Wanneer kan je in therapie gaan?

Ik bedoel hiermee, wanneer ga je naar de therapeut. Wat is een goed moment, en kan je voor alles dat je dwars zit naar een therapeut?

Toegevoegd na 5 minuten:
Het gaat hierbij niet om relatietherapie, maar echt om individuele therapie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (9)

je kunt het beste nar een therapeut gaan wanneer je je er zelf klaar voor voelt, maw ik begrijp uit jouw vraag dat jij en niet jullie met een situatie zitten. mochten jullie met een relatieprobleem te maken hebben, ga dan SAMEN, ja samen asap naar hem/haar toe en praat uit wat er, jullie,
tegen de borst stoot. da's de beste manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig veel soorten therapeut. Dus het ligt er nog al aan waarvoor je naar therapie wilt. De fysiotherapeut kan je rechtsreeks benaderen, voor de meeste andere therapeuten heb je een verwijskaart nodig.
13 jaar geleden
als jij denkt dat je een therapeut nodig hebt kun je erheen gaan en in therapie gaan. je zou ook kunnen informeren bij maatschappelijk werk die kan je ook doorsturen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt denk ik een psycholoog? (niet een fysiotherapeut ofzo?)
In dat geval:
Om naar een psycholoog te kunnen gaan moet je verwezen worden door je huisarts. Je moet dus naar de huisarts gaan met je verhaal. Het moet je dermate belemmeren in je dagelijks leven dat je eigenlijk niet 'normaal' kan leven. Bijvoorbeeld als je door het piekeren 's nachts niet kan slapen en daardoor zo'n slaapgebrek oploopt dat je niet meer normaal kan functioneren op je werk, etc etc. Negatieve spiraal dus waar je niet zonder hulp uit kan komen. (Je klachten hoeven overigens niet per se fysieke klachten op te leveren).
Dus vraag jezelf af of je probleem 'erg genoeg' is, voor jouzelf (niet wat een ander eventueel er van zou vinden, het gaat om JOU en hoe JIJ er mee of niet mee om kan gaan).
Eerlijk gezegd, uit mijn eigen ervaring sprekende, weet je wel wanneer de tijd rijp is. Dat je echt op een dieptepunt zit en er niet meer zelf uitkomt...dan weet je het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan altijd in therapei als je een vrijgevestigd psycholoog neemt; als jij over het leven , jouw
lven wil praten moet dat altijd kunnen...
Zouden meer mensen moeten willen ; )..
including me...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij aan je huisarts aangeeft dat je behoeft hebt aan een therapeut, dan is hij verplicht om je door te verwijzen. Het is meestal al een hele stap of het zelf aan te kaarten dus je huisarts moet zelfs blij zijn dat jij er voor gaat!! knap hoor!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat therapie voor iedereen goed zou zijn. Ik denk zelf dat als je erover nadenkt dat je er al aan toe bent en met de lange wachtlijsten gewoon aanmelden, je kunt altijd weer stoppen.
13 jaar geleden
Morgen komt er toevallig een blog artikel op mijn website over tijd met een inspirerend film hierover van youtube. Ik heb er als tekst bijgezet. Wacht niet 10 maanden met jezelf "lekker voelen" want de tijd glipt door je vingers heen. Neem NU actie. Naar mijn idee is er geen antwoord op je vraag. Je kunt gaan wanneer jij wilt gaan. Jij voelt het hetzelf het beste. Kijk niet naar anderen maar luister naar jezelf dan weet jij wanneer het een goed moment is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je emotionele problemen hebt die regelmatig aanwezig zijn of steeds terugkomen, kun je naar een therapeut/coach. Afhankelijk van je probleem, laat je je huisarts dan adviseren welke therapievorm hierin geschikt is.
Je moet ook even je verzekeringspolis nakijken om te zien welke vormen worden vergoed.
Je kunt natuurlijk naar een therapeut voor alles wat je dwars zit maar dat lijkt mij niet de juiste persoon. Daar heb je vrienden, familie en collega's voor om eens tegenaan te praten. Als je heel vaak en overal problemen van maakt, lijkt me dat weer wel een reden om naar een therapeut te gaan.