Hoe scheer je het best je schaam haar?

Denk stel de vraag hier maar omdat ik het minder vind om zo even met me moeder te bespreken.
Ik wordt er namelijk gek van dat het zo lang wordt.. En de dames soms ook he
Had al geprobeerd onder de douche maar daar kreeg ik wondjes van en wat in gegroeide haartjes. Dus kan ik gewoon scheerschuim gebruiken en een weg werp mesje?
En welke manier? Van onder naar boven of boven naar onder?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Kimath
12 jaar geleden
Beetje bijknippen is toch goed? Alles weg bij een man vind ik persoonlijk raar staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scheer het zonder scheerschuim maar niet helemaal kaal. Jeukt alleen maar en ziet er niet uit! Gewoon bijknippen of onder de douche "bij"scheren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind zelf zonder haar lekkerder dan met, of het nou bij mezelf is of bij iemand van het andere geslacht
Kimath
12 jaar geleden
@Liinde: ik vind het echt moeilijk te geloven dat je 13 bent..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie het wel. Wil eerst maar kaal. Voelt voor mij wat zekerder haha...
En.. Volgens mij heb je op je 13e amper of net wat schaamhaar hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inmiddels is het inderdaad wel duidelijk dat Liinde óf liegt over haar leeftijd, óf over haar ervaringen, óf een meisje met héél grote problemen is. Ik vermoed zelf een combinatie van bovenstaande opties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zelfs het feit, dat ze een meisje is, is uitermate onzeker.
Kimath
12 jaar geleden
@Tandartsassistente: vrij normaal? Ik vind het behoorlijk vroeg hoor. Ik begon zelf met dergelijke dingen toen ik 16 was, dat vond ik vroeg genoeg. Op mijn 13de speelde ik nog met knikkers, haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal is nu alles kaal;p
Onder de jongere generaties;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
B*llshit ; ik zit dag en nacht behoorlijk onder de pubers, en meisjes van onder de 15 die sexueel actief zijn, zijn nog altijd in de minderheid - misschien zelfs nog wel mínder dan in de jaren '80, toen ik één van de eersten was. Ze zijn wel beduidend slechter en dan vooral schever voorgelicht ; denken ondermeer dat het net zo gebruikelijk en standaard is om je muts te scheren als je oksels of je benen, en kennen een heel assortiment standjes en technieken waar wij op ons achttiende bij wijze van spreken nog nooit gehoord hadden, maar hebben soms middeleeuwse ideeën over zwangerschapspreventie en voorbehoedsmiddelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhm ook een 13 jarige kan schaamhaar hebben hoor ik snap je punt niet,!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Britt ; ik moest even heel goed teruglezen die ouwe meuk, maar mijn laatste reactie was een reactie op Tandartsassisistente (dat 'de meesten' tegenwoordig op hun 14e sex hebben'. Dat is - gelukkig - niet waar.

Antwoorden (12)

Dat gaat inderdaad het best met scheerschuim en een mesje. Het scheerschuim zorgt er voor dat de haartjes wat zachter worden. Trek bij het scheren de huid goed strak, dan heb je het minst kans dat je je snijdt.
Succes, ennuhhh voorzichtig hè...
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Wat ik zelf doe :
Als je gedouched hebt, daarna alles goed insmeren met scheergel, daarna met een iets wat duurder mesje (3 bladeren) met de haar richting mee scheren. Vergeet niet om de paar keer goed je mesje schoon te spoelen. Als je klaar bent, je schaamstreek afspoelen onder de lauwe kraan, en insmeren met aftershave.

Voila
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah thnx! En bij je ballen ook? Of met ontharingsmiddel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je ballen ook. Je zou het huid daar ook wat strak kunnen trekken, dan scheer je het nog beter weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke top!
Onder de douche is erg handig ja, je kan ter plekke de mesjes schoonspoelen en scheren en het haar wegspoelen. Ook doe ik het gewoon zonder schuim.
Lekker snel dus.

Het belangrijkste is dat je een beetje kwaliteitsmesjes gebruikt (van die driedubbele mesjes met van dat witte zachte schuim ofzo, wegwerpmesjes zijn geen probleem als je maar niet van die goedkope enkele mesjes haalt), dan krijg je zo goed als geen wondjes. En ja niet tegen de haartjes in, want dat vergroot je de kans op ingegroeide haartjes.

Als je het regelmatig doet wen je steeds beter aan de jeuk :)

