Kun je afkickverschijnselen krijgen als je elke dag best wel veel snoept en daarmee ophoudt?

Zoals stemmingswisselingen, die ik nu heb?

Toegevoegd na 57 seconden:
Dat best wel veel is een understatement...

13 jaar geleden
in: Psyche
2.1K

Het beste antwoord

Ja je kunt ontwenningsverschijnselen krijgen, maar die zouden na ongeveer een week moeten verdwijnen en dan krijg je te maken met de meer positieve effecten van het minder snoepen. Zoals een fitter gevoel (suiker maakt moe) en eventueel gewichtsverlies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

suiker is ook verslavend en als ja altijd veel suiker binnenkrijgt en dan ineens veel minder, dan kun je daar afkickverschijnselen door krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
UIteraard, je lichaam schreeuwt om zoetigheid,(suiker) en gaat dan ontwenningsverschijnselen te vertonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zeggen weleens dat wanneer suiker nu was uitgevonden dat het een verboden middel zou zijn. Dus ja je moet er echt van afkicken. Je hersenen blijven vragen om suiker om je suikerspiegel omhoog te krijgen en te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt als koolhydraatverslaafd... Een belangrijk kenmerk van een verslaving is het bestrijden van onthoudingsverschijnselen met de verslavende stof. Of dat alcohol, drugs of koolhydraten zijn maakt in wezen niets uit. De oplossing is altijd het stoppen met, of drastisch beperken van die verslavende stof.

Je moet niet bang zijn voor afkickverschijnselen, want die vallen wel mee. Neem binnenkort de beslissing om te stoppen met snoepen, eet alleen nog volkorenproducten en stop ook met light. Doe ook rustig aan met fruit, vooral met zoet fruit. Daardoor verminder je je hongergevoel. Bedenk ook dat honger eigenlijk vaak dorst is. Drink één of twee glazen water als je honger hebt.

Ik weet niet of je moet afvallen maar veel mensen met een zucht naar zoet voelen zich al stukken beter bij een koolhydraatbeperkt/eiwitrijk voedingspatroon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onlangs las ik een artikel in de Viva waarin werd aangegeven dat suiker gif nummer 1 is. De journalist at een week lang suikervrij en had last van afkickverschijnselen. Volgens de begeleidende diëtist kan dat inderdaad gebeuren.
Zelf heb ik er ook wat last van gehad. Wat helpt is om het gelijdelijk aan af te bouwen, zodat je lichaam er rustig aan kan wennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, zowel fysiek als psychisch.
En het gaat over. Volhouden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sta nergens meer van te kijken haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar kun je zeker afkickverschynselen van krygen als je in een keer stopt je lichaam is er gewend aan geraakt en als je in een keer stopt geeft je lichaam een soort van tegen reactie wat vaak negatief gepaard gaat vandaar je je stemmingswisselingen