Hoe heet het als mensen een seksuele voorkeur hebben voor beelden en tekeningen?

Er zijn van die mensen die al hun seksuele interesse in andere mensen verloren hebben (of nooit hebben gehad), en alleen nog maar opgewonden raken van afbeeldingen. Hoe heet deze parafilie? Als ik dat woord tenminste mag gebruiken. Is het aangeboren? Of zit er een heel psychologisch complex achter dat door omstandigheden is gegroeid? Is deze seksuele voorkeur eigenlijk wel in kaart gebracht? Zijn er cijfers over het aantal mensen die het hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet helemaal. Ik doel op mensen die uitsluitend van dingen als hentai opgewonden raken, ik doel niet specifiek op hentai. Mensen die geilen op getekende furryporno en poppen vallen ook in het spectrum waar ik op doel. Als ze maar niet geïnteresseerd zijn in echte mensen.

Antwoorden (2)

Seksueel fetisjisme is een vorm van fetisjisme waarbij seksueel genot wordt beleefd aan bepaalde voorwerpen of rituelen.

Het is een ondertak van de parafilie. Een fetisjist raakt opgewonden wanneer hij - in gedachten, via allerlei media, of in het echt - geconfronteerd wordt met de betreffende fetisj, in dit geval beelden en tekeningen.

Het komt geregeld voor dat fetisjisten er pas op latere leeftijd achter komen dat zij niet de enige zijn.

Vaak wordt er een link gelegd met ervaringen die zijn opgedaan in de jeugd. Een voorbeeld hiervan is wanneer een jongen een dominante moeder heeft gehad die vaak hoog gehakte laarzen droeg.

Dat kan voor de betreffende jongen een reden zijn dat hij hier later een fetisj aan overhoudt.

Bij mijn weten zijn er geen cijfers over het aantal mensen die dit hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon dom zijn...