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien niet goed, maar ik gebruik na het scheren ook ff after shave op de scheergebieden om ff te ontsmetten en dan ff afspoelen en drogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen man maar aftershave prikt toch als hel??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha zeker weten .......persoonlijk ...vind ik dat wel lekker .....maar dat zal niet voor iedereen gelden hahahahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan het me haast niet voorstellen ;-)
Het beste kan je beginnen om het kort te trimmen. Op een paar milimeter. Dat is al een goede verbetering en je krijgt er geen wondjes door. En de dames hoeven niet meer te " flossen" ;-)
Wil je het echt helemaal kaal hebben . Dan kan je daarna scheren met scheerschuim zou wel een andermesje gebruiken dan voor boven. En met de haarrichting mee.
En zorg voor een scherp mesje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit ervaring kan ik zeggen dat tegen de richting in scheren vaak erg nadelig uitpakt hoe mooi glad het ook wordt, je hebt dan kans op ingegroeide haren, rode bulten of wondjes. Dus scheer met de richting mee. Scheerschuim gebruik ik niet door alle bagger die daar inzit. Gewoon in bad gaan liggen en onderwater scheren met de richting mee. onder de douche kan ook. Het geeft mij een perfect resultaat zonder ingegroeide haren, bulten of wondjes.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het zo:
Eerst scheerschuim
Dan scheren met de haartjes mee
Vergeet niet vaak het scheermesje aftespoelen
En scheer nooit voor de 2e
keer als er geen scheerschuim opzit
Daarna douche
En anti geirriteerde huid erop doen. (bijv van zwitzal:p)
Succes;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk ( ik scheer onder echt alles) heb ik het beste resultaat met niet de allergoedkoopste mesjes maar die daarna (Ah blauwe verpakking) met 2 scheermesjes er in en dan gewoon droog scheren.
ik heb het echt op alle mogelijke manieren geprobeerd, maar bij mij geeft dit het beste ( lees zo weinig mogelijk wondjes) resultaat - als het lang is natuurlijk wel eerst ff knippen;)
en ik scheer eerst met de haartjes mee en daarna er tegen in voor het gladste resultaat...

suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst kort knippen en dan harsen. Ikzelf wil daar geen kaal gebied. Alleen op mn hoofd en daar. Verder nergens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zelf gebruik van kruidvat eigen merk (eerst probeerde ik het kleine busje van kruidvat eigen maar ik kreeg tog een beetje branderig gevoel daarom koos ik later voor extra care scheergel met aloe vera (omdat het best een tere huid is) en ik gebruik goede mesjes van wilkinson 5 mesjes (hoe meer mesjes hoe gladder je scheert), en voor de precisie heb ik de mannen versie wilkinson quattro titanium (titanium is een materiaal dat als je het gebruikt en stomp is geworden, en je laat het een tijdje liggen, dat het mesje weer scherp word) echter weet ik een andere oplossing maar ik weet niet hoe oud je bent, maar ik krijg nu een ipl behandeling, dit is een veiligere manier (dmv licht flitsen ipv een laser)van definitief ontharen, de prijs van de behandeling verschilt door wie en waar je het laat doen, maar die kosten win je gauw terug omdat je nooit meer nieuwe (dure / wel betere )mesjes en dure gel hoeft te kopen,
ik gebruikte ook altijd weg werp mesjes en ik kreeg daar altijd bloed van.
een tijdje terug was er een test op tv welke scheermesjes voor zowel vrouwen als mannen goed waren en daarom ben ik over gestapt op wilkinson,
de scheergel die je gebruikt verschilt van je type huid, de plaats wat je wilt scheren enz enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb pas anders ontdekt, kijk op http://total-shaving-solution.nl/
Daar staat een verdere goede informatie. Ik gebruik zelf scheerolie en werkt bij mij beste ivm geen rode bultjes of irritante jeuk.

Wat anderen hier onderen zeggen is ook goed. Trouwens zeep of schuim is eigenlijk niet goed voor de PH op intieme plek.

Scheerolie houdt je huid zacht en zorgt er voor dat je huid niet te droog wordt. Je merkt pas na het scheren voorbeeld dat je benen droog is. Ik merk aan verschillende mensen smeren met nivea of dove. Ik gebruik balneum creme en dat werkt bij mij wel goed. Iedere mens ervaart anders en ene voelt bij vasaline creme beter dan andere spul.

Alle tipsen van mensen hebben hun eigen ervaring en zij voelen dus deze manieren goed.
Het kan zijn dat bij jou ook goed voelt.

Tenslotte je kan beste zelf uitproberen dan weet je het zekerder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weleens aan ontharingscreme gedacht? Mijn man gebruikt dit sinds kort ook en is helemaal om! Gebruik ontharingscreme in een spuitbus (voor de gevoelige huid), laagje aanbrengen, eventjes laten intrekken (ga tandenpoetsen, je kin scheren etc.) en dan haal je met de bijgeleverde spatel het schuim met de haren ervanaf. Maak met de spatel scheerbewegingen. Eventjes goed naspoelen en voila! Veel gladder, veel zachter en geen wondjes. En de stoppeltjes zijn veel zachter als ze teruggroeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral niet tegen de richting in van haargroei. Ik gebruikte eerst zelf goedkope scheermesjes van de action (2 mesjes), maar hiervan kreeg ik rode bultjes en schilfers.

Ben zelf man en gebruik tegenwoordig een schaar om het grofste gedeelte weg te knippen. En daarna een goed kwalitatief scheermes om de rest te verwijderen. Soms werkt het ook goed om het eerst nat te maken en door te kammen voordat je gaat knippen ;-)

Ben best een ijdeltuit en heb onlangs mini krulspelden besteld (zie bron) en doe deze er soms onder een warme douche in en fohn daarna tot er een golvend model in mijn schaamhaar zit.

Het best kun je het natuurlijk vragen aan een schoonheidsspecialist bij jou in de buurt.

Groetjes Steffan