Hoe kan ik het beste omgaan met deze situatie? (zie uitleg)

Ik heb een nogal aparte woonsituatie, ik woon bij de ouders van een vriendin, zijzelf en een jongen van 26. (Zelf ben ik 18). 8 maanden geleden begon die jongen een beetje aan mij te zitten, ik vond het leuk.

Na die ene keer vroeg hij aan mij of ik verliefd op hem was, ik zei nee en dat was wederzijds. Aangezien we het allebei leuk vonden besloten we er wel mee door te gaan. Niemand in de rest van het huis weet dat wij dus wel eens stiekem in bed liggen. Aan de ene kant is dat wel leuk, aan de andere kant is het ook een beetje vreemd aangezien je elkaar nooit aanraakt overdag.

Nu is het probleem dat ik hem in die afgelopen maanden echt heel leuk ben gaan vinden. Het verbaasde me sowieso al van mezelf dat ik dit doe, ik ben namelijk erg gesloten op seksueel gebied, maar het vertrouwen kwam langzaam bij beetje.

Gisteren zei hij opeens tegen mij dat hij twijfelde om door te gaan, hij vond het erg leuk, maar vond ook dat het voor een rare verhouding tussen ons zorgt. We praatten erover en ik heb bekend dat ik hem leuk vind, maar hij zei dat het nooit wat zal worden tussen ons en me alleen als vriendin ziet. Uiteindelijk besloten we om toch door te gaan, maar ik twijfel toch. Ik wil zo graag, maar vind hem ook serieus leuk en dan is het zo moeilijk, je bent zo close, maar je weet dat bij hem dat aspect van verliefd zijn ontbreekt en het niks wordt. Het doet me best pijn, hij is vanaf het begin eerlijk geweest, maar ik hoopte toch dat het gegroeid was. Doorgaan of stoppen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik begrijp dat het een erg lastige situatie voor je is. Zelf heb ik in een soortgelijke situatie gezeten, en weet dus (min of meer) wat je meemaakt. Mag ik vragen wat de rol van die jongen is? Is het een broer van die vriendin?

Het is lastig om een keuze te maken in deze situatie. Aan de ene kant wil je geen lastige situatie scheppen, aan de andere kant is het ook erg moeilijk om je gevoelens voor hem aan de kant te zetten. Zelf zou ik er niet mee doorgaan, omdat ik weet hoe het kan gaan als je dat niet doet.

Stel dat je doorgaat met deze vorm van contact, en het gaat een keer mis dan blijf je elkaar tegenkomen. En dat kan een behoorlijk genant gevoel geven, voor hem, en voor jou. Denk je dat je jouw gevoelens voor hem aan de kant kunt zetten? Houdt er wel rekening mee dat het even kan duren voordat die vlinders wegvliegen, die gaan niet op commando weg (helaas...!).

Je voelt je ongetwijfeld veilig, en op je gemak bij die jongen. Maar, hij is niet de enige jongen die leuk, knap, en lief is. Ik zou persoonlijk niet toegeven aan mijn gevoelens, en de vlinders de ruimte geven om weg te vliegen. Je loopt vanzelf wel een andere leuke, knappe en lieve jongen tegen het lijf, waarmee de verhouding toch anders, gemakkelijker zullen zijn.

Maar goed, dit is mijn mening. Denk er eens over na, en trek een conclusie :) De keuze ligt uiteindelijk bij jou, en niemand anders kan die keuze voor je maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die jongen is een vriend van die vriendin van mij en van haar vader. Ik 'ken' hem al zo'n 3 jaar, van gezicht in ieder geval. Vroeger woonde ik nog niet bij die vriendin van me en hij ook niet. Wel kwamen we beide zo nu en dan langs en we zagen elkaar dus wel eens. Hij was smoorverliefd op die vriendin van me, maar dat is helaas voor hem op niets uitgelopen, zij zag hem gewoon als vriend. Anderhalf jaar geleden ben ik er komen wonen en een maand of 9 geleden hij ook. Bedankt voor je advies trouwens.

Andere antwoorden (10)

