als je depressef bent, of neerslachtig, heb je dan juist (meer) sex of juist niet (minder)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (19)

het is wel een aanraader om dat juis sex te hebben. over het algemeen worden de meeste er gelukkig van:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
minder.
vaak als je je niet helemaal goed voelt heb je er helemaal geen zin in,.

het kan wel zijn dat er ook mensen zijn die dan juist sex willen als afleiding.,
zodat ze even niet aan alle ellende hoeven te denken.
13 jaar geleden
meer, want het lijd je af, en je bent met andere dingen bezig, geldt niet alleen met sex, maar met alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij (en bij meerdere mannen) is het zo dat als je gestresd bent of je ergens druk over maakt, seks een hele goede manier is om die gevoelens te verwerken.

dus meer (in mijn voorbeeld dan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon veel sex.het maakt ook nog eens een stof vrij in je lichaam en in je hersenen dat je,je geweldig voelt.dus weg depressie.en lekker aan de sex,het laat je heerlijk en vrij voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat mannen (om eerder genoemde reden) meer sex willen. Maar vrouwen beleven sex op een andere manier, meer 'met hun hoofd' dus zullen de meeste vrouwen minder zin hebben als ze neerslachtig zijn. Terwijl, als je je er als vrouw dan toch toe kan zetten, het een geweldig medicijn blijkt te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer...maar met de verkeerde personen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minder. Als je depressief bent heb je helemaal nergens geen zin in. Zeker niet om je ook nog eens aan een ander te geven. Je hoofd zit al vol met vanalles. Maar het zou wel goed zijn om te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij iedereen ligt 't weer anders,maar voor het (tijdelijk) ontspannen,lijkt het me beter om wél sex te hebben,want
de stof serotonine,die onze sexualiteit stimuleert,wordt dan aangemaakt.

Serotonine is ook goed voor de vermindering van gevoelens van depressiviteit,dus ja,in die zin is dus het hebben van sex,juíst tijdens een periode van depressie,een positief iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MINDER
Het is één van de vragen die je krijgt bij je huisarts als ze je een test laten doen op depressiviteit.
De vraag is ongeveer: Heeft u de laatste tijd minder zin in sex dan voorheen. Dus ze relateren het aan je "normale" doen.
13 jaar geleden
Mensen die depressief zijn, zien niks meer zitten, zichzelf niet, hun partner niet, de wereld niet. Ze kunnen nergens blij van worden. En hebben dus ook geen zin in sex.

Of je ze tot sex kan overhalen, zou ik niet kunnen zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je depressief bent heb je minder lust en neemt je lust af waardoor je zelf minder zin in sex hebt. Waardoor je dit ook minder gaat zoeken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan het moment!

Ik zit in een burn out en ben dus ook vaak depressief..
Vaak als ik depressief ben, heb ik geen energie, nergens zin in, zit ik niet lekker in mijn vel, en wil ik dus ook niet dat mijn vriend mij naakt ziet.. Dus dan duw ik hem alleen maar weg..
Soms, heb ik alleen maar zin om de hele dag in bed te liggen, samen met mijn vriend, en niks anders te doen dan sex te hebben..
Dus bij mij ligt het aan het moment.. Net als mensen die niet depressief zijn, zijn depressieve mensen soms wel geil, en soms niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij geldt: minder. Ik heb dan helemaal nergens zin in en zéker niet in sex!
Natuurlijk is dit heel persoonlijk en ja het zou juist goed voor je zijn; even alles loslaten en even dat gelukshormoon laten werken maar alleen bij de gedachte eraan word ik al moe als ik depressief ben.
Bij mijn man is het juist andersom. Hij heeft dan juist meer zin in sex, hij heeft dan meer behoefte om te ontspannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt dan als vrouw minder zin in sex. Het liefst wil je dan dat er niemand aan je zit, want dat werkt irriterend.
Wanneer je het toch toelaat, blijkt dat je minder depressief bent dan daarvoor. Je moet je er dan wel toe kunnen aanzetten.(Dat is meestal dan het probleem)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt depressief bent heb je helemaal nergens zin in, dus ook niet in sex. neemt niet weg dat het wel goed zou zijn voor mensen die depressief zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minder zin, je gevoelens zijn vlak, je hebt nergens zin in dus ook niet in secs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit eigen ervaring en die van vrouwen uit mijn omgeving zeg ik: minder tot helemaal niet. Al zou het inderdaad goed zijn om wel te doen, in verband met de endorfinen die je aanmaakt bij sex, waardoor je je beter gaat voelen.

De meeste antidepressiva hebben helaas ook als bijwerking een verminderde zin in sex. Dus dan voel je je beter, heb je alsnog geen zin in sex.... :( Daar zou de wetenschap nog eens wat op moeten vinden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb zelf juist minder zin in sex dan