Kan je de pil in combinatie met aspirine slikken?

Ik ben vanochtend begonnen met de pil alleen nu heb ik nog steeds heel erg last van rugpijn kan ik nu gewoon een aspirientje nemen? en is de pil nemen beter voor of na het ontbijt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13K

Antwoorden (6)

Heb je de gebruiksaanwijzing gelezen? En ik mag hopen dat de huisarts je ook wat heeft verteld.
Als ik het zo lees ben je dus begonnen tijdens je menstruatie?
Dan mag je gewoon een pijnstiller nemen. Dit heeft geen invloed op de werking van de pil.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op wel tijdstip je de pil inneemt mag je helemaal zelf weten, zolang je het maar elke dag rond dezelfde tijd doet.
Ik vind het zelf altijd fijn om de pil 's avonds na het tandenpoetsen in te nemen, maar in de ochtend kan ook als je dat prettiger vind.
12 jaar geleden
ja hoor, dat is geen probleem.
de meeste pillen kun je het beste innemen nádat je 's morgens iets hebt gegeten (beter voor je maag), óf het moet duidelijk in de bijsluiter staan dat je het voor een maaltijd in moet nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
De vraag is niet over zomaar een pil, maar over de anticonceptiepil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snap ik!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor álle pillen ,dus ook de anticonceptiepil geldt, dat je die over het algemeen niet op een nuchtere maag in moet nemen, dus 's avonds voor het slapengaan is ook prima!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt niet veel uit: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/seksualiteit/57795-anticonceptie-de-pil.html
Asprine beinvloed de werking niet van de pil. Dat is onderzocht en gepubliceerd.

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=medicijngids&medgids=question&id=5929

In het algemeen wordt echter aangeraden om als pijnstiller eerst eens paracetamol te proberen omdat dit minder gedocumenteerde bijwerkingen heeft zoals aantasting maagslijmvlies. Bij rugpijn zal de arts ook eerst paracetamol 1000 mg voorschrijven (zetpillen of tabletten).

Je kunt beginnen met 1000 mg. Een grote dosis paracetamol is echter schadelijk voor de lever (voor een volwassene is dat meer dan 6 g per dag, of bij continu gebruik 3 tot 4 g per dag). De standaard dosis voor enkele dagen is 4 per dag bij hevige rugpijn. Als de klachten na een paar dagen niet overgaan moet je toch even naar de huisarts.

Een te lage concentratie werkt niet en als start bij rugpijn zou ik je 1000 mg per keer adviseren (als je volwassen bent). Zie ook de bijsluiter om de hoeveel tijd je deze dosis mag gebruiken.

Paracetamol heeft ook geen invloed op de werking van de pil. Paracetamol wordt ook geadviseerd bij menstruatiepijn.

De tijd van innemen van de pil(len) maakt niet uit. De anticonceptiepil neem je altijd op dezelfde tijd in en een pijnstiller om de 6 uur (4 x 1000 mg).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik het nu lees, zou ik als ik jou was goed de gebruiksaanwijzing lezen. Ik neem aan dat de huisarts ook advies heeft gegeven over het gebruiken van de pil.
De pil kan je in principe in combinatie nemen met bijna alle pillen. In jouw geval de aspirine. Die mag je gewoon in combinatie met de pil nemen.
De pil kan je verder op elk gewenst tijdstip nemen, zolang je iedere dag op dat zelfde tijdstip inneemt. Zelf vind ik het fijn om het
in de avond te nemen.
Tip: mocht je het gauw vergeten, dan moet je de pil op een opvallende plek leggen en/of een herinnering op je telefoon instellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het 'aspirientje' is al sinds jaar en dag in feite een 'paracetamolletje'. Hoewel aspirine (salicylzuur) als pijn stiller in onbruik is geraakt omdat het maagklachten kan veroorzaken betekent dit zeker niet dat paracetamol een onschuldig middel is. De aanbevolen maximale dosering is 3 maal daags 2 tabletten van 500 mg. Er zijn geen bezwaren om paracetamol samen met de anticonceptiepil te gebruiken.

Kijk ook naar andere oplossingen voor je rugpijn. In beweging blijven is veel beter dan passiviteit. Zet de warme douche op je rug en doe buikspieroefeningen. Kijk eventueel eens of begeleiding/behandeling van een fysiotherapeut iets voor je is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is verstandig nog eens een afspraak te maken met je huisarts of de doktersassistente zelf en al je vragen op te schrijven en aan haar voor te leggen. De gebruiksaanwijzing is niet altijd heel duidelijk in alles. In principe kun je alle medicijnen gewoon gebruiken naast de pil. Ibuprofen en aspirine zijn zeker geen probleem. waneer je de pil neemt op de dag moet je zelf weten, maar het is wel handig als je een vast tijdstip aan houdt. Zo wordt het een gewoonte en ben je altijd beschermd tegen zwangerschap. Als je hem enkel slikt tegen mestruatiekrampen en nog geen sex hebt komt het niet zo nauw.
Wel een kleine kanttekening en waarschuwing die niet in de bijsluiter staat:
De pil helpt niet als je veel alcohol of harddrugs gehad hebt.
Vooral bij die laatste geld dat. Of dit komt doordat het de werking remt of omdat de meeste mensen kotsen of buikgriep achtige klachten krijgen(en als dat binnen dertig minuten na het slikken is gebeurt werkt de pil niet) of omdat mensen hem de volgende dag vergeten, dat weet ik niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt altijd bij je huisarts vragen welke medicijnen wel samen kunnen en welke niet of de werking verminderen. Ook een goede drogist en de apotheek is daarvan op de hoogte. Meestal staat het ook in de gebruiksaanwijzing van de medicatie welke medicijnen je niet gebruiken mag als je dat gebruiken gaat.