Hoe kan ik het beste omgaan met deze situatie? (zie uitleg)

Ik heb een nogal aparte woonsituatie, ik woon bij de ouders van een vriendin, zijzelf en een jongen van 26. (Zelf ben ik 18). 8 maanden geleden begon die jongen een beetje aan mij te zitten, ik vond het leuk.

Na die ene keer vroeg hij aan mij of ik verliefd op hem was, ik zei nee en dat was wederzijds. Aangezien we het allebei leuk vonden besloten we er wel mee door te gaan. Niemand in de rest van het huis weet dat wij dus wel eens stiekem in bed liggen. Aan de ene kant is dat wel leuk, aan de andere kant is het ook een beetje vreemd aangezien je elkaar nooit aanraakt overdag.

Nu is het probleem dat ik hem in die afgelopen maanden echt heel leuk ben gaan vinden. Het verbaasde me sowieso al van mezelf dat ik dit doe, ik ben namelijk erg gesloten op seksueel gebied, maar het vertrouwen kwam langzaam bij beetje.

Gisteren zei hij opeens tegen mij dat hij twijfelde om door te gaan, hij vond het erg leuk, maar vond ook dat het voor een rare verhouding tussen ons zorgt. We praatten erover en ik heb bekend dat ik hem leuk vind, maar hij zei dat het nooit wat zal worden tussen ons en me alleen als vriendin ziet. Uiteindelijk besloten we om toch door te gaan, maar ik twijfel toch. Ik wil zo graag, maar vind hem ook serieus leuk en dan is het zo moeilijk, je bent zo close, maar je weet dat bij hem dat aspect van verliefd zijn ontbreekt en het niks wordt. Het doet me best pijn, hij is vanaf het begin eerlijk geweest, maar ik hoopte toch dat het gegroeid was. Doorgaan of stoppen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik begrijp dat het een erg lastige situatie voor je is. Zelf heb ik in een soortgelijke situatie gezeten, en weet dus (min of meer) wat je meemaakt. Mag ik vragen wat de rol van die jongen is? Is het een broer van die vriendin? Het is lastig om een keuze te maken in deze situatie. Aan de ene kant wil je geen lastige situatie scheppen, aan de andere kant is het ook erg moeilijk om je gevoelens voor hem aan de kant te zetten. Zelf zou ik er niet mee doorgaan, omdat ik weet hoe het kan gaan als je dat niet doet. Stel dat je doorgaat met deze vorm van contact, en het gaat een keer mis dan blijf je elkaar tegenkomen. En dat kan een behoorlijk genant gevoel geven, voor hem, en voor jou. Denk je dat je jouw gevoelens voor hem aan de kant kunt zetten? Houdt er wel rekening mee dat het even kan duren voordat die vlinders wegvliegen, die gaan niet op commando weg (helaas...!). Je voelt je ongetwijfeld veilig, en op je gemak bij die jongen. Maar, hij is niet de enige jongen die leuk, knap, en lief is. Ik zou persoonlijk niet toegeven aan mijn gevoelens, en de vlinders de ruimte geven om weg te vliegen. Je loopt vanzelf wel een andere leuke, knappe en lieve jongen tegen het lijf, waarmee de verhouding toch anders, gemakkelijker zullen zijn. Maar goed, dit is mijn mening. Denk er eens over na, en trek een conclusie :) De keuze ligt uiteindelijk bij jou, en niemand anders kan die keuze voor je maken!

Als je het niet kan accepteren dat het niet meer wordt moet je stoppen want anders heb je zometeen alleen maar meer pijn, als je het wel kan accepteren dan moet je doorgaan , maar uit je verhaal begrijp ik dat je het niet kan accepteren dus ik zou stoppen en wachten op iemand die je wwl kan geven wat je wilt

Ik zou stoppen anders kan jij ook niet door met je leven en blijf je bij iemand hangen waarvan je weet dat het niets wordt. Misschien als je afstand neemt ga hij je missen en komt het Miss als nog goed. En anders kan je door met je keven.

Bij zoiets moet jij jou jart volgen en hij zijn hart... Hier kunnen andere mensen geen antwoord op geven en luister dus naar je zelf anders geeft iemand een antwoord wat je nu ok lijkt maar later spijt van krijgt en dan is het een anonieme persoon snap je? Volg je hart en je neus en je komt er;)

Doorgaan of stoppen? Stoppen. Je doet hier jezelf alleen maar pijn mee. In het begin is het moeilijk, maar hij is niet verliefd en zo te lezen zal hij dat ook niet worden. Op deze manier sta jij ook niet open voor andere jongens die je wel alles kunnen geven en niet alleen af en toe een leuke nacht... Sterkte!

respecteer en bescherm jezelf: STOPPEN dus

Het best kan je ermee stoppen want nu doe je jezelf alleen maar schade. Het doet je nu al pijn dat hij niet op die manier voor jou voelt als jij voor hem. Als je doorgaat worden jouw gevoelens voor hem alleen maar steeds intenser. Dat betekent dus nog meer verdriet dat tot niets leidt. Ook sta je dan niet open voor een nieuw contact want je blijft dan op hem gefocust. Hoe moeilijk het ook zal zijn, bewijs jezelf een dienst en stop ermee.

Gelijk stoppen. Hij gebruikt je , en jij verraad je vriendin. Niet meer doen. Hoe moeilijk het ook is.

Ha, die Lotte18; Hij is in elk geval zo eerlijk te zijn je te zeggen hoe hij erover denkt en dat je geen verwachtingen moet koesteren. Als je daarmee leven kunt en alleen maar wil genieten van jullie intimiteit zou je ermee door kunnen gaan, maar dan zul je je verliefdheid opzij moeten kunnen zetten. Als je bang bent dat dat je niet zal lukken adviseer ik je om ermee te stoppen en zo grote teleurstellingen te voorkomen.

Lieve Lotte, denk aan de keren dat je over je toekomst fantaseerde met je vriendinnen....een lieve knappe man die er was als je hem nodig had, die ook met je kon lachen en huilen. Dat is deze kerel toch niet? Deze kerel vind de lusten wel lekker maar de lasten niet! Geen geschikte kandidaad voor je....Het kost geduld om de ware tegen te komen, maar geloof me.... Als je je voor 100% inzet voor deze kerel waarvan jij er maar 20 terugkrijgt, ontmoet je je prins op het witte paard nooit!

stoppen, want je zit er zo te zien wel over in. en als je niet uitkijkt gebruikt of gaat hij je gebruiken. pas echt op want je bent 8 jaar jonger!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100