Als je het niet kan accepteren dat het niet meer wordt moet je stoppen want anders heb je zometeen alleen maar meer pijn, als je het wel kan accepteren dan moet je doorgaan , maar uit je verhaal begrijp ik dat je het niet kan accepteren dus ik zou stoppen en wachten op iemand die je wwl kan geven wat je wilt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou stoppen anders kan jij ook niet door met je leven en blijf je bij iemand hangen waarvan je weet dat het niets wordt. Misschien als je afstand neemt ga hij je missen en komt het Miss als nog goed. En anders kan je door met je keven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij zoiets moet jij jou jart volgen en hij zijn hart... Hier kunnen andere mensen geen antwoord op geven en luister dus naar je zelf anders geeft iemand een antwoord wat je nu ok lijkt maar later spijt van krijgt en dan is het een anonieme persoon snap je?
Volg je hart en je neus en je komt er;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doorgaan of stoppen?
Stoppen.
Je doet hier jezelf alleen maar pijn mee. In het begin is het moeilijk, maar hij is niet verliefd en zo te lezen zal hij dat ook niet worden.
Op deze manier sta jij ook niet open voor andere jongens die je wel alles kunnen geven en niet alleen af en toe een leuke nacht...
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit inderdaad wat in, in je antwoord.
Alhoewel ik wel moet zeggen dat hij altijd heel respectvol met me is omgegaan, want wat je nu zegt is wel waar, van die leuke nacht hebben, maar hij is wel vanaf het begin eerlijk geweest en heeft me dus niet 'gebruikt' of zo. Want in het begin vond ik hem ook niet eens leuk op die manier, dat is echt gegroeid. Moeilijk, moeilijk, moeilijk... Vooral als je ook verder echt vrienden bent en ik zie hem elke dag... Zo apart, op iemand verliefd zijn met wie je al woont. En lastig omdat ik dan graag ook meer intimiteit wil, maar dat zit er al helemaal niet in natuurlijk. Wat ik namelijk het liefste wil is knus om de bank zitten en elkaar eens een knuffel geven.. Maar ergens weet ik wel dat je gelijk hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
T is idd moeilijk! Ik heb niet in precies dezelfde situatie gezeten, maar wel in een situatie waarbij er wel seks was, maar totaal geen toekomst.
Ik weet hoe moeilijk het is. Je wilt samen zijn en het aan de wereld laten weten, maar dat kan niet... Echt, het komt goed, maar er zijn momenten in je leven dat je jezelf even heel veel pijn moet doen, maar je komt er zoveel sterker weer uit.
Dat geloof je nu niet, en dat wil je niet geloven, maar neem dat maar aan van een ervaringsdeskundige. En ja, je weet zelf nu ook dat het beter is om te stoppen, maar er is een groot verschil tussen iets weten en iets doen.. Heel veel succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmhm je weet dus hoe het is. Hoe ben je er zelf uitgekomen? Het gaat mij niet eens zozeer om de seks (ben overigens niet eens all the way gegaan, maar wel alle stadia daarvoor daarvoor zeg maar) maar meer om de genegenheid merk ik. Als hij bijvoorbeeld met zijn handen richting mijn kruis ging, dan had ik ook zoiets van nee nee, niet omdat ik het erg vind dat hij dat doet, maar omdat ik liever wilde dat hij me een beetje over mijn buik streelde bijvoorbeeld. Ik wil knuffelen, ik wil genegenheid, ik zal niet ontkennen dat ik dat andere ook lekker vind, maar daarmee is mijn emotionele behoefte dan niet gevuld. Wow als ik dat zo opschrijf dan zie ik wel opeens dingen in...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben eruit gekomen door het contact volledig te verbreken, maar bij jou wordt dat moeilijk, aangezien je bij hem in huis zit...
Als je zo al merkt dat je dingen in gaat zien, door het op te schrijven, schrijf dan eens wat meer op papier, dat kan je helpen!
Ondertussen ben ik heel gelukkig met iemand anders, dus geloof me, het komt goed!
Ik herken heel erg dat je het fijn vindt als hij aan je zit (beter iets dan niets, was mijn excuus...) maar zoals je zelf al zegt, jij wilt genegenheid en hij kan dat je niet geven.
Je verdient veel meer dan alleen dit!!
Ergens loopt er een man rond die je de genegenheid en erkenning kan en wil geven die je verdient. :-)
respecteer en bescherm jezelf: STOPPEN dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het best kan je ermee stoppen want nu doe je jezelf alleen maar schade. Het doet je nu al pijn dat hij niet op die manier voor jou voelt als jij voor hem. Als je doorgaat worden jouw gevoelens voor hem alleen maar steeds intenser. Dat betekent dus nog meer verdriet dat tot niets leidt. Ook sta je dan niet open voor een nieuw contact want je blijft dan op hem gefocust. Hoe moeilijk het ook zal zijn, bewijs jezelf een dienst en stop ermee.
13 jaar geleden
Gelijk stoppen. Hij gebruikt je , en jij verraad je vriendin. Niet meer doen. Hoe moeilijk het ook is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze gebruiken elkáár, en er staat nergens dat die jongen het vriendje van haar vriendin is. Waarom zou *hij* degene zijn die haar gebruikt? Ze zijn toch *samen*, in alle openheid, hieraan begonnen? Hij kan er niets aan doen dat *haar* gevoelens veranderd zijn.
Ha, die Lotte18;

Hij is in elk geval zo eerlijk te zijn je te zeggen hoe hij erover denkt en dat je geen verwachtingen moet koesteren. Als je daarmee leven kunt en alleen maar wil genieten van jullie intimiteit zou je ermee door kunnen gaan, maar dan zul je je verliefdheid opzij moeten kunnen zetten. Als je bang bent dat dat je niet zal lukken adviseer ik je om ermee te stoppen en zo grote teleurstellingen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lieve Lotte, denk aan de keren dat je over je toekomst fantaseerde met je vriendinnen....een lieve knappe man die er was als je hem nodig had, die ook met je kon lachen en huilen. Dat is deze kerel toch niet?

