Twijfel over geaardheid

Hallo,

Ik ben een man van 19, en zit sinds een jaar in een depressie/psychose. Hierdoor voel ik eigenlijk niets meer, en dus ook niets op sexueel vlak. Hierdoor twijfel ik erg over m'n geaardheid. Ook vrienden maken opmerkingen hierover omdat ik geen interesse in dit gebied toon.

Toen het nog goed met me ging twijfelde ik nooit over m'n geaardheid en wist ik gewoon van mezelf dat ik vrouwen erg aantrekkelijk vond en dus hetero was.

Ik kan me niet meer voorstellen dat ik ooit nog op een vrouw kan vallen. Ik bekijk het nu eigelijk puur als een voorwerp, zonder er gevoelens bij te hebben.

Ik heb me trouwens nog nooit aangetrokken gevoeld tot mannen, maar toch krijg ik het onderwerp niet uit m'n hoofd.

Kan dit erop wijzen dat ik homo ben/wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (6)

Ik weet niet of je medicijnen gebruikt maar zo te lezen wel. Ga naar je behandeld arts en leg je probleem voor. Hij/Zij kan een en ander aan eventuele bijwerkingen aan je uitleggen, maar ook of dergelijke gevoelens bij je ziektebeeld horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt dat je niet aangetrokken voelt tot een man en toch twijfel je over je geaardheid? Dat je niks meer voelt voor vrouwen zou denk ik door jou psyche komen. Sterkte toegewenst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je op dit moment gewoon behoefte hebt aan een relatie, ookal is het met een man of vrouw. Als je depressief ben heb je vaak geen zin in extra's en het is ook moeilijk om uit die wereld te komen (zo ervaarde ik het).
Als ik jou was zou ik mij geen zorgen maken, zeker niet als je je nog nooit aangetrokken hebt gevoeld tot mannen. En als zou je wel homosexueel zijn, is er natuurlijk nog steeds niks aan de hand!
Probeer gewoon eerst je eigen leven weer op de rails te krijgen, en dan weet ik zeker dat je wel weer gevoelens gaat krijgen voor een vrouw of een man.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat kan er niet op wijzen....

zoals je zegt is je gevoel nu ff verdoofd. je zou er ook aan kunnen twijfelen of je ooit nog een keer vrolijk zou kunnen worden, ooit nog een keer verdrietig zou kunnen worden, ook nog een keer blij zou kunnen worden etc etc.

wat jij doet is 1 van die gevoelens uitlichten en vergroten. en gaat hier enorm aan twijfelen en vraagtekens bij plaatsen.
maar ook dit gevoel is even weg. het zegt dus iets over je geaardheid, en ook niets over de andere gevoelens die je wel of niet hebt.
waarom zou je er eigenlijk aan twijfelen? op het moment kan je je niet voorstellen dat je ooit nog op een vrouw kan vallen, maar je kan je je ook niet voorstellen dat je ooit op een man zou kunnen vallen!!

als je depressie en je psychose onder de knie zijn komt je gevoel ook weer terug, dus ook op seksueel vlak. ik heb nog nooit gehoord dat een depressie van invloed is op je seksuele geaardheid, dus ik zou me er maar niet druk om maken. je geaardheid is altijd duidelijk voor je geweest, dus zoals het was zou het ook weer terugkomen als je lekkerder in je vel zit.

beterschap!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,
Ik heb jaren niets kunnen voelen bij mezelf wat ook maar op verliefdheid leek, daardoor ging ik ook twijfelen of ik dan misschien wel lesbisch was ofzo maar dat misschien niet durfde toe te geven aan mezelf ofzo. Bij mij kwam het ook door mijn psychische problemen. Ik had gewoonweg door alle problemen geen ruimte voor verliefdheid of een relatie. En ook geen zin in seks. Soms dacht ik dat ik aseksueel was en dan voelde ik me echt zo'n alien. Maar nu weet ik dat het niet zo is, nu het psychisch wat beter met me gaat. Jij weet van jezelf dat je in het verleden op vrouwen viel, dat verandert dan echt niet hoor, je hebt het nu alleen te druk met andere dingen. En inderdaad, medicatie kan gevoelens ook onderdrukken en ook lustgevoelens dus de zin in seks. Dit is volgens mij bij antipsychotica en antidepressiva wel het geval. Mijn vrienden konden soms ook van die opmerkingen maken van dat ik nog steeds geen relatie had ofzo. Maar later toen ik het begreep en uitlegde dat m'n kop te vol zat met psychische problemen en dat je pas een goede relatie aan kunt gaan als je zelf een beetje stevig en stabiel in je schoenen staat, toen begrepen ze het wel. Mensen (in jouw geval vrouwen) als 'voorwerp' zien kan op dit moment ook met je psychose/depressie te maken hebben. Ik hoop dat je goede therapie hebt om daaruit te komen en dan komt de interesse in de andere sekse vanzelf wel weer.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat je veel teveel met overleven bezig bent nu dan met 'wie vind ik leuk/aantrekkelijk'.
Je vond vrouwen aantrekkelijk - alleen daar heb je nu gewoon even geen ruimte en/of energie meer voor. Dat lijkt me niets met je seksuele geaardheid te maken te hebben, maar alles met je aandoening.
Rare vergelijking misschien, maar als je been compleet in het gips zit, kun je geen kniebuigingen maken. Dat zegt niet dat je het nooit meer zult kunnen, het is alleen nu even niet mogelijk.
Als je vrienden er opmerkingen over maken, moet je het ze maar proberen uit te leggen. Maar laat je niet onzeker maken, je hebt al genoeg in en aan je hoofd.
Tegen de tijd dat je weer opgekrabbeld bent, komen de seksuele gevoelens ook wel weer terug.