Als het zoenen van HIV-patiënten geen kwaad kan, is dan orale sex ook zonder risico?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

orale sex is juist een grotere kans op HIV .
En anale sex is de meeste kans op besmetting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grotere kans dan wat ?
Lange tijd werd gedacht dat orale seks relatief veilig was. Nieuwe studies tonen aan dat orale seks echter een beperkt risico inhoudt op seksueel overdraagbare infecties, al is het risico kleiner dan bij vaginale of anale seks. Het is bovendien een misvatting dat degene die gepijpt of gelikt wordt geen gevaar loopt.
Naast een minimale kans op een besmetting met HIV, zijn er nog andere seksueel overdraagbare aandoeningen die via de mond, anus of vagina van de ene persoon op de andere kunnen overgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet. Je mond is - medisch gezien - een grote open wond. Ik zou met een HIV patient zeker ook niet tongen. Een simpele kus kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is de laatste tijd weer veel te doen omtrent HIV. Zo was er laatst een studie die HIV en AIDS afzonderlijk zag en niet als definitief samenhangend.
Het is niet de vraag wat minder risico heeft of meer maar wat niet.
Als je zoent met een HIV besmet iemand en beide hebben ze wondjes in hun mond dan....
Orale sex is minder risicovol maar "live on the edge" krijgt wel een andere betekenis.
Hetzelfde geld natuurlijk voor beschermde sex met een HIV besmet persoon.
Veiligheid voor alles zeg ik altijd maar en laat je regelmatig testen als je wisselende contacten hebt.
En mocht je besmet zijn hoe lullig ook....neem het risico niet iemand te besmetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Orale sex heb je meer kans omdat je daar vaginavocht binnenkan krijgen of bv voorvocht bij de man of sperma...
EN daarin zit meer kans op dat je besmet kan worden heeft te maken dat er bij de geslachtsdelen veel bloed is(hiv in bloed)...

Terwijl speeksel minder kans geeft op besmetting integendeel de kans is bijna nihi...