Deze kerel vind de lusten wel lekker maar de lasten niet!
Geen geschikte kandidaad voor je....Het kost geduld om de ware tegen te komen, maar geloof me....

Als je je voor 100% inzet voor deze kerel waarvan jij er maar 20 terugkrijgt, ontmoet je je prins op het witte paard nooit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook hier moet ik het zeggen: dit geldt voor de vraagstelster toch precies zo? Hoe komt het toch dat in friends with benefits situaties de mán altijd de zwarte piet toegespeeld krijgt? Hij kan er toch niets aan doen dat haar gevoelens veranderen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg hierbij niet dat die man iets fout doet maar zoals ze zelf al zegt, hij wil geen relatie maar ondertussen wel seksueel contact. Het is niet fout maar uit de vraag begrijp ik dat zij eigenlijk meer wil en dat hij niet van plan is dat te geven.....en ergens is hij wel een beetje raar bezig, hij brengt haar hoofd op hol, wetende dat zij gevoelens voor hem krijgt ( hi vroeg haar of ze verliefd op hem was, lijkt een beetje of hij dit graag wil in mijn ogen,) en dan wijst hij een relatie met haar doodleuk af!!! Dat noem ik toch misbruik van iemand maken...niet in de zin van seksueel misbruik maar meer in die zin van iemand geestelijk pijn doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of de ander verliefd is, is juist een heel belangrijke vraag bij zo'n spontaan avontuurtje, juist om te voorkómen dat je het hoofd van de ander ten onrechte op hol brengt. Die jongen is gewoon duidelijk dat er voor hem niets veranderd is aan wat ze sámen zonder verliefdheid zijn begonnen. En nu zou hij iemand zijn die misbruik van haar maakt? Nee, dat gaat er bij mij echt niet in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het met Suzy eens.
Die jongen heeft absoluut niks fout gedaan of misbruik gemaakt van de situatie. Het is inderdaad waar dat de man weer eens slecht aangekeken wordt dan, en dat vind ik onterecht. Want ik wilde het zelf net zo graag en hij heeft zo vaak aan mij gevraagd of ik alles oke vond! Dus hij heeft niks fout gedaan en dat wilde ik ook absoluut niet suggereren met mijn vraag. Hij is inderdaad vanaf het begin eerlijk geweest, maar stiekem hoop je dan toch dat er ook iets bij hem veranderd is. Het is dan niet zo en dat kan ik hem ook niet kwalijk nemen, het enige is dat ik dan twijfel hoe ik moet omgaan met deze voor mij lastige situatie. Want ook al is hij eerlijk, moeilijk voor mij blijft het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ik gebruik het woord "misbruik" verkeerd zie ik nu. Laat ik het anders zeggen, als jij een andere vrouw was had hij je net zo versierd, wel de seksuele lusten maar niet de lasten. Het was dan wel zo afgesproken maar mannen kunnen seks en gevoel nu eenmaal beter van elkaar scheiden dan vrouwen. Dat jij nu iets voor hem bent gaan voelen is iets wat hij in eerste instantie niet wist maar hij weet best dat als hij seks (= liefde bedrijven zoals waar het eigenlijk voor bedoeld is ) met je heeft bij jou wel gevoelens kan opwekken. Het is geen misdaad om als man seks te hebben met een vrouw alleen voor plezier maar nu je hebt laten weten gevoelens voor hem te hebben zou hij zich op zn minst (naast je eigen schuldgevoel "was ik er maar niet aan begonnen" ook een beetje schuldig mogen voelen en met je meedenken dat als hij toch verder niets voor je voelt dat het beter is voor jou om ermee te stoppen. Tuurlijk heb jij zelf ook besloten ermee door te gaan want jij bent nu verliefd en wilt hem niet kwijt maar hij is degene die weet dat hij niet meer wilt dan de seks en zou hij duidelijker moeten zijn naar jou toe door jou niet meer voor de seks te benaderen. Voor jou de taak dit te accepteren en hem uit je hoofd te zetten hoe moeilijk het ook is. Sterkte ermee.
stoppen, want je zit er zo te zien wel over in. en als je niet uitkijkt gebruikt of gaat hij je gebruiken. pas echt op want je bent 8 jaar jonger!