wat is verschil tusssen add en autismen?

Ik wil gewoon weten wat er verschil tussen add en autismen is

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Psyche
ronron1212
8 jaar geleden
Zoek het eens op, op internet
erotisi
8 jaar geleden
De stoornis binnen de sociale interactie is vaak het opvallendste kenmerk van autisme. Mensen verwachten van elkaar een bepaalde vorm van socialiteit, zeker als het gaat om de opbouw van een relatie, waarin ook wederkerigheid wordt verwacht.
Voor mensen met autisme is dit soort zaken meestal heel erg moeilijk, omdat er voor sociale interacties geen duidelijke en vaste regels zijn en zij dus weinig houvast hebben. Door hun probleem met empathie is het ook erg moeilijk voor hen om zich in de gevoelens en gedachtegang van de ander te verplaatsen. Ook zijn mensen met autisme niet goed in het uitdrukken van hun gevoelens Mensen met ADD hebben een enorme gedachtestroom waardoor ze vaak dromerig of ongeïnteresseerd overkomen op andere mensen. Door deze gedachtestroom kunnen ze zich moeilijk concentreren op de voor het specifieke moment relevante zaken. Het “filter” dat relevante van irrelevante zaken scheidt, werkt minder goed. Mensen met ADD zijn snel afgeleid, rusteloos en vaak impulsief in hun gedrag.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
ADD is te genezen met een strikt dieet autisme niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@HeerVoldemort:
ADD genezen met een dieet?
Toon het aan en u wint een Nobelprijs
HeerVoldemort
6 jaar geleden
http://www.adhdenvoeding.nl/red-dieet/

Antwoorden (1)

Het centrale kenmerk van alle vormen van autisme is een sterk verminderd vermogen emoties bij jezelf en anderen te kunnen onderkennen. Dit is een aangeboren gebrek, wat vooral vanaf het vierde levensjaar tot uitdrukking komt.
Mensen die ADD hebben, zijn bovenmatig impulsief, gevoelig, visueel, verstrooid, sensorieel (gevoelig voor prikkels) en actief. En dat allemaal tegelijk (de omschrijving is gebaseerd op: Jeffrey Freed, Ik denk in beelden, jij onderwijst in woorden, Garant 2010).

Toegevoegd na 2 minuten:
Mensen met ADD hoeven niet perse actief te zijn. Ze hebben geen moeite om emoties te ontdekken, wat mensen met autisme wel hebben.