Is het niet mogelijk om je stopweek een week later te doen? Als je de pil doorslikt ben je nl. wel beschermd.

Heb wat info voor je opgezocht, hier staat dat je wel beschermd zou zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk voor de zekerheid even op de bijsluiter, er zijn nl. verschillende pillen die niet allemaal op dezelfde wijze werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de meeste pillen geldt dat als je er één vergeet (zo voelt dat voor je lijf als je voortijdig stop) dat je cyclus dan op gang komt en dan ben je NIET meer beschermd tot je op de eerste dag van je menstruatie weer begint te slikken.

gewoon doorslikken is veel beter, je kunt het voor de zekerheid even bij de huisarts vragen maar bij veel pillen mag je probleemlos, 1 stopweek en vaak zelfs 2 stopweken achter elkaar doorslikken (dus in dat geval slik je 3 strips zonder pauze)