als je depressef bent, of neerslachtig, heb je dan juist (meer) sex of juist niet (minder)?

Weet jij het antwoord?

/2500

meer, want het lijd je af, en je bent met andere dingen bezig, geldt niet alleen met sex, maar met alles.

Ik denk dat mannen (om eerder genoemde reden) meer sex willen. Maar vrouwen beleven sex op een andere manier, meer 'met hun hoofd' dus zullen de meeste vrouwen minder zin hebben als ze neerslachtig zijn. Terwijl, als je je er als vrouw dan toch toe kan zetten, het een geweldig medicijn blijkt te zijn.

Als je depressief bent heb je minder lust en neemt je lust af waardoor je zelf minder zin in sex hebt. Waardoor je dit ook minder gaat zoeken...

Uit eigen ervaring en die van vrouwen uit mijn omgeving zeg ik: minder tot helemaal niet. Al zou het inderdaad goed zijn om wel te doen, in verband met de endorfinen die je aanmaakt bij sex, waardoor je je beter gaat voelen. De meeste antidepressiva hebben helaas ook als bijwerking een verminderde zin in sex. Dus dan voel je je beter, heb je alsnog geen zin in sex.... :( Daar zou de wetenschap nog eens wat op moeten vinden!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100