Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

zijn er veel mensen die werkeloos thuis zitten en weinig meer kunnen door DSNAO?

Weet jij het antwoord?

/2500

meer dan je denkt. Maar daar zijn ook forums voor waar mensen hun ervaringen delen

Of het in aantallen bijgehouden wordt weet ik niet maar ik denk toch dat het er veel zijn. Je zult maar heel lang werkeloos zijn zonder een uitzicht op werk, ik moet er niet aan denken.

Jaarlijks zijn, volgens professionals, ten minste 107.000 kinderen slachtoffer van fysiek en seksueel geweld en lichamelijke en emotionele verwaarlozing (Van IJzendoorn e.a., 2007). Als 12-16 jarigen zelf bevraagd worden blijkt dit getal rond de 160.000 te liggen (Vrije Universiteit/PI Research, 2007). Een deel van deze kinderen raakt ernstig psychisch beschadigd door de soms jarenlange traumatisering. In een Nederlands onderzoek naar persoonlijkheidsproblematiek wordt geschat dat 13,5 % van de Nederlandse bevolking een persoonlijkheidsstoornis heeft (Soesterman, Verheul & Busschbach, 2008) en dat de Borderline Persoonlijkheidsstoornis voorkomt bij 2-3 % van de bevolking. Waarvan Vroegkinderlijk getraumatiseerden 25-75 % (Herman e.a. 1990, Salzman e.a. 1993, Draijer 1996, Verheul, 2008) Afgaande op dit onderzoek komen Persoonlijkheidsstoornissen voor bij 30-40 % van de ambulante patiënten en bij 50-60 % van de klinische populatie. Voor de Borderline Persoonlijkheidsstoornis is dit respectievelijk 10-15 en 20-30 %. Naar schatting 5-7 % van alle ambulante GGZ patiënten en 10-15 % van alle opgenomen patiënten heeft BPS en is vroegkinderlijk chronisch getraumatiseerd (Soesterman, Verheul & Busschbach, 2008).

Bronnen:
http://www.google.nl/#q=aantal+dsnao&hl=nl...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100