ook vruchtbare periode als je aan de pil bent? en kan je immuun worden voor de pil?

als je aan de pil bent, heb je dan ook zeg maar een vruchtbare periode? dus een periode waarbij je als je de pil eens zou vergeten meer kans hebt op zwangerschap?

en de menstruatie die je hebt als je aan de pil bent, is dit eigelijk wel echte menstruatie?

op internet kan je je vruchtbare dagen berekenen, maar voor een pilgebruikster gaat dit niet op lijkt mij?
want de cyclus is dan altijd rond de 28-30 dagen lijkt mij...

kan je eigelijk immuun worden voor de pil? ik heb de stediril pil 30, maar waarom zijn er ook hogere gedoseerde pillen eigelijk? hoe weet je dat een lichte pil voldoende voor je is zeg maar?

bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.8K

Antwoorden (2)

'Zwaardere"pillen worden gegeven als de vrouw last heeft van doorbraakbloedingen, dus tussen de menstruatie in toch bloedverlies en heeft dus niets te maken met de bescherming tegen een zwangerschap.
Of in combinatie met bepaalde medicijnen die de werking van de pil kunnen beïnvloeden waardoor een zwaardere pil nodig is, bv anti-epileptica.

Elke pil beschermt tegen zwangerschap,voor ongeveer 99,5% ook de lichte pil.

Je kan, naar mijn weten , niet immuun worden voor de pil.

Je hebt geen vruchtbare periode als je de pil slikt, want er is geen eisprong
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de pil vergeet kan er wel een eisprong plaatsvinden en ben je dus vruchtbaar. Als je diarree hebt of over moet geven dan is de pil te snel uit je lichaam om zijn werk te doen. Bij het gebruik van bepaalde antibiotica, moet je ook opletten, die kunnen de werking van de pil beinvloeden. Maar ipv zoeken op internet kan je ook de bijsluiter goed lezen, daar staat al deze informatie duidelijk in.
Een van de werkingen die de pil heeft, is: de pil zorgt ervoor dat de eierstokken als het ware in slaap sussen. Wanneer je 7 dagen achtereen de pil hebt geslikt, zijn je eierstokken in slaap gesust. Wanneer je langer dan 7 dagen bent gestopt met de pil, kunnen je eierstokken weer gaan werken. De week wanneer je de pil vergeet en waarin je dan de meeste kans hebt op een zwangerschap, is hierom de eerste week. Stel je voor, je hebt een stopweek van 7 dagen, je vergeet te beginnen met je pil en je begint een dag later met de pil, dan heb je in theorie kans op een zwangerschap als je rond die dag gemeenschap hebt. Als je je pil trouw slikt, 3 weken lang, 1 stopweek, 3 weken slikken, 1 stopweek etc. dan heb je heel weinig kans op een zwangerschap.
Als pilgebruikster kan je dus niet je vruchtbare dagen berekenen, dit is uitsluitend bedoeld voor vrouwen die geen hormonale anticonceptie gebruiken.
Je kunt niet immuun worden voor de pil. Als je pil niet sterk genoeg is, merk je doordat je doorbraakbloedingen. Als je denkt dat de pil niet sterk genoeg is voor je, kan je naar de huisarts gaan en hij kan je dan een andere pil voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je woensdag altijd begint met de eerste pil, is het vanzelfsprekend dat je de laatste pil van de strip op dinsdag inneemt. Tel maar na, dinsdag is dan de 21e dag. Dan heb je van woensdag tot de dinsdag je stopweek en dan neem je de eerste pil van de volgende strip op woensdag in.
Tijd maakt niet uit, als je hem maar die dag inneemt. Sommige mensen beweren dat je elke dag op dezelfde tijd moet innemen, maar dit is niet bewezen. Persoonlijk zou ik het wel bijvoorbeeld tussen 8 en 10 uur savonds innemen ofzo, maar de kans op een zwangerschap is, wanneer je 2 uur 'te laat' inneemt, heel erg klein.