Bestaat er een zelfhulp therapie (door boeken ofzo) die je iemand kan aanraden met een verstoord lichaamsbeeld?

Een goede vriendin van mij heeft de laatste 10 jaar een verstoord lichaamsbeeld. Het uit zich niet in een eetstoornis, maar wel dat ze af en toe erg twijfelt aan zichzelf. Therapie vindt ze zelf niet nodig maar ik zou haar wel graag wat dingen adviseren, bijv. van die zelfhulpboeken of cursussen. Zelf lijkt dat haar ook wel wat, maar op een of andere manier kan ze daar niet zelf naar zoeken, dus vroeg ze me mij dat te doen.
Ze heeft een bmi van 17 en dan vind ze zich mooi hoewel ik wel zie dat ze te mager is (en anderen ook).
Ik denk dat ze een stuk gelukkig kan zijn als ze wat gezonder naar haar eigen lichaam kan krijgen, hopelijk kan ik haar daar wat bij helpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
Annswers
13 jaar geleden
Op welke manier beïnvloed dit haar leven; zijn er angsten, uitingen of andere gedragsstoornissen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, voor zover ik merk niet. Het beïnvloed wel haar leven, maar niet dramatisch of ernstig.

Het beste antwoord

Het lichaam is perfect van Annemarie Postma.

Zij is het eerste internationale model in een rolstoel.

Toegevoegd na 38 seconden:
http://www.hetlichaamisperfect.nl

Toegevoegd na 2 minuten:
Het intro van de site is wat misleidend, maar Annemarie Postma schrijft veel over hoe je je lichaam kunt leren accepteren zoals het is. Dat het prima is, ookal zit je in een rolstoel.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze heeft behoorlijke ondergewicht als ze bmi 17 heeft dus ik weet wel zeker dat ze anorexia heeft. Ik heb ook anorexia en nu zit ik ook op bmi 17, terwijl je bmi 20 moet hebben voor de ondergrens van gezond gewicht. En omdat ze al helemaal geen therapie nodig vind, dat is de grote ontkenningsfase, dus ga maar eens naar de huisarts , zodat ze haar daar verder kunnen adviseren, want ik ging ook ineens heel hard achteruit en lag 3 jaar geleden op sterven en de dokters gaven mij minder dan 1 week.
Dus geen zelfhulpboeken want dat kan in haar situatie het eerder verergeren dan dat ze er beter van wordt.
ZO SNEL MOGELIJK NAAR DE HUISARTS!!!!!!