Kan ik nu beginnen met pil slikken?

Ik wil na zo''n 5 maanden gestopt te zijn met de pil opnieuw beginnen met de pil slikken. Wanneer ben ik beschermt tegen zwangerschap als ik direct de pil begin te slikken (dus beginnen zonder menstruatie, ik ben namelijk erg onregelmatig ongesteld)?

Ik heb ergens gelezen dat ik eerst een hele strip moet slikken voordat ik dan veilig ben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (6)

Als je de pil eventueel gaat halen bij de huisarts, zit er altijd een bijsluiter in, waarin precies staat wanneer je kan beginnen met innemen (meestal op de eerste dag van je volgende menstruatie), en of je meteen veilig bent (dit is meestal wel het geval, alleen ben je dan ongesteld). Je huisarts kan ook ter plekke al je vragen beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint maar ergens tussenin moet je hem minimaal 14 dagen hebben geslikt voor hij hij slijmvlies voldoende ongeschikt heeft gemaakt voor innestelling en zaadcelpenetratie.

Toegevoegd na 5 dagen:
In aanvulling op suzyQ's antwoord: ik baseer mijn antwoord op de standaard combinatie pil, dus niet de 3-fasen pil en wel een pil die jou is voorgeschreven door een arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na een maand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat valt niet zo te zeggen, het ligt er namelijk aan welke pil je gaat slikken. En dat moet bepaald worden door de huisarts.

Dus vraag het aan je huisarts, en lees de bijsluiter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van de huisarts moest ik een periode stoppen met de pil. Na 3 maanden mocht ik weer opnieuw beginnen, op het moment dat ik ongesteld werd.

Het is altijd verstandig om dit soort dingen met je huisarts te overleggen. Wij zijn ook maar mensen die alleen uit eigen ervaring spreken en geen idee hebben van hoe jouw lichaam in elkaar zit. Je huisarts kan je hiermee het beste helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pas weer beginnen als je ongesteld bent, en pas na een hele strip ben je dan weer helemaal veilig, dat was mijn advies dat ik van de huisarts kreeg toen ik begon met de pil.