mijn vriendin slikt de pil, maar nu moet ze antibiotica slikken. Klopt het dat de pil dan 6 weken niet werkt??

dat zegt ze dus, maar ik kan het me niet voorstellen dat ie dan echt zolang niet meer werkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is, heeft de apotheek daar een waarschuwing voor gegeven. Antibiotica kan inderdaad de werking van de pil verstoren.

Antwoorden (4)

Dat is afhankelijk van hoe lang de kuur duurt.

Meestal wordt geadviseerd om tot twee weken na afloop van de kuur aanvullende anticonceptie (condooms) te gebruiken. Als de kuur dus 4 weken duurt, dan is het inderdaad 6 weken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt ook aan het soort antibiotica. Voor mijn blaasontsteking gebruikte ik er laatst een die geen invloed heeft op de pil. Eventueel voor de zekerheid de huisharts/apotheek bellen of uit voorzorg condooms gebruiken. Kan nooit kwaad ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door antibiotica heeft de pil zeer zeker een verminderde werking
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dat kan heel goed, voor de zekerheid huisarts of apotheek bellen!