Wat is de reden als mensen snachts uitgeluisterd worden in een zorginstelling?

een jaar geleden
in: Psyche
1.7K
TurfGraver
een jaar geleden
Hoe bedoel je "uitgeluisterd"?
LeonardN
een jaar geleden
https://www.nachtzorg.st-er.nl/uitluisteren.html

Antwoorden (2)

Als je met "uitgeluisterd" "afgeluisterd" bedoelt: bij baby's zetten we een babyfoon neer om te kijken of ze veilig zijn. Dat gebeurt soms ook bij ouderen of bij (diep) verstandelijk gehandicapten: alleen na toestemming (bijv. van de ouders/wettelijk vertegenwoordigers) worden er babyfoons geplaatst, zodat de verzorging sneller in kan grijpen als er iets aan de hand is.
een jaar geleden
Daar kunnen verschillende redenen voor zijn, maar de belangrijkste is bewaking. 's nachts is er minder personeel en minder sociale controle. Wanneer een patiënt dan in de problemen komt dan wordt dat minder snel opgemerkt. Door het beluisteren van patiënten hoopt men eventueel hulpgeroep op te merken.