sexuologie. In een aantal gevallen zal helemaal geen behandeling nodig zijn.
In gevallen waarbij het bovenstaande niet voldoende is, kan nog heel wat gedaan worden. Bij mannen die verder goed gezond zijn is een behandeling met medicijnen mogelijk. Daarnaast is het mogelijk om een prothese geïmplanteerd te krijgen in de penis en zijn er hulpmiddelen als de penisring en de vacüumpomp.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lichamelijk gezien 50+ zeggen ze op de mannenpoli als oorzaak voor impotentie.

Vaak zijn er andere factoren die daarbij een rol spelen, zoals psychologisch, seksueel, gezondheid, stress, medicijnen, roken, alcohol ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 53 en herken wel (enigszins) wat je zegt - de suggestie hierboven van:"maak het allemaal wat spannender" helpt zeer zeker - weet ik uit ervaring :)

Probeer eens wat nieuwe wegen in te slaan wellicht een lang gekoesterde wens(????) waar te maken ......

Maar ook heb ik goed nieuws voor je, het (wat) ouder worden heeft ook zo zijn voordelen, want wat je verliest aan kwantiteit win je aan kwaliteit - oftewel je komt niet meer als een jongeman zo (te) snel klaar.
en dat heeft zeer zeker zijn voordelen.

Penisringen zijn een optie - ook kun je de penis stimuleren met "prikkelende"zaken als menthol ( wel voorzichtig in het begin:).

En het stimuleren via de anus van de prostaat heeft ook geheid succes .

veel plezier!!