De klachten zijn bijkpijn, pijn bij het inbrengen en andere klachten. Positief voor andere gebruikers is dat ze geen pms meer hebben.

Lees alle ervaringen op de onderstaande links:

http://www.mijnmedicijn.nl/anticonceptie-overig/mirena-spiraal.aspx
http://www.medischforum.nl/onderwerp/4526
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He. Ik heb m zelf ook. Inbrengen was pijnlijk maar wel te doen. Verder had ik de eerste maanden nog wel eens buikkrampen (Het gevoel dat je baarmoeder eruit wordt getrokken). Nu een jaar later ben ik er redelijk blij mee. Nauwelijks nog ongesteld:D Je krijgt echt minder hormonen binnen in vergelijking tot de pil. Ik voel mij minder chaggie. Mijn vriend voelt m de laatste tijd tijdens seks wel! En dat hadden we in het begin niet. Al met al ben ik er blij mee. Een aanrader! Maar dan moet het allemaal wel oké voelen voor jou. Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hem zelf ook 3 jaar gehad en nu zins 2 maanden. Weer. Ideaal zou ik zeggen. Allen het in brengen is zeker geen pretje maar goed. Voordelen zijn groter. Niet meer ongesteld/of bijna niet. Niet meer shaggie of andere maandelijkse klachten. Ik raad het aan. Super safe en handig.

Maar je kan het beste even overleggen met je huisarts wat het beste bij jou past. Zij. Natuurlijk veel meer mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de spiraal een jaar gehad en voor mij was het geen succes had last van de buik meer menstruatie als normaal. meer chagrijnig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het mirena spiraaltje een half jaar gehad. Ik was toen 21 en ben niet zwanger geweest.

Mijn ervaring is slecht. Het inbrengen was heel pijnlijk. Ze moeten je baarmoedermond ietsjes oprekken. Dit is te vergelijken met ongesteldheid krampen maar dan veel erger! Verder had ik dat ik bleef bloeden. Drie weken ongesteld en dan een niet. Een als ik gemeenschap had bloede ik meteen weer. Dus na 6 maanden bloeden en pijn had ik hem er uit laten halen.

Ik wil je als tip meegeven dat als je baarmoeder gevoelig is dat je om een verdoving kan vragen bij de dokter. Dit scheelt een hoop ellende bij het inbrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf een mirena spiraaltje.inbrengen was vreselijk pijnlijk en niet gelukt,maar bij een tweede poging met verdoving niets gevoeld 1,5 dag krampen gehad en nu een jaar later top!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben reeds aan m'n derde mirenaspiraaltje. Het spiraaltje is voor vijf jaar goed. Ik ben er dus super tevreden over.
Het inbrengen is inderdaad ietwat pijnlijk (maar bevallen is véééél pijnlijker) en je voelt je een dag of twee wat ongemakkelijk. Ik mocht van de dokter twee dagen niet fietsen.
Maar die nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Ik ben nooit meer ongesteld. Gemakkelijk toch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ruim vier jaar een Mirena-spiraaltje gehad. Ik was al gewaarschuwd dat het inbrengen en de eerste dagen erna, niet prettig zouden zijn, vooral voor vrouwen die nog geen kinderen hebben gekregen. Die eerste dagen waren best heftig, ik had een soort weeen, omdat je lichaam het vreemde voorwerp eruit wil gooien. Gelukkig gebeurde dat niet, zat bij de controle-echo alles goed en heb ik vervolgens 4,5 jaar nergens aan hoeven denken. Ik vond het ideaal, perfecte bescherming, bijna nooit meer ongesteld en geen PMS. Sommige vrouwen vinden het een nadeel dat ze niet ongesteld worden, maar ik vond het HET grote voordeel. Als ik al ongesteld werd, was dat om de paar maanden en een paar dagen slechts heel licht bloedverlies. Verder had ik geen enkele bijwerkingen of klachten. Na 4,5 jaar, toen de Mirena langzaam maar zeker naar zijn uiterlijke houdbaarheidsdatum ging, werd ik wat vaker en zwaarder ongesteld, maar volgens mijn huisarts was de bescherming nog goed. Ik ben dan ook niet zwanger geworden. Ik heb spijt dat ik niet gelijk een nieuwe heb laten plaatsen, maar de pil heb genomen (ik dacht toen spoedig aan mijn kinderwens te kunnen gaan werken), want van de pil heb ik wel de nodige bijwerkingen.
Een Mirena-spiraal hoor je zelf of als man niet te voelen. Ik lees dat dit bij een antwoordgever voorkomt, dit hoort niet. Of de man verbeeld het zich, of de Mirena zit niet goed. Deze hoort zich namelijk IN de baarmoeder te bevinden en zover komt de penis van de man niet (kan ook niet).