Moet je nadenken over wat je hebt begrepen?

Het lijkt mij dat, als je iets begrepen, dat je er dan op zijn minst al over na hebt gedacht. Maar je hoeft niet heel erg veel na te denken. - Tenminste, niet per se. Dus de vraag is, als je iets begrepen hebt, bijvoorbeeld een grap of een kunstwerk, moet je er dan nog over nadenken - of liever, is dat een goed idee? - bijvoorbeeld, omdat je dan nog op nieuwe ideeën kan komen, of omdat je anders niet blijft bewegen, je niet blijft veranderen, aanpassen et cetera.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Psyche
1.4K

Antwoorden (1)

Afhankelijk van wat je begrepen hebt. Nadenken op zich is nooit verkeerd, je kunt altijd op nieuwe ideeën komen.

Je begrijpt het al, waarom zou je er dan nog over nadenken? tenzij je twijfelt aan een verhaal of nadenkt over andere oplossingen als het over een probleem gaat. Dat kan natuurlijk.

Gaat het over een grap die je begrijpt, kan je nadenken of je het een leuke grap vindt. Is het onderwerp een kunstwerk, waar moet je over nadenken? of je een kunstwerk begrijpt als het abstract is, kijken of je ziet wat de schilder zag, bedoelde.

Maar je moet niet nadenken, nee.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Doet me wel denken aan wat ik laatst hoorde, dat kunst en technologie hetzelfde zijn - maar zelf ben ik daar niet helemaal zeker over. Heet het niet voor niets na-denken, omdat je na het denken, nogmaals ergens over denkt?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@DromedarisBert, Wat u daar schrijft, vind ik een mooie vorm van filosoferen.
Ik begrijp bv hoe iemand op het slechte pad raakt, maar ik blijf toch nadenken over hoe die omstandigheden hebben kunnen plaatsvinden.